Hoofdsponsor

1/72 F-35A JSF, Belgian Air Force, 31 Tiger Squadron [!]

Nils

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 jun 2008
Berichten
331
dit wordt een klein en snel bouwprojectje om even de grote berg ongebouwde modellen weg te werken.

mits enkele maanden geleden werd aangekondigd dan minister van Landsverdediging, Pieter De Crem, intresse heeft getoont in de aankoop van de Lockheed F-35A Lightning II (AKA: Joint Strike Fighter) om de huidige F-16 te vervangen, dacht ik dat het wel een leuk bouwproject kon worden.
en als de aankoop (zoals ik een vermoeden heb) niet door zal gaan, is het ten minste een mooie what-if ^^

het model is een oude Italeri 1/72 X-35 kit, 1 van de eerste JSF kits die is uitgebracht in 2001.
heb deze doos hier al enkele maanden liggen, en mits er (nog) niet een productieversie van de F-35 in 1/72 verkrijgbaar is zal deze maar moeten doen.

het toestel heeft geen interne wapenruimen, en ben ook niet van plan om er te bouwen (is te ingewikkeld met dit model)
er zal wel een externe lading worden meegevoerd van 2 AMRAAMS, 2 AGM-62 Walleye (heb voorlopig geen GBU's meer) en 1 2000lbs JDAM op de centerline 8)

decals zijn restanten van een 1/48 Esci F-16 decalblad die ik hier al enkele jaren heb liggen, aangevuld met de decals van de kit en zelfgemaakte tail banners.

de doos:

104892-10189.jpg


en de huidige werken (nieuwe deur vooran voor landingsgestel en gescratchte Laser targeting pod)
staartvlakken zijn dryfit.

002.png

003-1.png
 
Ik kijk er naar uit wat het gaat worden.
En zoals je zelf al aangeeft zal het waarschijnlijk een what if worden.
Het probleem zit hem vooral dat ze nog niet weten wat hij gaat kosten.

Mark
 
No disrespect,...maar ik hoop dat het een "What if" zal blijven.
Afgaande op de box art is dit één van de lelijkste jets die ik ooit gezien heb.
Waarschijnlijk valt het in het echt nog wel mee. Op de 2e foto ziet ie er toch al wat beter uit.:)
Dit neemt echter niet weg dat ik je er veel succes mee wens...
 
kga eerlijk zijn, ben zelf ook geen liefhebber/voorstander van de F-35, niet owille van zijn uiterlijk, maar om zijn hoge kostprijs, talloze gemelde problemen en ondermaatse prestaties.

het model is nu bijna zo goed als klaar, maar ik moet enkel nog wachten tot ik de 2 walleyes heb afgewerkt (witte verf op groen plastiek is niet echt in 1 dag gedaan :dry:
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan