Hoofdsponsor

1/20 1/20 Fujimi Lotus 97T Belgian GP [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook de vloer wordt morgen nog bedekt met BMF, zodat dit onderdeel zaterdag mee gespoten kan worden met blanke lak.

Dus jij overspuit je BMF?
Verlies je dan geen glans van die BMF?
 
Deed ik ook met de mercury de bmf overspuiten in blanke lak(glans) werd zelfs beter nog
 
Dus jij overspuit je BMF?
Verlies je dan geen glans van die BMF?

Dat is een beetje de bedoeling. Nadien krijgt de vloerplaat nog een was van smoke om het een beetje te vervuilen.

Groeten,
Lesley
 
Hallo iedereen,

Na toch een kleine onderbreking van enkele weken toch weer een update. Door het slechte weer heb ik helaas nog niet veel kunnen doen. Ik had wel al veel onderdelen gespoten en ben daaraan begonnen. De body onderdelen staan in hun eerste laag blanke lak, maar moet nog eens geschuurd worden omdat er enkele stofjes inzitten. Ondertussen zijn ook de wielen klaar en zijn er al vorderingen gemaakt met de motor. De motor is bijlange nog niet gereed. Deze moet namelijk nog enkele kabeltjes krijgen. Hier zijn enkele foto's:

De afgewerkte wielen. Deze werden gespoten met Alclad Chrome. De centers titanium gold gekleurd en en hebben nadien een wash gekregen van smoke. De logo's op de banden zijn ook met de airbrush gespoten:

DSC02510.jpg

De motor. Zoals je kan zien is alles ingekleurd, maar moeten er nog heel wat kabeltjes gelegd worden en hier en daar nog een kleine aanpassing gedaan worden.:
DSC02511.jpg

DSC02513.jpg

Tot een volgende update.

Lesley
 
Hey Lesley, de laatste keer dat ik naar je project (toen nog op modelbrouwers) zat te kijken was er nog veel werk te doen, man dit ziet er echt prachtig uit!! heel fraai blokje en mooi spuitwerk!! ik ben echt benieuwt naar alles bij elkaar !!!
 
prachtig opbouw en strak spuitwerk

tom
 
Hallo Iedereen,

Na een winterbreak van bijna drie maanden ben ik dan toch klaar geraakt met mijn eerste model. Natuurlijk heb ik tijdens het opbouwen nog enkele foto's genomen van hetgeen onder de kap zit, want deze gaat door zijn slechte pasvorm dichtgelijmd worden. Natuurlijk gebeurt dit met veel pijn in het hart, maar als het niet anders kan, dan moet het wel. Er zijn natuurlijk wel enkele dingen misgelopen, zoals het afbreken van de stutten van de motor. Deze heb ik vervangen door een paar koperen staafjes en terug geverfd. Hier zijn enkele foto's van hetgeen onder de motorkap(cowling) zit:

DSC02605.jpg

DSC02608.jpg

DSC02610.jpg

DSC02611.jpg

DSC02612.jpg

DSC02613.jpg

DSC02614.jpg

DSC02615.jpg

DSC02616.jpg

DSC02617.jpg

DSC02618.jpg

Ik Zou zeggen veel kijkplezier. Volgende updates is het afgewerkte model.

Mvg,
Lesley
 
Laatst bewerkt:
Ziet er schitterend uit..

Alleen 1 vraagje, waarom heb je de banden zo erop geplakt? Er zijn er 2 goed en de andere 2 staan naar achteren.
 
Ziet er schitterend uit..

Alleen 1 vraagje, waarom heb je de banden zo erop geplakt? Er zijn er 2 goed en de andere 2 staan naar achteren.

Ik snap niet wat je bedoeld. Volgens mij en mij referentie's staan de banden er juist op.

Groeten,
Lesley
 
Ziet er goed uit,
en inderdaad de banden zitten verschillend.
 
Dit bedoelen we.

attachment.jpg

Normaal moeten deze in dezelfde richting staan.
 
IDD, zoals de rechter op de foto die Camaro laat zien.
Met de groeven in de rijrichting /\
 
Ik had het niet door eigenlijk. Is intussen aangepast. Bedankt voor de tip. Ik zou het anders niet gezien hebben.

Groeten,
Lesley
 
Heel mooi resultaat Lesley! Daar kun je erg content mee zijn !
 
Oef na een periode van bijna 5 maand is deze Lotus dan toch afgeraakt. Deze is niet OOB gebouwd, want ik heb er PE van Studio27, carbon decals van Tabu Design, JPS decals van Indycals en nog enkele kabeltjes aan toegevoegd. Verder is deze gespoten geweest met Motip gloss zwart via de airbrush en zijn de decals overspoten met enkele laagjes 2k blanke lak van Zero Paints. Natuurlijk ging niet alles van een leien dakje. De pasvorm van deze kit is niet zo goed. Daarom heb ik gekozen om deze als gesloten af te werken. De velgen werden dan weer bewerkt met de verven van Alclad, zoals nog andere onderdelen, die je spijtig genoeg niet meer kan zien, zoals ook de bekabeling. Maar ja, je moet een keuze maken en dat is niet altijd de gemakkelijkste. Dus ik zou zeggen veel kijkplezier en zoals altijd zijn alle tips welkom. Er gaan ook nog foto's komen met buiten licht. Was nu een beetje moeilijk :D

DSC02619.jpg

DSC02620.jpg

DSC02621.jpg

DSC02622.jpg

DSC02623.jpg

DSC02624.jpg

DSC02625.jpg

DSC02626.jpg

DSC02627.jpg


Mvg,
Lesley
 
Ik heb het al eerder gezegd: Mooi...een auto die je tevreden in je kast mag zetten. Nog een tip: Het kan de flits zijn, maar de banden hadden wat mij betreft nog wel een schuurbeurtje mogen hebben....ze glanzen erg :-) Als je het profiel eerst verft met donkergrijs of zwart en daarna de verf van het loopvlak afhaalt dan lijkt het net of de groeven volgelopen zijn met vuil.
 
Mooie wagen geworden hoor. Mag je trots op zijn.

Fred
 
Zoals beloofd enkele buiten foto's:

DSC_0709.jpg

DSC_0712.jpg

DSC_0713.jpg

DSC_0717.jpg

DSC_0718.jpg

Mvg,
Lesley
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan