Hoofdsponsor

1/35 KV-1 Ehkranami [DONE][??]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad Erwin daar zit verschil in zie de foto die Michel heeft geplaatst. links is de track netjes afgewerkt met een boutje en rechts zie je het staafje wat je moet aanbrengen om de tracks ineen te steken dus een nette afgewerkte kant en dat alles voor 27 euro had Fruil wel wat netter mogen oplossen
 
Zien er mooi gemaakt uit. Denk dat het pinnetje nu opvalt omdat je het weet, maar eenmaal gemonteerd denk ik niet dat je het echt gaat zien
 
Erwin,

Onderstaande rode pijl geeft het kopje aan van het ingelijmde staafje:

attachment.php


Als er een linkse en rechtse friul track zou zijn zouden die puntjes telkens aan de binnenzijde van de track staan op de tank. Nu staan deze aan 1 kant langs de buitenzijde van de tank. De track gewoon iomdraaien gaat niet want het profiel van de tracks moeten in 1 bepaald richting lopen. De banden van een tractor kan je ook niet omwisselen van kant door het V-vormig profiel bijvoorbeeld.

@ Ron: Dat zou voor die prijs inderdaad wel anders mogen

@ Silenoz: Ik hoop inderdaad dat het na schilderen niet meer zo opvalt.
 
Idd, ge hebt gelijk. Ik denk ook niet dat het zo hard gaat opvallen. En als er nog wat modder moest aankomen zult ge het helemaal niet meer zien ;) .

Erwin.
 
Nu moet ik wel zeggen dat ik dat ook eens voorgehad heb dat er alleen maar schakels van 1 soort inzaten ,maar na montage en wheatering zie je er eigenlijk niet veel meer van.
 
Ok, we zullen zien wat het geeft na het verweren.

Ik heb de tracks op de tank gelegd en ze lijken me precies toch wel iets te lang. Wat vinden jullie kenners ervan?

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


In het midden zijn er extra bepantseringsplaten op deze kv-1 en daar hangen de tracks erop ipv ernaast:

attachment.php
attachment.php


Dit is een foutje van de kit denk ik.

De meeste referenties dat ik vind zijn met iets strakkere tracks maar enkele ook wel met lossere:

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Zoals je ziet bij de Ehkranami versies mogen de tracks niet tegen die bepantsering komen, anders zou de laatste foto niet kunnen.

2 schakels inkorten lukt niet want dan zit het te strak en als ik er eentje tussenuit haal dan zit ik op die plaats met 2 dezelfde schakels naast elkaar wat eigenlijk ook niet zou mogen....
 
Mooie tank hoor.
Jammer van dat kitfoutje. Als ik goed naar je fotos kijk vind ik die extra panserplaat niet echt terug.
Ik zou de tracks ook niet inkorten, want ik vind het net goed zo.
Kan je die panserplaat er nog afhalen, en misschien een beetje bijwerken?

Grtz Bart.
 
is er de mogelijkheid om het voorste wiel nog iets te veranderen van positie? In 't echt is dit bij russische tanks meestal het spanwiel, waarmee de rups aangespannen wordt. eventueel het originele asje wegsnijden en een ander uit een restje sprue iets verder lijmen kan ook al veel helpen als je deze mogelijkheid niet hebt.

Die pansterplaat zat erop bij sommige modellen. de bepantsering was daar te dun en een geliefd doel voor de duitsers.
 
Merci voor de input. Het is inderdaad mooi zo Bart maar ik heb het gevoel dat ze toch ietsje te los erop liggen.

De pantserplaat hoort daar inderdaad te staan maar waarschijnlijk is het op het model wat te dik.

Silenoz, je hebt me dat ook uitgelegd op de beurs en heb het onthouden. Bij dit model is dat echter niet mogelijk.
Wat ik wel kan doen is er 1 schakel uithalen zodat ze strak staan en dan de plaats op de track waar 2 dezelfde type schakels naast elkaar liggen op een spanwiel of aandrijfwiel plaatsen zodat je dat niet ziet.
 
Ik had vandaag zin om de track af te werken dus dat heb ik dan ook gedaan :)

Ik heb er toch een schakel tussenuit gedaan en dan heb ik de tracks behandeld met een product om ze te oxideren. Dit is goed gelukt en het ziet er echt metaalachtig uit. Later komt er nog een wash over met pigmentpoeder om stof te simuleren.
De pinnetjes die gelijmd zijn vallen nu al niet meer op :)

De mooie kant:

attachment.php


De pinnetjes kant:

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


wordt vervolgd...
 
Hey Michel, man je tracks komen echt wel goed hé. Laat maar komen die poeders zou ik zo zeggen. En inderdaad van die pinnetjes, wie het niet weet zal het verschil niet zien, je moet al goed zoeken.
 
ziet er nu wel beter uit michel met dat schakeltje er af.
maar als een tank stil staat komt het dan niet vanzelf door te hangen tegen waneer ze rijd ?
de staafjes vallen inderdaat al niet meer zohard op dus dat gaat wel goed komen.

ziet er al indrukwekkend mooi uit hoor 8)
 
Jammer van die pinnetjes dat je die blijf zien ;):laugh: Maar de tracks zitten er netjes onder niet teveel doorgezakt.
 
Ziet er schitterend uit zo Michel. Nog wat verweren en die pinnetjes zijn verdwenen.
 
merci mannen.

@ amazone: De onderste referentiefoto is er eentje van een rijdende tank en die is ook doorgezakt dus het zal echt afhankelijk zijn van de situatie en de veerinslag denk ik.

Het verdere verweren is voor later als de tank in de verf staat. Ik wacht op een PE setje om het verder af te werken en dan kan het kliederwerk met verf beginnen.
 
.......... en als ik er eentje tussenuit haal dan zit ik op die plaats met 2 dezelfde schakels naast elkaar wat eigenlijk ook niet zou mogen....

Ge moogt niet vloeken ook é !

Ik denk als die russen op een mijn gereden hebben en hun track hangt aan flarden denk ik dat ze het repareren met hetgeen ze hebben . Dus dat er ook wel eens dezelfde pinnetjes-schakels achter elkaar zaten lagen ze waarschijnlijk niet wakker van, niet ?
Natuurlijk volgens de modelbouwnormen en modelbouwwetten mag dat niet é, jammer zou ik zeggen ! Rivetten-tellers zullen er wel problemen meehebben.
 
Ik weet het Famo, in het echt zijn de tanks meestal ook ruwer van lasnaden enz...
Eerlijk gezegd vind ik soms ook dat de modelbouwnormen soms iets te ver gaan :) Als beginner heb je natuurlijk snel dat gedacht :D

Modulatietechniek vind ik bv. knap maar soms is dat ook wel wat overdreven zodat het eigenlijk onrealistisch is. Je kan soms ook te ver gaan in al die dingen.

Ik heb net de tracks opgeschuurd op de stroken waar de rijwielen komen en dat ziet er weer ietsje beter uit.
 
Ziet er veel beter uit met die éne track er tussenuit. Hij begint er al zeer goed uit te zien ;)

Erwin.
 
Bedankt mannen. De PE is toegekomen maar het is een gepruts voor mij. Ik heb geen plooimachientje dus dat maakt het nog lastiger, 1 roostertje bestaat uit 31 deeltjes!
Als er eentje af is dat post ik er een foto van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan