Hoofdsponsor

Anders / onbekend Cidade De Rio Das Ostras

Dat is al een deftig schip, in werkelijkheid zo'n 200m lang en ik wist niet dat zo'n olietanker een helikopterdek had?
Nu ja, lijkt me wel een hele uitdaging om zo iets in papier te bouwen, veel s6 ermee.:D
 
Het verbaast me telkens opnieuw wat jullie doen met papier.. erg knap.

Ik ga er zelf niet direct aan beginnen, maar deze ga ik toch volgen...
 
Dat is al een deftig schip, in werkelijkheid zo'n 200m lang en ik wist niet dat zo'n olietanker een helikopterdek had?
Nu ja, lijkt me wel een hele uitdaging om zo iets in papier te bouwen, veel s6 ermee.:D

Oorspronkelijk had ze ook geen helipad toen ze nog een olietanker was (heette ze overigens Ché Guevara). Ze is oorspronkelijk weliswaar als tanker gebouwd, maar wegens gewijzigde internationale wetten die een verbod legden op enkelwandige tankers werd ze omgebouwd tot drijvende rafinaderij, wat blijkbaar wel mocht.
Vandaar ook de reden dat het scheepje een erg complexe structuur op het dek heeft.
 
Oorspronkelijk had ze ook geen helipad toen ze nog een olietanker was (heette ze overigens Ché Guevara). Ze is oorspronkelijk weliswaar als tanker gebouwd, maar wegens gewijzigde internationale wetten die een verbod legden op enkelwandige tankers werd ze omgebouwd tot drijvende rafinaderij, wat blijkbaar wel mocht.
Vandaar ook de reden dat het scheepje een erg complexe structuur op het dek heeft.
Ach zo... weten we ook weeral zie:D
 
Zo, weer een kleine update ; gisteren ben ik erin geslaagd om de scheepswand aan te brengen, 't is te zeggen toch al de stuurboordzijde.
Het is niet voor 100% geslaagd (er zit namelijk een diepe kuil onderaan aan de boeg, maar ik vrees dat daar niet veel aan te doen zal zijn.

P1000115-1.jpg

P1000116.jpg

P1000117.jpg

Volgende fase zal dan de backboordzijde zijn, hopelijk lukt die beter.
 
Mooi weer eens een update te zien Dany.
Is er niets meer aan die kuil te doen? Eerlijk gezegd valt deze wel op, terwijl de rest toch heel mooi zit.
 
Is de onderkant nog open Dany?
Dan kan je het spant op die plek nog door knippen. Ik denk dat dan de kuil eruit zal gaan.
Daarna met een stukje reserve karton het spant weer aan elkaar plakken.

Verder ziet de romp er wel strak uit, inderdaad jammer van die ene kuil.

Fred
 
Is de onderkant nog open Dany?
Dan kan je het spant op die plek nog door knippen. Ik denk dat dan de kuil eruit zal gaan.
Daarna met een stukje reserve karton het spant weer aan elkaar plakken.

Verder ziet de romp er wel strak uit, inderdaad jammer van die ene kuil.

Fred

Op die plaats is de onderkant idd nog open, en ik zal morgen dus de spant doorknippen, hartelijk dank voor het advies :)

Nu moet ik wel zeggen dat de kuil al een stuk minder is na het drogen van de lijm, blijkbaar had ik een beetje te veel lijm gebruikt op die ene plaats.
 
Ok, eventjes zonder fotootje (wegens niet op mijn vertrouwde pc bezig), de gigantische kuil is weg, helaas is er wel een (lichte) verkleuring achter gebleven in het papier, tja, daar is natuurlijk niets aan te beginnen, maar een echte romp is ook niet mooi egaal van kleur natuurlijk, en zeker niet op dit soort schepen.
 
Zal één dezer dagen weer updates kunnen plaatsen dames en wegens eindelijk weer een eigen computer die wel degelijk werkt, nu maar weer zoeken waar het fototoestel gelegd is natuurlijk :D
 
Hoi Danny, mooi schip dat je bouwt.
Mag ik vragen welke lijm je gebruikt, ik denk dat het vervormen van grote vlakken vaak voorkomt bij het gebruik van water gebonden lijm.
Nog een vraag, de boeg waar de kuil in zit, heb je die goed voorgevormd?.
Ik wil zeker geen beterweter zijn, maar vind het zo jammer dat na veel werk in een mooi model gestoken te hebben, bepaalde onderdelen mooier hadden kunnen zijn, wat vaak makkelijk is als je weet hoe.
Hopelijk vat je dit niet negatief op, we kunnen veel van elkaar leren.
Groetjes Jos.
 
Hallo Jos, de lijm die ik gebruik is Bison Alleslijm, en bevat geen water, de fout ligt eigenlijk helemaal bij mij. Nu is die put niet meer zo duidelijk zichtbaar, en ik zal gewoon verder doen met het scheepje en zien waar het me brengt.
 
Hoi Dany, ok, zeker niet opgeven, het is een zeer interessant model, dat zeker de moeite loont.
 
Ben erg benieuwd naar de foto's Dany , laat maar komen!

Fred
 
Ok mensen, misschien dachten jullie dat dit alweer het zoveelste projektje was van den Dany die uiteindelijk ergens op de kast of erger beland is, maar ik had vorige week mijn drie-jaarlijkse test waarvoor ik moest leren. Waardoor de bouwtijd tot nul gereduceerd werd.
En waarschijnlijk ben ik niet enige die dan weer moeite heeft om na een onderbreking de moed bij elkaar te sprokkelen om weer verder te doen ?

Enfin, vandaag toch weer een paar uurtjes kunnen werken.

Vandaag stond op het programma : de bovenbouw... of toch alvast een stukje van de bovenbouw, namelijk het "kasteel" uit de tijd dat ze nog een olietanker was.

Het begin van de bovenbouw, zoals je kan zien is de voorkant volledig blanko, daar zal later nog een stuk tegen komen.
P1000124.jpg

Hmm, ik zie net dat ik foto's vergeten te nemen ben van enkele tussenliggende stappen, nu ja, niets meer aan te doen natuurlijk.
Een zicht op de achterzijde, waar de dekken en trappen tegen "hangen", ook de schouw is reeds geïnstalleerd.
P1000125.jpg

Een totaalzicht van de bovenbouw zoals ze er nu bij staat, ik had eigenlijk langer willen werken om wat meer te kunnen tonen, maar ik heb een betere lamp nodig in mijn armatuur, bij deze (spaar)lamp krijg ik na amper twee uurtjes vermoeide oogjes, en dan lukt het echt niet meer.
P1000126.jpg

Perfekt zal ze zeker niet zijn, maar ze wordt toch weer een (le)er-varing wat bij een volgend projekt dan wel weer een ietsie bietse beter resultaat op zal leveren... hoop ik 8)
 
Dat ziet er weer netjes uit Dany, en dat leermoment heb ik ook nog steeds als ik bezig ben hoor.
Dat is belangrijk, zo worden we beter.

1 opmerking, ik vind je trapjes nogal "statisch" , het lijken wel glijbanen. Kon je deze niet een beetje plooien?
( Heb je bij deze kit ook de laserparts, ik weet namelijk dat die er zijn en daar zitten ook vaak de trapjes bij.)

Fred
 
Hallo Fred, ja ik heb de laserparts, maar trapjes zitten er echt niet bij (dat zijn vooral kranen, wielen en relingen), nu moet je wel weten dat die trapjes slechts zo'n goede 5 mm lang zijn, als ik zou beginnen te plooien zouden ze te kort worden om de hoogte van het dek te overbruggen.
 
Laatst bewerkt:
Tja, 5 mm is inderdaad erg klein om te plooien.

Fred
 
Blij om te zien dat je terug eens tijd gevonden hebt om te bouwen.
Ziet er alvast goed uit. Blijf volgen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan