Hoofdsponsor

1/18 Ferrari F430 Super GT 2008 (JP-Models)

Status
Niet open voor verdere reacties.

GTO62

Ferrari meesterbouwer
Registered
Lid geworden
13 dec 2011
Berichten
235
Dit is mijn mooiste project wat ik tot nu toe gebouwd heb, dus ook wel een beetje trots hierop.
Gebouwd op basis van een 1 :18 resin kit van JP-Models.
Ook dit is weer zo'n project waarbij de auto tijdens het bouwen van gedaante veranderde.

attachment.jpg

Zo had hij er dus eigenlijk uit moeten zien, maar uiteindelijk veranderde de kleurkeuze en de gebruikte materialen.

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Ook het interrieur is volledig naar eigen inzicht veranderd en heeft eigenlijk niets met de werkelijkheid te maken.
Maar ach, een beetje eigen inbreng is nooit weg en brengt iets van jezelf in een model.

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Bij deze kit zaten resin banden en zacht-metalen velgen, wat er vrij beroerd uitzag.
Dus uiteindelijk alleen de velgharten gebruikt en de rest weer uit eigen voorraad.
Er zaten ook heel mooi PE-materiaal bij, wat mij weer op het idee bracht om dit te gaan polijsten.
Samen met de kleur van de body levert dit best een apart effect op.

Ik neem aan dat jullie nu wel weten waar mijn voorkeur ligt en dat zal in de toekomst niet gauw veranderen, denk ik.
 
Zeer mooi gemaakt John. Heel knappe detailering en mooi spuitwerk.
Ben benieuwd naar jouw bouwverslagen.
 
Een beetje trots? Ik zou durven zeggen dat je héél fier mag zijn op je behaalde resultaat!!
Veel autobouwers zullen veel van je kunnen leren ;)
 
Dank je wel jongens, voor de fijne reacties!!

Een beetje trots? Ik zou durven zeggen dat je héél fier mag zijn op je behaalde resultaat!!
Veel autobouwers zullen veel van je kunnen leren ;)
Ha, ja, ik ben ook harstikke trots op dit gebakje, maar ik blijf een bescheiden jongetje.
En leren kunnen we allemaal van elkaar, en met geduld kom je een heel eind.
Wat het spuitwerk betreft, dat doe ik nog steeds met spuitbussen.
Dat komt eigenlijk doordat ik een beetje lui bent, ik heb geen zin om iedere keer de boel schoon te maken.
Het is misschien wel een duurdere oplossing, maar gemak dient de mens zullen we maar zeggen, ha,ha!!
Na het spuiten doe ik alles polijsten met polijstpads, ook weer iets waar je veel geduld voor moet hebben.

Nu we het toch over leren hebben: Hoe zet ik in hemelsnaam "smilies" bij m'n werk?
Ik heb dat filmpje van Dirk een paar maal bekeken, maar ik krijg de indruk dat hij een ander beeld op zijn scherm heeft dan ik.
Ook het invoegen van foto's gaat een beetje anders, het lukt me wel, maar op een wat vreemde manier.
 
Tip
Eerst ga je helemaal onderaan links en kies je voor "modelbouwen V2".
Als je dan een berichtje plaatst, zie je rechts "meer opties".
Klik je daar op, dan kan je smileys bijplaatsen...
Om foto's te plaatsen gebruik je best onze "nieuwe gallery", gewoon een account aanmaken en foto's uploaden. Je kan dan makkelijk de url gebruiken om je foto's in je bericht te plaatsen ;)

Suk6
 
Kijk, dat is praat, weer wat geleerd!!:D:D:D

Bedankt!!!!
 
Dat is hier zeer mooi, nu nog de lichten laten werken.

groetjes Rik
 
branden die lichten nu? Je moet anders eens kijken bij mijn vw golf en de filmpjes

groetjes Rik
 
Ha, nee, de lichten branden niet, maar door het BMF-folie in de koplampen en de flits van het fototoestel, lijkt het net of ze branden.;)
 
Deze transkit zie je niet zoveel, is eigenlijk logisch want het is een flinke klus om deze netjes te bouwen. uiteraard ben je er weer in geslaagd om er een juweeltje van the maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan