Hoofdsponsor

1/7 Aankondiging tutorial bustes [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zocht ooit een middel om een papje te maken waar fimo in oploste. Had bij mijn Zappa taggiatellikrullen gemaakt en wilde gaten opvullen en de sliertwerking wat verzachten.
Ben het later blijven gebruiken om secties snel ineen te glooien, blenden zo je wil. oogleden strijk ik ook met thinner aan om te vormen en strijk zo oogbollen wat ronder.
Het is even wat sticky maar hardt toch weer uit en komt terug als de klei van voorheen.
Soms heb ik een hoop gepulkt en aangepast, glimt het kopje mogelijk deels van een polijstsessie en trek met thinner lichtjes een egale schijn over het hoofd.
Het is iets van mijzelf, ik vind de streeptrekking niet bezwaarlijk als mijn hoofdje in concept is.
Voor het manupileren van plooien maak ik ook veel gebruik van thinner, creeren stofeffecten.
De klei laat toe erna alles weer mooi glad te kwasten of te egaliseren met vingertop.

Heb het wel in een inktpotje zitten waar ik na drie keer strijken en dippen de deksel telkens opdoe.

Jimmy, kan me voorstellen als je dit sculpten beheerst je gevoel krijgt voor volumes en verhoudingen, zelf ben ik nog niet zo ver en het merendeel van de tijd heb ik het spiegeltje hard nodig om de contour eerst goed te krijgen. Mijn fout blijft te denken dat ik al goed zit en ga dan over op detail.
De laatste tijd gooi ik foto's ook op de kop voor een wat abstracter beeld en valt me meer op.

dit komt overigens niet door de thinner.

René
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan