Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Death race 2008: porsche 911 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Doomwad,

Het begin is er zie ik, succes maatje.
 
Dat gaat nog een hele kluif worden Doomwad om deze Porsche van een vast dak te voorzien dus ik ga zeker volgen wat je er van gaat maken.

Succes
 
Dat gaat nog een hele kluif worden Doomwad om deze Porsche van een vast dak te voorzien dus ik ga zeker volgen wat je er van gaat maken.

Succes
Hoi Ron het dak zal echt geen probleem vormen he;) styreen doet veel en is makkelijk te bewerken.
 
Mooie start hoor! succes met het hak, breek en sloop werk...... en dan weer netjes alles opbouwen hé!

Fred
 
yep lekker hakkkkkkkkkkken en verbouwen .
 
Hoi Ron het dak zal echt geen probleem vormen he;) styreen doet veel en is makkelijk te bewerken.

Ja daar weet ik alles van Doomwad ;) maar hou wel rekening met de daklijn die loopt vloeiender over in de carrosserie dan de Targa uitvoering en dat is best wel een beste klus om gedaan te krijgen en zal je ook best wel lukken.
 
Patje gaat al goed he,
flink wat snijden en dan komt ge er wel, zo te zien gaat het prima en in het dak heb ik alle vertrouwen.

Gr
dirk aka mind-9
 
voila, we zijn nog maar begonnen en het mes zit er al in hihihi

We blijven volgen Doomwad....
 
Aan iedereen hartelijk dank voor de fijne reacties al.Deze kit kocht ik over van onze collega bouwer B-art die me wist te zeggen dat er enkele delen ontbraken,klopt ook voor zover en dat word wel opgelost. Gisteren reeds al kon ik even niet verder daarom ook dat ik eerst de wielen begon aan te passen,en tijdens het drogen van de verlijmde delen zocht ik in de kleine hoop stasch die ik heb naar de goede delen om de ontbrekende te vervangen.Zoals ik reeds eerder vermelde in dit pas gestarte topic zit hier helaas geen motor bij wat ik spijtig vind.Maar om dan weer eentje te gaan kopen of weer een Porsche aan te schaffen daarvoor vind ik een beetje te ver gaan dus we gaan gewoon zo verder he.Wie weet scratch ik er eentje later nog tijdens de wedstrijd.Wat het dakgedeelte betreft ja dat word aangepast omdat de deathrace versie eigenlijk een hardtop versie is en dat gaan we dus ook zo gaan doen.Dus dat word nog heel wat werk he;) Zo en nu gaan we gewoon verder werken,tot later.
 
Goede avond
Naar aanleiding van wat Ron me zei over de verschillen qua lijn van het dak heb ik de volgende vergelijkende foto samen gesteld om deze dan op de juiste manier te kunnen gaan veranderen.De onderste Porsche op de foto is wat ik reeds bezit,de bovenste is hoe de daklijn moet gaan worden om het deathrace project correct te gaan uitvoeren.
attachment.jpg
Erg moeilijk is dit dus niet en zoals jullie reeds weten ben ik er ook niet bang voor om zulke werken te gaan uit voeren he.
Gezien het feit dat de daklijn een targa is moet het een hardtop carrera worden dus he.
Maar kom laten we niet talmen en erover praten maar tot actie over gaan en op zoek gaan naar de goede materialen hiervoor.Tot later mensen.
P.S eerst de versneden wielen nog es fotograferen die reeds een tweetal weken al klaar zijn(ruwbouw).Je ziet ze later op de avond nog hier op afbeeldingen geplaatst.

Edit:

Om de achterwielen de juiste diep te geven zoals het moet zijn maakte ik deze schets ter verduidelijking.
attachment.jpg
Hier zie je dat de rim van de porsche zelf moeten worden af geschuurd.
Bij de rims aan de achterwielen ook maar dan komt er opnieuw een randje op die wat hoger is.
Omdat aan beide wielen evenhoog te hebben worden ze dus eerst weg geschuurd omdat de randen rond lopen en niet bij elk wiel even hoog zijn.
Daarom ook opteer ik voor het weghalen ervan en opnieuw zelf maken ervan.

Edit:

Ik heb dus ondertussen de body even bewerkt en het volgende gedaan.
De motorkap werd verwijderd en de raam openingen of de restanten ervan werden vlak getrokken om het nieuwe vaste dak te kunnen gaan maken.
Daar dit model van fujimi eigenlijk een targa is en dus een cabrioversie is moet ik een en ander gaan veranderen om het model te gaan maken
zoals het zou moeten gaan zijn.daarom ook dat dit alles veel zaag en hakwerk vraagt.

attachment.jpg
KLaar om bewerkt te worden
attachment.jpg
zo dat is dan weer klaar
attachment.jpg
en ook de lijn werd aangepakt zoals je kan zien he,nu ga ik weer verder he ;)
Dit gaat goed momenteel

ik plaatste metalen plaatjes net op de naad van de deuren om de brede raamlijst netjes op de plaats te kunnen lijmen zodat deze langs elke zijde op dezelfde plaats staat he.
attachment.jpg
deze kennen jullie inmiddels,ja wederom metaal van floppy diskette he
attachment.jpg
hier zie je dat de raamlijst werg ingekort langs de buiten zijde zodat de binnenzijde nog kan dienen als lijmvlak.
attachment.jpg
ook de achterste raampartij werd verzaagt tot de goede hoogte
attachment.jpg
hier zie je de metalen plakjes net op de deurlijn.
attachment.jpg
Ik paste het dakje al eens aan en het is de juiste en goede hoogte die ik heb genomen hier op de raambeugel.morgen zien jullie de eerste resultaten van deze verzaagde lijst die nu reeds werd vast gelijmd.Ok nadien als deze is uitgehard word ze nog een verzaagt tot de goede breedte want er komt nog styreen tegen aan om de body dan door te trekken tot aan deze raamlijst zodat we dan de vormen van de nieuwe achterste raampjes kunnen uit gaan snijden he.
Ja er is heel wat werk nog aan de body wil ik het goed en juist gaan krijgen alvorens te gaan bepantseren he;)
Zo en nu slaapwel en tot later mensen.

Even dit nog bekennen.
eigenlijk nam ik expres de targa,heb ik dan extra veel werk eraan en geeft het me nog meer voldoening als ik tot het goede resultaat kom he.
Ik kon evengoed de hardtop versie gekocht hebben maar ja doomwad is nu een speciale en moet het weer gaan verzagen en hakken hahahahahaaaaa.
Ach weet je ik doe het toch zo graag,heb dan het gevoel mijn ziel erin te hebben gelegd.Ik denk dat de meesten dit wel zullen herkennen en ermee akkoord zullen gaan wat ik dus wil zeggen he.Dat scratchen he,ben er echt van gaan houden dus.
Byebye . :P

We zijn een dag later en het onderdeel dat ik verzaagde is netjes kunnen uitharden,
attachment.jpg
ziet er mooi recht uit
attachment.jpg
Ja hoor en sterk is het ook en zal zich makkelijk laten zagen later.Maar eerst bouw ik het dak eraan aan de voor en achterkant.
Dit project heeft tijd maar toch zal ik het piekfijn gaan doen.Beste mensen slaapwel en tot later op de dag he. ;)
 
Laatst bewerkt:
P.S eerst de versneden wielen nog es fotograferen die reeds een tweetal weken al klaar zijn(ruwbouw).Je ziet ze later op de avond nog hier op afbeeldingen geplaatst.

euhum, Doomwad, de wedstrijd is nog maar een weekje bezig....

Verder ben je al goed bezig met verbouwen, dat komt wel goed.
 
Mooie update kerel ,, hoop werk zie ik .
 
Doomwad, je bent al goed bezig.
 
mijn gedacht

doom in zijn sas ,als hij kan snijden
 
Zo mensen,het is na half drie deze nacht en heb nog bezig geweest aan deze wedstrijd wagen.

attachment.jpg
Hier dan de klep waar de motor onder moet zitten,heb deze weg gezaagt om het dak te kunnen aanpassen.Heb twee styreen strips gelijmt en dan word de klep er weer ingelijmd.
attachment.jpg
Dit doet denken aan de kofferbak van de mercury,werd op gelijkaardige manier voorzien van styreen strips om de binnen rand te simuleren.
attachment.jpg
word later netjes geplamuurd en voorzien van nieuwe lijnen
attachment.jpg
Deze is nu op de plaats terug gelijmt,dus we gaan nu voor de raamlijsten zorgen aan de deuren.
attachment.jpg
Dit onderdeel word een deel van het dak dus en zat in de kit geleverd.
attachment.jpg
De ondertussen uitgeharde beugel werd al door gesneden
attachment.jpg
en dus komen we tot dit resultaat he
attachment.jpg
Klaar voor verder gebruik want deze gaat niet in de kliko.
attachment.jpg
ziet er al goed uit dus ik maak een nieuwe lijst om ertegen aan te kleven.
attachment.jpg
en hier dus het resultaat al,de nieuwe lijst is een feit.
Mensen welterusten en tot later op de dag he;)

Edit:

goede nacht wederom,we gaan verder met wat beeld materiaal he.
attachment.jpg
Ik deed als eerste dit gedeelte aan elkaar
attachment.jpg
moet worden geplamuurt
attachment.jpg
zullen ook nog kleine strookjes styreen op moeten aan de zijkanten
attachment.jpg
Zo zie je het beter
attachment.jpg
effe passen,en van lengte is het goed dus
attachment.jpg
Raamlijstje van voor ruit ook reeds herstelt
attachment.jpg

attachment.jpg
dat ziet er goed uit
attachment.jpg
Hier maak ik een deeltje dat op de motorkap moet gaan komen achteraan,doe ik door middel van sjabloontje he
attachment.jpg
Ja hoor opzet gelukt
attachment.jpg
even dryfitten
attachment.jpg
en das nou gelijmt he,zo....tot de volgende update;)
 
Laatst bewerkt:
Gaat goed zo te zien.
Morgen spuiten en klaar.:laugh:
 
zo zo man , you go fast !!! goed schuur werk en ik ben benieuwd naar je eerste primer laag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan