Hoofdsponsor

1/35 KV-1 Ehkranami [DONE][??]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie lasnaden, Michel.

Als je dunne laagjes putty moet leggen, kun je deze vermengen met wat plastic lijm. Eenzelfde hoeveelheid lijm en putty door elkaar mengen tot je een kleverige pasta krijgt en deze dan opsmeren waar je ze hebben wil. Ik vul zo steeds sinkmarks, de lijm vreet zich in het plastic en zo hecht alles goed.

Hoewel een Rus niet echt mijn ding is, volg ik je toch vol belangstelling !

Groeten Rik
 
Ben het met mijn voorgangers eens nette lasnaden hoor.
 
Da's een mooie start.
Ongeduldig aan het wachten op de rest...(Laat je niet opjutten he)
 
Bedankt gasten. De tip met de lijm moet ik onthouden ;)
Ik laat me niet opjutten Koekie, ik ben al ongeduldig genoeg van m'n eigen :)
 
Ziet er in ieder geval niet slecht uit! Knap gedaan die lasnaad, en een knappe tank ook ;)

Erwin.
 
Merci Erwin.

Update:

De ophanging en de wielen zijn klaar. De wielen vergde vele uren schuren om ze mooi te krijgen, de pasvorm is goed. Eigenlijk een beetje gek omdat er toch modder opkomt..

Foto's:

attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Michel dat ziet er goed uit he man, netjes opgekuist is veel plezanter werken later.
 
Dat wordt een mooie Ruski, Michel !

Als je nu wat meer prutswerk doet, beleef je later meer plezier aan het afgewerkte produkt.

Groeten Rik
 
Merci Guy en Rik.

Bij de kit zitten twee rupsen bij. Een dropveter en een PS exemplaar.
De PS tracks bestaan uit de gehele onderkant, een voorgevormde bovenkant en enkele losse schakels om rond het aandrijfwiel en spanwiel te maken.

In eerste instantie vond ik die plastic tracks heel mooi maar na nader onderzoek vind ik ze allesbehalve mooi. Er zitten namelijk echt overal ronde uitstulpingen op, ik heb ze langs 1 kant weggeschuurd maar dan maak ik de scharnierpunten tussen de schakels ook plat:

attachment.php


attachment.php


De rubber exemplaren zien er relatief goed uit maar daar zijn de uiteinden van de scharnierstangen soms niet aanwezig en anders met veel flash:

attachment.php


Ik zit dus met een dilemma, welke zouden het mooiste eindresultaat geven...

Hebben jullie daar een zicht op?
 
Ik zou gaan voor de plastieken, eenmaal samengebouwd ga je van de platte kantjes niks meer zien. Als je ze wilt proberen natuurlijk door te laten hangen tussen de teruglooprollen bovenaan kan je ze licht insnijden tussen de schakels, en zo in vorm plooien. Redelijk wat werk, maar heeft wel een goed resultaat

Laatste optie is overgaan naar friul-tracks of modelkasten... maar deze kosten zo'n 23-28euro...
 
Ik zal gewoon voor de eerste optie gaan Michel dat ziet er het best uit op het model en wat die afgeschuurde kantjes betreft is het wel 3x kijken om het een keer te zien :laugh: en nog eens 25 euro uit te geven voor een paar tracks is een beetje overkill gezien de kwaliteit van de plastic kit tracks.
 
Ok mannen, de platic kerels zullen het dan worden. Upgrade tracks zijn inderdaad wel duur voor dit kitje van 15 euro.
 
Michel jouw kennende overbrug je dit wel met gemak, eens ze klaar zijn is niemand nog die het zal zien.
 
Een tandenstoker met hard schuurpapiertje doet deze job Michel, afwerken met een fijner schuurpapiertje.
 
De ophanging en de wielen zijn klaar. De wielen vergde vele uren schuren om ze mooi te krijgen, de pasvorm is goed. Eigenlijk een beetje gek omdat er toch modder opkomt..

Misschien lichtjes hier en daar een beetje modder aanbrengen en de rest bestoffen, want anders zijn al de details van je onderstel ,ophangingen, extra pantserplaten en wielen weg zijn. terwijl je met wheathering je onderstel serieus kan upgraden. Trouwens al je werkuren zouden verloren tijd zijn, niet ?
Allez tis maar een voorstel é Michel, tis uiteindelijk jouw model
 
Daar heb je een punt Famo. Ik zal het proberen maar daar heb ik nog geen kaas van gegeten.
Tegen dan zullen we wel zien, de nodige vragen kan ik hier altijd stellen ;)
 
Ik gebruikte voor m'n KV de plastic track en van de rondjes zie je weinig, van het platschuren van de schakels nog minder...
Het is wel een paswerkje om ze netjes over de wielen te leggen.
Met een ietwat tragere lijm is dit op te lossen, je lijmt een stuk en hebt nog wat tijd om het in vorm te plooien, laten uitharden en een volgend stuk doen.

Succes
 
U tracks zijn er inderdaad heel mooi uit Koekie. Ik heb een manier gevonden om de rondjes weg te krijgen zonder de scharnieren plat te schuren.
Gewoon met een hobbymesje de rondjes afschrapen, het is wel een geduld werkje maar het werkt. Dit doe ik wel enkel op de onderste trackgedeelte want daar zie je de binnenkant van de tracks goed. De bovenkant schuur ik gewoon want die zie je enkel als je het model op z'n kop zet.

Het lijmen zal inderdaad niet zo simpel zijn.
 
De plastic tracks had ik allemaal opgekuist en dan had ik geprobeerd deze te lijmen en te monteren. Dat is echter volledig mislukt.
Ik had het mooi aan elkaar gelijmd en dan over de wielen gebogen en dat ging allemaal goed. De tracks waren echter te groot. Je moet weten dat de bovenkant en onderkant grote plastic delen waren en dus enkel aan het aandrijfwiel en spanwiel aparte schakels. Dat zorgde ervoor dat ik ze niet kon laten passen door ze vb. meer te laten doorhangen. Ik had er dan een schakel uitgehaald en dan was het net te krap.

Na veel vloeken en prutsen was er niet veel meer aan te doen en het resultaat was echt slecht. De beurs in Bornem lag in het verschiet dus bij een winkel friuls besteld die ik dan daar kon afhalen. Echter waren er enkel nog "light type" tracks voor de KV voorhanden. Deze heb ik dan maar besteld want ik zag er in het profiel nagenoeg geen verschil in tov de "gewone" tracks.

De tracks heb ik net in elkaar gestoken en ik vond het een leuk werkje en de tracks zien er mooi uit. MAAR......

1. Spijtig genoeg zaten er geen linkse en rechtse tracks in maar allemaal rechtse. Dus langs 1 kant van tank zie je de staafjes die gelijmd zijn zitten.

2. Er is een groot verschil met gewone KV tracks die niet op de foto van de friul verpakking staat. Er staan namelijk maar de helft van de tanden op. Foto's hieronder.

De tracks zijn tesamen 80cm en 180 schakels lang:

attachment.php


Het profiel is hetzelfde als de "normale" KV tracks maar in profiel:

attachment.php


Dus om de andere schakel een tand en die ertussen een veel lagere rupsbegeleider (weet niet hoe het noemt)

Hieronder de mooie zijde:

attachment.php


En hier de zijde waar je de gelijmde staafjes ziet:

attachment.php


Ik heb wat opzoekingswerk gedaan op het www naar die "light type" tracks en ze komen vooral voor op de KV-1s.
Deze s staat voor snel.

KV-1s.JPG


attachment.php


Of deze tracks dus op de KV-1 Ekhranami hebben gestaan is twijfelachtig, ik heb geen idee of deze ooit met deze snelle tracks zijn uitgerust.
Houdt u niet in als je daar iets meer over weet ;)

Nog een vraagje:

Reservetracks, worden die soms voorzien van een bout om ze aan elkaar te koppelen? Dus het staafje onderaan deze schakels:

attachment.php


wordt vervolgd...
 
Knap opkuiswerk! Maar is er dan verschil tussen links en rechts? Volgens mij zij die toch allemaal hetzelfde, of heb ik het mis?
Wel een grote meerwaarde voor Uw tank!

Erwin.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan