Hoofdsponsor

1/35 KV-1 Ehkranami [DONE][??]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michel

Well-known member
Reporter
Lid geworden
25 jul 2008
Berichten
3.592
Ik stel hierbij mijn nieuw militair project voor.

Het is een kit van Trumpeter dat er voor zijn prijs zeer goed uitziet. Ik geloof dat ik het een 14 tal euro heb betaald.
Voor de tracks kan je kiezen tussen dropveters en voorgevormde plastic tracks.

Er staat een bouw van deze kit in Art of Modelling en mede daardoor heb ik deze kit gekozen. De bedoeling is dat ik in grote lijnen het artikel ga volgen om zo bij te leren.

Dit is de boxart:

00357.jpg


Foto's van de sprues heb ik niet gemaakt maar geïnteresseerden kunnen ze hier zien:

http://www.perthmilitarymodelling.com/reviews/vehicles/trumpeter/tr00357.htm

De bouw zal niet zo snel gaan als m'n stug doordat ik ook nog een fiatje 500 ga maken voor de groepsbouw.

De start wordt binnenkort gegeven :)
 
Mooie, deze ga ik aandachtig volgen! Als ik naar je stug kijk heb ik het volste vertrouwen in het resultaat!
grtz
 
Succes Michel, ik volg ook.
 
Wat zie ik hier, een rusje mijn aandacht heb je alvast!!!! ;)

Cheers,
André
 
Ga dit zeker volgen, heb al veel tips gevonden bij je vorige projecten. Succes ermee
 
Dit wordt weer interessant.

Effe offtopic: Lukt het al beter met de airbrush?
 
Merci mannen.

De AB heb ik de laatste tijd niet nodig gehad. De laatste keer was het met de tracks te spuiten en op het einde kwam er geen verf meer uit.
De nozzle zat volledig dicht met verf. Met een nozzlereiniger heb ik het eruit gekregen en het zag er als rubber uit.
Dus ik sukkel daar enorm mee. U verdunner heb ik nog niet gemaakt, dit is voor volgend jaar ;)
 
Dit gaat weer zeer interessant worden en dit topic heeft mijn aandacht we blijven volgen....
 
Merci mannen.

De AB heb ik de laatste tijd niet nodig gehad. De laatste keer was het met de tracks te spuiten en op het einde kwam er geen verf meer uit.
De nozzle zat volledig dicht met verf. Met een nozzlereiniger heb ik het eruit gekregen en het zag er als rubber uit.
Dus ik sukkel daar enorm mee. U verdunner heb ik nog niet gemaakt, dit is voor volgend jaar ;)

Wel Michel das ook een beetje wat me tegenhoud om een AB aan te schaffen, kheb wat schrik dat ik zot ga komen met al die dingen die je moet doen en in het oog moet houden om ermee te werken.

PS deze topic zal ik zeker volgen, maar dat moest ik niet zeggen zeker...
 
Merci Danny & Tom.

Er komt inderdaad meer bij kijken dan je denkt Tom, voor 1:35 is het wel aan te raden denk ik maar misschien is het voor 1:72 niet echt nodig...

Voor de geïnteresseerden vermeld ik dat ik het artikel in Art of Modelling ga volgen op p32 van magazine nr. 14
Het gaat enkel over het schilderen dus de bouw zelf staat er los van.
 
Om toch even door te gaan op die AB, ik heb zelf mijn AB hier 6 maanden laten liggen omdat ik een beetje ertegenop zag om ermee te beginnen, denkende dat er teveel kwam bij kijken en dat het te moeilijk was. Tot ik gewoon eens een uurtje heb zitten proberen op proefstukjes en met verschillende verven en verdunning. En nu gebruik ik de AB zelfs tussendoor voor de allerkleinste spuitwerkjes. Gewoon eens proberen en dan merk je wel dat het eenvoudiger is dan het lijkt.
 
Ik heb er toch ook al enkele uren testen opzitten Christoph Ik zal het wel onder de knie krijgen maar bij mij zal het wat langer duren zekers :D
Een demo op de ledendag zou leuk zijn ( hint, hint :) )

Ik heb je topic al gezien Koekie en het gaat bijna om dezelfde kit. Ik denk dat 90% van de deeltjes hetzelfde zijn.
 
De start is gemaakt:

attachment.php


attachment.php


De lasnaden zijn niet naar mijn goesting. Ik heb ook iets teveel lijm gebruikt waardoor ze niet meer zo mooi zijn. Ik zou me eens die dunne Tamiya lijm moeten aanschaffen.
Nu is het ook zo dat de lasnaden gegoten zijn op 1 deel en het andere komt daartegen. Zo krijg je een lasnaad die eigenlijk net naast de eigenlijke verbinding ligt.

attachment.php


attachment.php


Hieronder is de lasnaad zelfs niet op de rand van het deeltje gegoten:

attachment.php


De andere kant is beter:

attachment.php


attachment.php


Ik ga dus proberen om de lasnaad eraf te schuren of schrapen en er een nieuwe op te maken maar dan in het midden zoals het hoort.
Dit ga ik wel enkel om de voor- en achterkant doen en de onderkant laat ik zo. Dit ziet geen kat en er komt daar toch wat modder of stof op.

wordt vervolgd...

Ik heb ook een mooie site met kv1 foto's gevonden: http://www.primeportal.net/tanks/dmitry_kiyatkin/kv-1/
 
Update:

De lasnaden zijn gedaan.
In het begin was het niet zoals het hoorde:

attachment.php


Ik had aan de onderkant echter genoeg te doen om het onder de knie te krijgen:

attachment.php


Tegen dat ik op de zichtbare plaatsen kwam zat het al wat beter in m'n vingers:

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Ik heb het gedaan met putty van tamiya. Een nadeel hiervan is dat het heel snel droogt dus heb ik het in stukken gedaan van een cm of 4 per keer.

Misschien ga ik er nog lichtjes overheen met schuurpapier maar dan moet ik wel heel voorzichtig zijn.

Wordt vervolgd...
 
ziet er goed uit! Gewoon de putty er opsmeren en in vorm brengen met een mes??

grtz Dave
 
Zeer mooie lasnaden ;)
Als de rest ook zo mooi wordt....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan