Hoofdsponsor

1/18 Ferrari FXX (Hotwheels)

Status
Niet open voor verdere reacties.

GTO62

Ferrari meesterbouwer
Registered
Lid geworden
13 dec 2011
Berichten
235
Hierbij mijn eerste bijdrage aan dit forum.
Ik geloof dat dit het juiste plekje is voor een paar afgewerkte projecten zonder verslag.
Probeer er nog wel wat bij te vertellen voor de verduidelijking van een paar foto's, is misschien wel zo handig.
Als dit niet zo de bedoeling is, hoor ik het wel van de moderators.

Het wil bij mij nog wel eens gebeuren dat ik met een bepaald project begin, maar gaande het project duurt, wil het voorkomen, dat er iets totaal anders uit gaat zien, dan dat ik bij de start voor ogen had.
Wat dat betreft ben ik nogal wispelturigen en besluiteloos waardoor een project soms wat langer duurt dan ik voor ogen had.
Ook dit is zo'n project, duurde niet langer, maar het uiteindelijke resultaat is toch anders geworden dan waar ik aan begon.

Scale Motorsport had een transkit/detailset uitgebracht op basis van een 1:24 FXX van Tamya.
Hierin zaten ook claer/carbondecals om de FXX van Jean Todt te bouwen.
Alleen ik bouw in 1:18, maar gelukkig op de website van SM standen ook de mallen weergegeven van deze decals.
Deze mallen heb ik van 1:24 naar 1:18 geschaald, de decals aangeschaft en ik kon aan 't werk.
Voor dit project heb ik gebruik gemaakt van een FXX van Hotwheels uit de Super-Elite serie.

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Toen ik al een gedeelte had gedecaleerd, kwam ik op het rare idee om eens een gedeelte in de matte-blanke lak te spuiten.
Dit vond ik zo mooi staan, dat mijn eerste gedachte al kwam te vervallen.
Normaal had er middenop een witte streep over de body moeten lopen.
Ook dit heb ik veranderd in een streep van carbon, maar dan het design hiervan in de lengterichting geplaatst.

attachment.jpg
attachment.jpg

De stoeltjes opnieuw bekleed met Tenco en voorzien van safetybelts van SM, deze zijn wel 1:20, maar passen perfect hierbij.

attachment.jpg

Hier staat hij nog op zijn originele grondplaat, maar deze is inmiddels overgespoten in een ander kleurtje.
Voor de rest heb ik alles in de matte-blanke lak gespoten, zoals het interrieur en moterruimte e.d.
Dit geeft, vind ik, een heel mooi effect en zo raak je van die glimmende plastic onderdelen af.
Ook de originele wielen zijn verdwenen, dit is een samenraapsel van reserve onderdelen.

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Zo, de kop is er af, mijn eerste update zit erop, ik hoop dat jullie het wat vinden!
 
Ben niet zozeer een autobouwer, maar ik kan wel zien dat je talent hebt ;)
Ben razend benieuwd naar je eerst volgende project...
 
WOW dit is knap, nu zie ik dus waarom je Pascal kent, ook zo'n freak van deze mooie sportauto's :)
Knap hoor, benieuwd als je een nieuw topic zal starten voor nieuw project, zal ook mooi om volgen worden.
 
Dat ziet er super uit.
Kende hem wel al, maar blijft mooi om naar te kijken.
 
mega, john

had het bouwverslag al gevolgd op mb
 
Op de foto's is het niet altijd te zien, maar in het echt geeft de carbon-bekleding een heel mooi effect.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan