Hoofdsponsor

1/35 KV-1 Ehkranami [DONE][??]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Knap, van wat is die kabel gemaakt? Of zat die zo bij de kit?

Grtz Bart.
 
Is natuurlijk jammer dat gootje.

Die extra bepantsering is wel een toffe bedoening
 
Merci gasten.

De kabel zat bij de kit. De eindstukken zijn gewoon plastic onderdelen en de kabel is gewoon een stuk koperdraad. De eindjes heb ik gesoldeerd omdat het anders begon uit te rafelen.
 
Ik heb plamuur op de fenders gesmeerd want het gootje was te opvallend. Het zal voorzichtig en langzaam schuren worden, foto's volgen na het schuren.
 
Prachtbeest Michel !

Ik heb het zo niet voor de Russische modellen, tenzij als Beutewaffen. Maar jouw model heeft toch iets speciaals.

Ik moet Famo bijtreden : die extra bepantsering is subliem. Dat vraagt om de inslag van een 88'er te imiteren. ;);)

Ik kijk al uit naar je spuitwerk. Graag had ik vernomen welk merk verf en welke nummers je zal gebruiken. Ik wil namelijk een groene onderlaag voor mijn BA-10 Beutewaffen, maar ik weet niet goed welke nummers ik moet gebruiken.

Succes met je schilderwerk.

Groeten Rik
 
Bedankt Rik.

Ik ga in grote lijnen het artikel uit Art of Modelling volgen, ook hun groene kleur. Ik heb het boekje nu niet bij de hand maar zal het hier posten. Het is een mengeling van drie kleuren van vallejo.

Hoe kan je zo een inslag nabootsen?
 
Russian Green 4B0: 60% vallejo 017 russian green - 30% vallejo 095 pale green - 10% vallejo 002 yellow
Daarbij een 25% vallejo 058 gloss varnish

Chips met vallejo 006 cam. light green en die inkleuren met vallejo 80 rust (of menie kleur)
 
dat gootje in de spatborden uitwrijven gaat misschien een groot werk zijn, maar 't zal wel de moeite lonen.

Ben het boek : T-34 the bloody peacemaker aan het lezen, en blijkbaar zou de reputatie van de T-34 eigenlijk op deze tank moeten afgeschoven worden.
 
Dag Michel,

Een inslag van een granaat wordt ook beschreven in een nummer van AOM. Ik denk in het nummer waarbij Adam Wilder de modulatietechniek beschrijft op zijn Panther, deze met de extra (rode) plaat bovenop de toren.

In het kort bestaat het hieruit : een gatje boren in de pantserplaat, hierrond een kraagje MS of Milliput en hierin wat groefjes kerven om het weggestuwde gesmolten metaal te simuleren.

Succes.

Rik
 
Wel Silenoz, dat viel echt kei goed mee. Op een half uurtje was geschuurd.
Ik heb een PS balkje van 4mm dik en 6mm lang gebruikt als schuurblok en dan nat geschuurd met korrel 600. Dat nat schuren gaat echt veel sneller dan droog schuren en je papier gaat ook veel langer mee. Ik ga dat meer doen ipv droog schuren.

attachment.php


Ik ben blij dat ik dat gedaan heb, als er iemand tips weet om een inslag na te bootsen dan ga ik dat proberen te maken en dan is het tijd om te spuiten.
 
Helpen kan ik je niet Michel, maar het ziet er goed uit.
Gelukkig ben ik niet de enige botenbouwer die een uitstap naar het militaire doet :).
 
Nat schuren gaat altijd beter en je heb minder krassen ik doe nooit anders dan alles nat schuren of het moet om een klein gaatje gaan.
Maar goed werk om die naad alsnog dicht te maken.
 
Dag Michel, wat de inslag betreft, volgende tekst komt uit AOM nr 9, schildertechniek voor beginners : Jagdpanzer IV L/70.

"Hiervoor wordt eerst op de juiste plaats een gaatje met een diameter van 3 mm geboord.
In het gaatje wordt vervolgens een laagje Tamiya Standard Putty aangebracht dat nadien via de binnenkant naar buiten gedrukt wordt om zodoende opstaande randjes en braampjes te verkrijgen."

Nadien wordt de inslag roestkleurig geschilderd.

Hopelijk kun je hiermee weg. Veel succes !

Groeten Rik
 
Dat is een goede tip Rik. Ik heb het spijtig genoeg anders aangepakt.

Ik heb met een hete soldeerbout een inslag willen maken, dit staat ook ergens in AOM. Ik heb 5 gaten gemaakt waar er eentje redelijk is, de rest ga ik terug schuren en plamuren.
Ik post er wel eens een foto van.
 
Knappe vorderingen Michel ! Benieuwd naar de verf !
 
Hoe je een inslag maakt, kan ik niet uitleggen, maar ik heb er wel enkele foto's van.
Het zijn inslagen van een 76mm op een Kingtiger...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg


Geeft je misschien wat inspiratie.
 
Bedankt voor de mooi foto's Koekie.

Mijn computer was gecrashed en ben er nu heel blij mee, het forum werkt bij mij terug met internet explorer. Nu moet ik firefox niet meer gebruiken :)

Ik heb onderstaande foto gebruikt als referentie:

29.jpg

Die KV was naar 't schijnt nog steeds operationeel!
 
Ja wadde, da's gene Russische vodka maar ne Zwitserse kaas.
 
Ik had niet graag in die KV gezeten dan
 
De foto's van m'n inslag:

attachment.php


attachment.php


attachment.php


Nu nog een goede primer vinden om te airbrushen. Ik heb twee flesjes vallejo primer staan maar die komt er heel snel af. Het pelt er eignlijk af als je er met je nagel lichtjes overheen gaat. Op het www lees ik dat die keihard wordt en super is maar bij mij dan toch niet.

De inslag is 2.5mm bij 5mm.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan