Hoofdsponsor

Anders / onbekend Cidade De Rio Das Ostras

Hectische dagen achter de rug, maar toch een heel kleine update.
Stukjes 57 tem 61 vormen de stuurhut (en aangrenzende hutjes), de voorkant van de stuurhut blijft voorlopig nog even open omdat die dan één geheel vormt met de "voorgevel" van de algemene bovenbouw.

P1000129_zps304e25e0.jpg
Zo op het eerste zicht, zal je misschien denken dat daar het één en ander scheef hangt, maar dat komt omdat daar dus nog de voorgevel tegen moet komen.
Wel heb ik al gezien dat ik nog een laagje papier op de "tabs" van de stuurhut zal moeten kleven om geen niveau verschil met het achterliggende hutje te hebben.

(PS: dit is nog steeds een macro opname)
 
Langzaam maar zeker komt het steeds verder af;)

Fred
 
Goe bezig! En zit er zeker niet mee dat het wat "traag" gaat. Dit is eigen aan papierbouw.
Het voornaamste is nu om bij elke stap goed na te denken, en zeker niet snel-snel vooruit te willen.
Bij elke bouw is er zo een moment dat je echt vooruitgang wil zien, maar dat is meestal het punt waar je foutjes maakt en je je model kan verknoeien.
Probeer dit te vermijden, hoe moeilijk ook. Dit model is je tijd meer dan waard!!

Grtz,
Joost
 
Gisteren heb ik eindelijk nog eens een uurtje of twee kunnen verder werken aan dit scheepje.

De uitvoerde werken :

- het aanbrengen van de "voorgevel"
- het dekje boven de brug
- nog twee trapjes
- enkele toegangsluiken en een pijp

De "voorgevel" :
P1000158_zpscde3cd84.jpg

Het nieuwe dekje :
P1000159_zps362908d8.jpg

Zoals steeds ; gelieve er rekening mee te houden dat dit sterk vergrote macro opnames zijn ^^

De luiken en de pijp (rechts op de foto) :
P1000160_zpse7e9ba8c.jpg
 
Mooi man, weer een stukje erbij.
Langzaam maar zeker wordt het een mooi schip dany.

Fred
 
En hier alweer een kleine update zie, weer een paar piepkleine stukjes, maar gelukkig ook kunnen eindigen met weer eens een lekker gemakkelijk groot stuk :

Zes kleine stukjes maken één, nu ja, nog steeds klein pijpje :
P1000164_zps39a30846.jpg

Behalve het pijpje, heb ik ook nog twee platen geïnstalleerd (ik vermoed dat die enige bescherming moeten bieden bij brand en/of explosies), en daarnaast ook een begin gemaakt met het middenschip ; de eigenlijke refinaderij.

P1000167_zps679573e1.jpg

P1000166_zpsabab7e44.jpg
 
Helaas, is dit het einde van dit draadje. Ik heb hierbij wel een belangrijke les geleerd : plaats een projekt niet onbeschermd op een plaats waar de kat ook kan komen :(
 
Tja, dat heb je met katten helaas. Mijn hobby kamer is dan ook verboden terrein voor die 2 rakkers van mij.

Fred
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan