Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
De Helleheer buste [DONE]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 22

Discussie: De Helleheer buste [DONE]

Lightbulb De Helleheer buste [DONE]

De 4de buste in de reeks van 'Vlaams bloed'
    Geen foto's van een vroeger stadium, helaas geen tijd gehad. Zoals hij hier staat is er nog een klein beetje werk aan de haren, het kleed en zijn symbool.

Standaard

is weer een juweeltje, jiver
    mvg

peter alias hugemikus

Standaard

word weer een schitterend tafereeltje dat we hier gaan zien zoals we gewent zijn al van je he

Standaard

is zeker mooi, maar we zijn een forum en zouden graag wat meer uitleg krijgen, over hoe en wat Jiver, hoe maak je dit juist, welke materialen, welke tools, referentie en dergelijke, en een howto maken zou voor iedereen, die je kunsten bekijkt en bewonderd, een zeer mooie opsteker en leerschool zijn, allee we hopen toch dat je ons het een en ander wil leren, of bijbrengen?? Daarom is het een forum he maatje, je zou mij er ook veel plezier mee doen.
    Dirk "Alias" Pantani Op de werk bank: " Spitfire" -- "HMS Bounty" -- "Scrach ROV"

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Ik volg Pantani hierin. Zonder vorm van uitleg mist het forum haar doel. Zeker zo'n fabelachtig vakmanschap doet vragen rijzen bij de leden. Allez, 't is hier niet zomaar een showcase he, dat bedoel ik.

Standaard

Helaas moet ik passen dan. Het ontbreekt me gewoon de tijd om uitgebreid te rapporteren over een project.
    Maar ik begrijp jullie standpunt. Ik zal het forum niet meer gebruiken als showcase. Daar heeft inderdaad niemand wat aan.

Cya

Standaard

Jiver, dit vind ik dus zeer jammer, ik dacht dat het simpel is, om in een paar woorden uitleg te geven welke materialen en tools gebruikt worden, of zie ik dat verkeerd??
    Materiaal .......... deze klei, plasticine, enz ....
    Gereedschap ........ spatel, touw, potlood, enz .....
    Referentie .......... deze foto, tekening, boek enz ....

Zoveel werk is dat niet, en als het kan af en toe eens een foto tussen in nemen dat we een soort vordering zien, er zijn hier zeer veel mensen die uw werk ( bijna afgewerkte buste's) volgen, en ook eens iets soortgelijk willen proberen te maken, waaronder mezelf.
    Dank u Jiver voor het begrip.
    Dirk "Alias" Pantani Op de werk bank: " Spitfire" -- "HMS Bounty" -- "Scrach ROV"

Standaard

Ziet er weer goed uit. Benieuwd welke figuren gaan volgen.

vind het altijd wel eens leuk om je nieuwe figuren hier te zien te krijgen, een beetje meer uitleg zou wel prettig zijn, maar langs de andere kant kan ik je ook wel verstaan. Ik kan enkel zeggen dat ik aan het uitkijken ben naar nieuwe updates (ook van de predator, hint ;-)...)

Standaard

Ik heb deze buste inmiddels ook afgekregen en klaar om te mallen. De rand van het borststuk is eerst zo nauwkeurig mogelijk met de hand opgelegd, maar ik prefereer om daarna toch nog wat bij te schuren. Met polymeer is dat best wel te doen. Niet te grof schuurpapier gebruiken natuurlijk, anders trek je groeven die er niet meer uitgaan. Het symbool heb ik uit plastic card gemaakt. Eerst de driehoek uitgesneden, met in het midden een groef om gemakkelijk te plooien. Dan de hoorntjes, die eraan gelijmd, het geheel mooi opgeschuurd met 400 en tenslotte de halve sfeer erop geboetseerd met Aves epoxy en het middengroefje dichtgemaakt.

Standaard

mooi gedaan ,jiver

sta er altijd versteld van , wat een detail je er in krijgt
    mvg

peter alias hugemikus

Standaard

Tja als modelbouwer word je soms stil en dit is zo'n ogenblik,schitterend werk ....

Standaard

Mal gemaakt en hier de eerste casting.

Standaard

Knap werk man ,, er zitten op deze site zeer goed boetseerders !!!!!!!!!!!!!!! een vak apart
    http://www.modelbrouwers.nl/albums/coppermine/albums/userpics/11717/mo.jpg

Standaard

ziet er de max uit, en goed gelukt ook...

Standaard

Voila, om te eindigen de geschilderde versie. Ik zal er een van de dagen een bekonopte versie van de werkwijze aan toevoegen.
    Dit is voorlopig de laatste in het rijtje van 'de Rode Ridder'.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten