Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Battle of Britain 1/76 (1969) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
De canopy is nog niet vastgezet daarom de kier nog. Maar alvast bedankt voor de tip ivm dat blokje, dat halen we er dus af.
 
Je schiet al goed op.
En ziet er goed uit.
 
Merci Camaro, maar heb niet het gevoel dat ik goed opschiet, als ik ga doen wat ik in mn hoofd heb dan denk ik dat 10 maanden nog krab gaat worden... 't zijn zoveel afzonderlijke projectjes eigenlijk die het volledige diorama moeten vormen.

"VRAAGJE" : ivm de camo, zou ik kunnen gaan voor een 3-tone of deze aanhouden? Als ik deze aanhoud, hoe kan ik de beide kleuren net iets meer laten blenden?
 
Als ge een dio wilt maken ten tijde van de Battle of Britain hebt ge een camo nodig met dark earth en dark green aan de bovenkant, sky aan de onderkant.
Vanaf +/- 15 augustus 1941 is men overgegaan op dark green en ocean grey voor de bovenkant, medium sea grey voor de onderkant.


Deze kleuren werden in 2 verschillende versies gespoten, ik heb hier beneden wat afbeeldingen geplaatst. Maar welke versie ge kiest is niet zo belangrijk. Ge moet al een Spitfire-freak zijn om te weten welke versie bij welk Spit hoort.

Supermarine Spitfire - Scheme A

1.gif


Supermarine Spitfire - Scheme В

2.gif


Groeten

Pascal
 
Ik denk dat ge de camo van de film zult moeten gebruiken.(weet niet welke dit is)
Maar aangezien het naar een film moet gebouwd worden.;)
 
De camo zit erop, en hier en daar wat bijgewerkt. Hij staat klaar om zn onderstel te krijgen en dan een laagje vernis.

Vraagje tevens naar de vliegtuigbouwers onder ons, moet dit met matte of glans vernis?

sized_DSC05564.jpg

sized_DSC05565.jpg

sized_DSC05566.jpg

sized_DSC05567.jpg

sized_DSC05568.jpg
 
Meestal zijn deze semi-glanzend, tussen blinkend en mat. Mooi geschilderd deze. Handwerk?
 
Ja met de hand, ben nog lang niet toe aan de AB.

Kan je zelf semi-glanzend verkrijgen met een bus glanzend en mat? Of moet ik naar de doe het zelf achter semi-gloss?
 
Ik doe altijd een laagje glanzende vernis waarna ik men decals bevestig. Eenmaal bevestigd spuit ik er n laag matte vernis over
 
Lol, gelukkig dat ik het op tijd zie, ben gewoon een deel van het staartstuk vergeten....
 
Zoals Machielske zegt, ik zou ook eerst een glansvernis gebruiken voor je decals en dan als allerlaatste laag een satijn vernis. Bij de Brico kan je van het merk Sencys een satijnvernis kopen die eerder naar de matte kant gaat. Ideaal dus.

Verder ziet het er goed uit Tom.
 
Merci voor de tips mannen, de glanzende lak is een feit. Hij staat nu te drogen.
 
De decals zitten erop tussen een laagje glanzende lak en dan een laagje matte lak. De volgende werken zijn het onderstel en dan het verweerproces (hier wel wat schrik voor daar dit dus de eerste keer is dat we een vliegtuig gaan verweren).

sized_DSC05569.jpg

sized_DSC05570.jpg

sized_DSC05571.jpg

sized_DSC05572.jpg
 
Ziet er heel goed uit. Ik zou de spinner wel zwart of sky (de kleur van de onderkant) schilderen, omdat ik niet meteen zeker ben dat er tijdens de "Battle of Britain" spits met witte spinners vlogen.

Wat ge ook nog kunt doen is rode vierkantjes rond de openingen van de 303 Browning machinegeweren schilderen of met decals bekleden. Deze openingen werden met rode lapjes afgedekt om vuil en koude uit de lopen te houden. Wanneer een toestel terug landde kon de "groundcrew" aan de - al dan niet gescheurde rode lapjes - zien of er met de machinegeweren gevuurd was.

Groeten

Pascal
 
In de film zijn de spinners inderdaad zwart.
Maar dat is vlug bijgewerkt.;)
 
Nou Tom ,, dat he je snel al gedaan !!! en ziet er goed uit , qua pasvorm kun je meschien de delen eens in zeer heet water even laten liggen en dan zetten , heeft bij mij ook wel eens goed geholpen .
 
Owk, zwarte spinner (nu weet ik ook hoe dat onderdeel noemt ;) ) en rode rondjes, eens zien hoe ik die netjes kan krijgen. Nogmaals bedankt voor de tips.
 
't ziet er allemaal super uit. Ik blijf het volgen.

Groeten,
Joost
 
Nogmaals een update, dankzij de tips van de medebouwers enige veranderingen:

1. De spinner is in het zwart gestoken.
2. De schietgaten hebben een rood vierkantje gekregen.
3. De canopy heeft tevens een laagje donkergroen gekregen,het blokje weggensneden en hem hem met zeer sterke secondelijm vastgezet.
4. De wielen staan eronder.

sized_DSC05575.jpg

sized_DSC05577.jpg

sized_DSC05578.jpg

sized_DSC05579.jpg

sized_DSC05580.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan