Hoofdsponsor

De Helleheer buste [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jiver

Sponsor
Registered
Lid geworden
2 dec 2009
Berichten
527
Locatie
Herenthout
De 4de buste in de reeks van 'Vlaams bloed'
Geen foto's van een vroeger stadium, helaas geen tijd gehad. Zoals hij hier staat is er nog een klein beetje werk aan de haren, het kleed en zijn symbool.

De%20helleheer%20buste1.gif
De%20helleheer%20buste2.gif
 
word weer een schitterend tafereeltje dat we hier gaan zien zoals we gewent zijn al van je he ;)
 
is zeker mooi, maar we zijn een forum en zouden graag wat meer uitleg krijgen, over hoe en wat Jiver, hoe maak je dit juist, welke materialen, welke tools, referentie en dergelijke, en een howto maken zou voor iedereen, die je kunsten bekijkt en bewonderd, een zeer mooie opsteker en leerschool zijn, allee we hopen toch dat je ons het een en ander wil leren, of bijbrengen?? Daarom is het een forum he maatje, je zou mij er ook veel plezier mee doen.
 
Ik volg Pantani hierin. Zonder vorm van uitleg mist het forum haar doel. Zeker zo'n fabelachtig vakmanschap doet vragen rijzen bij de leden. Allez, 't is hier niet zomaar een showcase he, dat bedoel ik.
 
Helaas moet ik passen dan. Het ontbreekt me gewoon de tijd om uitgebreid te rapporteren over een project.
Maar ik begrijp jullie standpunt. Ik zal het forum niet meer gebruiken als showcase. Daar heeft inderdaad niemand wat aan.

Cya
 
Jiver, dit vind ik dus zeer jammer, ik dacht dat het simpel is, om in een paar woorden uitleg te geven welke materialen en tools gebruikt worden, of zie ik dat verkeerd??
Materiaal .......... deze klei, plasticine, enz ....
Gereedschap ........ spatel, touw, potlood, enz .....
Referentie .......... deze foto, tekening, boek enz ....

Zoveel werk is dat niet, en als het kan af en toe eens een foto tussen in nemen dat we een soort vordering zien, er zijn hier zeer veel mensen die uw werk ( bijna afgewerkte buste's) volgen, en ook eens iets soortgelijk willen proberen te maken, waaronder mezelf.
Dank u Jiver voor het begrip.
 
Ziet er weer goed uit. Benieuwd welke figuren gaan volgen.

vind het altijd wel eens leuk om je nieuwe figuren hier te zien te krijgen, een beetje meer uitleg zou wel prettig zijn, maar langs de andere kant kan ik je ook wel verstaan. Ik kan enkel zeggen dat ik aan het uitkijken ben naar nieuwe updates (ook van de predator, hint ;-)...)
 
Ik heb deze buste inmiddels ook afgekregen en klaar om te mallen. De rand van het borststuk is eerst zo nauwkeurig mogelijk met de hand opgelegd, maar ik prefereer om daarna toch nog wat bij te schuren. Met polymeer is dat best wel te doen. Niet te grof schuurpapier gebruiken natuurlijk, anders trek je groeven die er niet meer uitgaan. Het symbool heb ik uit plastic card gemaakt. Eerst de driehoek uitgesneden, met in het midden een groef om gemakkelijk te plooien. Dan de hoorntjes, die eraan gelijmd, het geheel mooi opgeschuurd met 400 en tenslotte de halve sfeer erop geboetseerd met Aves epoxy en het middengroefje dichtgemaakt.


De%20helleheer%20buste5.gif
De%20helleheer%20buste6.gif
 
mooi gedaan ,jiver

sta er altijd versteld van , wat een detail je er in krijgt
 
Tja als modelbouwer word je soms stil en dit is zo'n ogenblik,schitterend werk ....
 
Knap werk man ,, er zitten op deze site zeer goed boetseerders !!!!!!!!!!!!!!! een vak apart
 
Voila, om te eindigen de geschilderde versie. Ik zal er een van de dagen een bekonopte versie van de werkwijze aan toevoegen.
Dit is voorlopig de laatste in het rijtje van 'de Rode Ridder'.

De%20helleheer%20buste8.gif
De%20helleheer%20buste9.gif
 
Ik kan niks origineels meer zeggen om jouw talent mee te bezingen Jiver.
 
Wederom een wonder mooi figuur zet je hier neer,en op zeer korte tijd ben ik dan ook een ongelooflijke fan van je werk geworen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan