Hoofdsponsor

1/20 1/20 Fujimi Lotus 97T Belgian GP [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

eyckles

Well-known member
Registered
Lid geworden
3 aug 2011
Berichten
267
Hallo iedereen,

Omdat het toch eens tijd werd dat ik eens een "work in progress" wou opstarten, ben ik begonnen met een van de laatste nieuwe Fujimi kits. Het is dan ook de Lotus 97T geworden, waar Senna de GP van België mee reed. Eerst en vooral werden alle stukken uit de gietramen gehaald en werden deze ook allemaal ontbraamd en ontdaan van enige flash. Daar werd het tijd om aan de dry fit te beginnen, wat niet gemakkelijk leek met allemaal plakband. Toen had ik een WIP gezien van Guy "Sennake", die gebruikte maskol om alles vast te zetten. Ik heb dit dan ook op deze manier gedaan en moet zeggen dat dit een zeer goeie tip is. Alles zit beter vast en kan nadien gemakkelijk verwijdert worden. Terug naar de Lotus. Ik had besloten om deze niet zomaar uit de doos te bouwen en heb me dus een PE set aangeschaft van Studio27 + de Tabu Design CF set en nieuwe decals van Indycals. Nu moet ik er wel bijzeggen dat de pasvorm van de Studio27 PE set weer niet goed was en er veel moest aangepast worden aleer alles een beetje op zijn plaats zat. Heb ook natuurlijk goed moet schuren, zodat alle stukken mooi aansluiten. Heb van de dry fit enkele foto's gemaakt. Alle commentaar en tips zijn welkom en als er iets niet goed beschreven is, laat het me dan weten, want dit is mijn eerste keer. Veel kijkplezier.


DSC02446.jpg

DSC02445.jpg

DSC02442.jpg

DSC02440.jpg

DSC02443.jpg

DSC02444.jpg

Mvg,
Lesley
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oké mede plekkers. Hier is dan een update met foto's. Zoals in mijn vorige update al geschreven stond is alles al gespoten in zijn kleur, maar de onderdelen waren nog niet droog genoeg, dus moesten de foto's een beetje op zich laten wachten. Dus hierbij de foto's.

De in het glanzend zwart gezette onderdelen, zoals de body onderdelen, voor -en achter vleugels en de end plates. Je ziet het misschien niet goed op de foto, maar alles blink zeer goed en ik heb nog niet geschuurd met micromesh.

DSC02491.jpg

Behalve de cockpit die ook een blinkend zwart jasje(Zero Paints) kreeg heeft de rest van de onderdelen zoals de ophanging, radiatoren, remschijven en sommige PE onderdelen een semi gloss zwart jasje gekregen. Het semi gloss is gedecanteerde Motip verf. Alleen de zetel moet nog eens opnieuw gedaan worden, want ik was de gaten vergeten te maken waar later de gordels door moeten.

DSC02493.jpg

De wielen en nog vele andere onderdelen kregen ook een glanzend zwart jasje van Zero Paints en werden nadien gespoten met verschillende alclad tinten zoals Chrome, Polished alu, alu en stainless steel.

DSC02495.jpg

DSC02496.jpg

Natuurlijk moeten er wel nog sommige onderdelen geverfd worden met de borsten, maar dat is maar na het aanbrengen van de vele decals.

Tot de volgende,
Lesley
 
Ik heb er eentje staan en is de f1 van 78 met upgrade naar 79.Ook een lotus maar dan de JPS.PE setje aan geschaft en een dezer maanden komt deze aan bod.
Je werk is op zich toch al erg verzorgt en mooi.
 
Zeer verzorgde topic, waar ik alvast een goede tip uit zal onthouden (maskol als tijdelijke kleefstof ;) )
Verder ken ik niet veel van auto's, maar het ziet er goed uit :))
 
Het ziet er een leuke kit uit,het zijn ook mooie wagens,zeker als je ze op de oude beelden in documentaires
ziet opduiken,veel succes met de bouw.

groetjes,

Yannick
 
Hey iedereen,

Hier ben ik dan weer met een kleine update. Ik ben begonnen met het aanbrengen van de decals. Dit was geen gemakkelijke opgave, want de carbon decals van Tabu Design waren redelijk stug en moeilijk in hun vorm te krijgen. Maar natuurlijk is er voor alles een oplossing en met wat warmte van de haardroger en redelijk veel sol, kwam alles toch mooi op zijn plaats. Verder werd er ook gebruik gemaakt van carbon decals van SMS. Ook werden er al JPS decals aangebracht, maar voor het moment is alleen de monocoque klaar voor de vernis(satijn). De volgende dagen zullen er nog meer komen, omdat ik al 2 dagen constant heb zitten decaleren. Ik heb zelfs het kerstavond diner overgeslagen, om toch een beetje verder te zitten. Hier zijn al enkele foto's.

Voorlopig alleen de monocoque:
DSC02499.jpg

DSC02498.jpg

DSC02500.jpg

Groeten,
Lesley
 
Natuurlijk moeten er wel nog sommige onderdelen geverfd worden met de borsten, maar dat is maar na het aanbrengen van de vele decals.

Ik gebruik zelf een borstel, dus hier wil ik wel eens een how-to van zien.

Sorry Lesley, ik kon het niet laten ;)
Verder goed bezig zene.
 
Mooie vorderingen. Dus gij gebruikt zero paints als primer voor Alclad ? Zo te zien geeft dat een strak resultaat. Gaat ge als vernis ook zero paints gebruiken ?
Ben benieuwd naar het vervolg.

Groeten

Pascal
 
Mooie vorderingen. Dus gij gebruikt zero paints als primer voor Alclad ? Zo te zien geeft dat een strak resultaat. Gaat ge als vernis ook zero paints gebruiken ?
Ben benieuwd naar het vervolg.

Groeten

Pascal

Ja, ik heb zero paints primer en gloss zwart gebruikt voor de onderdelen die met alclad moesten geverfd worden. Ik ga ze niet vernissen met zero paints, maar met Klear Kote van alclad zelf. Voor de body onderdelen ga ik wel zero paints 2k gebruiken.

Groeten,
Lesley
 
Hallo iedereen,

Hier ben ik weer met een update. Na gisteren een dagje pauze te hebben genomen, ben ik vandaag weer verder gegaan met de decals. Ik had ze maandag allemaal er opgelegd en nadien 2 dagen laten drogen met een laagje sol erop. Vandaag ben ik er nog eens over geweest met sol, maar dan met de haardroger en een wattenstaafje om alles strak op zijn plaats te krijgen. Morgen krijgen de onderdelen dan hun badje om de sol resten te verwijderen en eventueel nog eens op polijsten met 8000. Ook de vloer wordt morgen nog bedekt met BMF, zodat dit onderdeel zaterdag mee gespoten kan worden met blanke lak. Hier zijn de foto's:

DSC02501.jpg

DSC02502.jpg

DSC02503.jpg

DSC02504.jpg

DSC02505.jpg

Groeten,
Lesley
 
Waw zeg wat een mooie lotus,pa heeft er ook eentje staan en ook een JPS maar dan van 1978-79
 
Ziet er heel mooi uit Lesley. Prachtig om te zien hoe dit model met de grootste zorg en liefde wordt gebouwd.

Morgen krijgen de onderdelen dan hun badje om de sol resten te verwijderen en eventueel nog eens op polijsten met 8000.

Polijst je rechtstreeks op de decals ? Zonder eerst een laag blanke lak te spuiten ? Heb je dan niet de kans dat je door de decals heen gaat ?
 
Yep , daar sluit ik me bij aan ziet er zeer goed uit !!
 
Heel mooi deze dit vond ik een van de mooiste F1 eind jaren 70 samen met de ferrari van Lauda.

Blijf volgen staat ook nog op mijn verlanglijst :)

Gr
Dirk aka mind-9
 
Ziet er heel mooi uit Lesley. Prachtig om te zien hoe dit model met de grootste zorg en liefde wordt gebouwd.



Polijst je rechtstreeks op de decals ? Zonder eerst een laag blanke lak te spuiten ? Heb je dan niet de kans dat je door de decals heen gaat ?


Ik heb daar toch nog nooit een probleem mee gehad. En ik doe het alleen plaatselijk, waar de sol is ingebrand door de hitte van de haardroger. Deze rest kuis ik gewoon af met warm water en een microvezeldoek.

Lesley
 
Heel mooi deze dit vond ik een van de mooiste F1 eind jaren 70 samen met de ferrari van Lauda.

Blijf volgen staat ook nog op mijn verlanglijst :)

Gr
Dirk aka mind-9

Ik denk dat je het op de verkeerde wagen hebt. Deze is van 1985 waar Senna mee reed. Ik denk dat jij het op de Lotus 79 hebt. Die heb ik ook maar ben er nog niet aan begonnen.

Groeten,
Lesley
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan