Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Battle of Britain 1/76 (1969) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is al een mooi vliergerke Tom...

Fred
 
Zo zie je maar dat kleine aanpassingen al een hele grote verbetering zijn.
 
De Spitfire is verder onder behandeling genomen.

Hij is gechipt, gedrybrushed, heeft een filter gekregen, bewerkt met black smoke aan de onderzijde ter hoogte van de mitrailleurs.

sized_Naamloos-2.jpg

sized_Naamloos-1.jpg
 
Heel mooi,
ga je hem nog een wash geven?
 
mooie vorderingen Tom! Een sludge wash zal moeilijk worden vrees ik, aangezien het opliggende panellines zijn.
 
Mooi geworden. Persoonlijk vind ik de chipping wat teveel van het goede, en is het aangebracht op plaatsen die niet zo gevoelig zijn voor slijtage. Maar dat kan afgezwakt worden met een wash.
Een model met opliggende panellines kunt ge ook een wash geven, de verf van de wash blijft dan tegen de opstaande rand zitten. Het is een beetje moeilijker aan te brengen dan een wash op een model met gegraveerde panellines, maar het effect (zeker op deze schaal) is echt de moeite waard.

Ik zou de roetspoeren ook nog aanbrengen aan de bovenkant van de machinegeweren, én aan de uitlaten.

Groeten

Pascal
 
Ik heb net je topic doorlopen . Blijkbaar had ik je nog geen succes gewenst met de wedstrijd . Bij deze dus ;-) . Het ziet er in ieder geval veelbelovend uit .
 
Merci nog Hooy.

Ik ga straks proberen om zo'n sludge toe te passen, der moet voor alles nen eerste keer zijn he.
 
Heb dus voor de eerste keer een sludge gemaakt en toegepast.

Bereiding: teerzwart aquacolor + water + dreft

En dan maar smeren, weghalen, smeren, weghalen, enz... Het moet wel gezegd bij de opliggende panel-lines krijg ik hem er niet echt vast.

Anderzijds moet ik Wet Sellery bijtreden dat het er veel beter uitziet dan voorheen, de chipping is gedempt en de kleuren zijn nog meer in elkaar overgegaan. Morgen gaan we hiermee verder en dan de roetsporen terug bijwerken.

Indien er nog tips en/of kritiek is laat maar komen, het is mn eerste vliegtuig en merk dat dit dus terug een heel andere aanpak is dan wat ik voorheen heb gedaan. Had echt nooit gedacht een hobby te vinden waar ik zoveel plezier in heb, bijna elke dag leer ik bij.

sized_DSC05591.jpg

sized_DSC05592.jpg

sized_DSC05593.jpg

sized_DSC05594.jpg

sized_DSC05595.jpg

sized_DSC05596.jpg

sized_DSC05597.jpg
 
Ja tom, het ziet er beter uit nu vind ik persoonlijk, en als het een troost mag zijn , ik leer hier ook nog elke dag bij ;)
 
Mooi vliegerken Tom. Een sludge kan je beter maken met plakkaatverf ipv acryl. Zo kan je de verf er altijd gemakkelijk terug afkrijgen, ook al staat het er dagen op.
Ik heb dat zo bij m'n stug gedaan, het staat zo ook in de how to.

Ik denk dat je dan gecontroleerder verf kan wegvegen omdat je er minder hard op moet wrijven.

Alé, dat is mijn gedacht hé (een groentje met verweren)
 
Mooi vliegerken Tom. Een sludge kan je beter maken met plakkaatverf ipv acryl. Zo kan je de verf er altijd gemakkelijk terug afkrijgen, ook al staat het er dagen op.
Ik heb dat zo bij m'n stug gedaan, het staat zo ook in de how to.

Ik denk dat je dan gecontroleerder verf kan wegvegen omdat je er minder hard op moet wrijven.

Alé, dat is mijn gedacht hé (een groentje met verweren)

Dat klopt Michel, alleen had ik geen plakaatverf in huis en dacht, wtf laten we gewoon met acryl proberen. Kvind hier het effect niet misstaan doordat ik niet echt alles wegkrijg wat wegmoet.
 
Ziet er direct een stuk realistischer uit.Applaus
 
Owk heren en dames, het vliegtuig is afgerond (denk ik)... Indien er nog verdere tips en raadgevingen zijn laat maar komen.

Heb vandaag nog verder gedaan met de sludge en de onderzijde een iets donkere toon gegeven met de sludge (best een handig papje).
De roetsporen aan de mitrailleurs en de uitlaten zitten er ook op.

Zo en nu op naar het volgende onderdeel van mn dio: de "Matador tankwagen"

Alvast de eindfoto's van mn eerste vliegtuigje en tevens het eerste deel van het dio.

sized_DSC05598.jpg

sized_DSC05599.jpg

sized_DSC05600.jpg

sized_DSC05601.jpg

sized_DSC05602.jpg

sized_DSC05603.jpg
 
Mooi, mooi, mooi Tom.
Nu de "Matador" .... laat maar komen!

Fred
 
En dan nu de Matador:

Ben de hele middag bezig geweest met...... schuren, schuren en nog eens schuren. Deze kit laat echt te wensen over. Heel veel flash, naden, enz...

In elk geval laat ik me hierdoor niet door afschrikken en dus schuren we gewoon alles netjes.

En dan nu in elk geval al een beeld van hoever de werken staan:

sized_DSC05604.jpg

sized_DSC05605.jpg

sized_DSC05606.jpg

sized_DSC05607.jpg

sized_DSC05608.jpg

sized_DSC05609.jpg
 
De Spit is héél mooi geworden Tom. Ik denk dat het resultaat er met daglicht super realistisch uitziet. Zelf maak ik altijd een wash met olieverf (burnt sienna of raw umber) gemengd met white spirit, dat laat een residu achter dat er een beetje "vettig" uitziet. Maar ik gebruik die wash enkel op enamelverf.
 
Ziet er goed uit , dat tankje achterop is dat een upgrade kit . ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan