Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Death race 2008: porsche 911 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de positieve woorden mensen,maar de eerste primer laag zal nog heel lang op zich laten wachten hoor;) dit is nog lang niet klaar het snij en hakwerk.
 
Helemaal geweldig Doom ik wist dat dat dak jou wel gaat lukken , ik weet uit ervaring dat dit een hoop werk is maar als het resultaat klaar is mag je trots zijn Doom.

En zoals altijd ik hou je in de gaten ;) blijf volgen dus succes maatje.

Gr
Dirk
 
Mensen nog snel even een update,ik stop nu voor deze nacht want het is reeds half vier in de ochtend.
voor ik slapen ga dit nog gepost.
attachment.jpg
Deze twee stukjes dienen om het glas dat ik gebruik als dak donor een heel klein beetje hoger te gaan plaatsen
attachment.jpg
de daklijn komt goed zo te zien dus even dryfitten.
attachment.jpg
get glas achterop even gezet.
attachment.jpg
en dan es wat gewicht op de grijze dakplaat,je ziet het he ze komen netjes overeen zo.Goed dat was het dan weer en ik ben ermee weg mensen.;)

Edit:
Ik heb de body laten rusten en pas deze namiddag nog een gedeelte aangepast.
attachment.jpg
Zoals je kan zien deed ik de raamstijlen weer weg,kan ik op later tijdstip weer opnieuw gaan doen,het zakt aan het glas nog een beetje naar beneden omdat het dryfit is.Maar de daklijn is er al.
attachment.jpg
en op deze manier heb ik ze verbonden dus he
attachment.jpg
Een close-up ervan.tot later dan weer maar dan met de fairlane he;)
 
Laatst bewerkt:
Amai. Straffe kost. 'k Volg het met veel interesse.

Groeten,
Joost
 
Hoi Joost ,jah het is wel eerst goed kijken naar compositie foto's he eer je gaat choppen aan zulke wagens.In de eerste plaats de lijn moet worden behouden maar ook de realiteit he en das nu juist de uitdaging.Volgens ik zelf merk lukt me dat aardig en dit project zal naar mijn idee vlot verlopen.
 
Gaat helemaal goed komen ;-)
 
He maatje dit word heel mooi knap hoor valt niet mee oom een model zo te veranderen petje af.

Gr
Dirk
 
Hoi Maatje,het lig momenteel een beetje stil omdat ik de fairlane eerst klaar wil he,daarna volop terug aan de verdere constructie ervan he.
 
Erg leuk onderwerp en leerzaam om te volgen ! Knap scratchwerk..:wow:
Ben benieuwd naar 't vervolg...

zelfgebouwd groetje:)
Peter
 
Goede avond mensen
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik deze nog deed,de reden is gekend,door zware werken hier geen tijd kunnen opbrengen.
De werken zijn klaar en ik kan terug gaan beginnen,ik kocht daarom om tijd te winnen en met toestemming van Fred die ik al op voorhand heb verwittigt een andere body die ik ga gebruiken,de oude body gaat op de stash en die gaat dienst doen voor een of ander scratch project.Ik start nu zaterdag avond terug met deze
wagen dus tot dan mensen.
 
Goed dat je er terug kan aan beginnen, maar waarom een nieuwe body???
 
Hoi Beyond ik ben reeds vier maanden kwijt door de zware werken daarom een juiste body aangeschaft,kan ik meteen beginnen met de juiste openingen te maken en op te bouwen.
 
Goeie nacht modelbouw liefhebbers.
Ik heb ondertussen de wedstrijdwagen terug uit de vriezer gehaald en verder gedaan maar dan wel met een juiste body.
Jullie zien als volgt dit dan:
attachment.jpg
exacto zaagje en afgeplakt waar het moet worden uitgezaagt.
attachment.jpg

attachment.jpg
zo dat is dan goed gelukt,ontbramen moet wel nog gebeuren.
attachment.jpg
krijg je dit effect dus ;)
attachment.jpg
terwijl ik nadenk over het maken van de pantzer bumper deed ik alvast de opvulling van de achterkant om daar dan de armourplaten op te verlijmen.
attachment.jpg
En hier dan de reeds verlijmde platen erop,alles van de body word met de hand gemaakt en geplaatst,voor minder ga ik niet.
attachment.jpg

attachment.jpg
er zit bewust een spleetje tussen ga ik een lasnaad op simuleren met plamuur.
zo dat is het voor vannacht en doe morgen weer wat verder.Het werd tijd dat ik terug kon gaan beginnen,de tijd staat niet stil en oktober is nie ver meer.
slaapwel en tot later. ;)

Edit:
we zijn de dag nadien al en dus snel twee foto's genomen.
attachment.jpg
de twee platen zitten op de goede plaats en zijn klaar om verder te worden bewerkt.
attachment.jpg
Op de onderste plaat komt een vleugel die bestaat uit verschillende delen,het is een handgemaakte dus ook op het echte model is dit zo.
tot later weer ;)

Edit:
Ik ben reeds begonnen aan het vormgeven van de onderdelen voor de gepantserde bumper vooraan en hier dan het resultaat tot nu toe al.
attachment.jpg
Zo maakte ik twee delen die op 9 mm van elkaar zullen staan.
attachment.jpg
en zo moet het erop komen te zitten.
attachment.jpg
dus zonet het deel erop gelijmd.
attachment.jpg
jaja dat komt goed denk ik zo.Tot later weer.
 
Laatst bewerkt:
Een goed begin met je nieuwe body Patje.
 
Een mooi tweede begin dat je hier toont. :)
veel succes met deze, maar ik weet dat dat wel goed komt.
 
Intressant , ik ben benieuwd wat je gaat maken zo via de achterkant
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan