Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Memoirs of a Geisha , 1/5 garden diorama .[DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dankje Luitjes ,, beyond , dat smelten komt door de thinner .
 
Dankje Kerel .. en nu eens op die site die ik van je gekregen had ( joefix beplanting ) of ik iets kan vinden ..

De Bonsai zit nu volledig vol zo als ik um wil hebben , hij is geplaats op de bodem en dit moet nu eerst een goed drogen voor ik verder kan met de bodem en ect , de details zoals het groen en bloemen voor precies in goede richting komt als laatste .
Ik ga nu weer eens verder me de geisha .

003~38.jpg

002~35.jpg

010~23.jpg

004~40.jpg

005~33.jpg

006~40.jpg

008~34.jpg

tot zover .
 
Erg mooie bonsai geworden Bubblegum!

Fred
 
Schitterend werk Bubble. Alleen vind ik dat de boomstronk nogal blinkt, of komt daar nog iets op?
 
Dankje Luitjes , ja Christophe , die wordt nog bewerkt als de bodem ook wordt gedaan , dan verloopt het mooi van bodem naar de top . zoals mos bomschors details
 
vandaag met messing bezig geweest , dit is voor de verlichting dat langs het water komt en eentje in de vijver .
Ik trek de bedrading via de onderkant bonsai schaal door en lijd ze dan door de messing buisjes ( die tevens standaart worden voor de lamp , de messing buisjes worden tegen de waterkant laat ik maar zeggen ingemetseld

Ik maak een mengelmoes denk ik van een van deze uitvoeringen .

808.jpg
809.jpg
images
 
Hoi Bubblegum,je gaat weer lekker he en ziet weer schitterend uit.Zo kennen we je ook he.
 
dank je kerel !!!

Ben weer een stukje verder , een lampje komt aan de water / planten kant ( japans lantaarn huisje ) .
de bedrading ligt nu onder de rivier bedding met fijne kiezelsteentjes , toen ben ik verder gegaan met de Japanse Kimono.
Dit resin kan verwarmd worden om het een beetje te vormen om het passend te maken , dit is dus gedaan en ik heb de twee halve kimono stukken voorzien van twee pinnen om het zo te laten uitharden in model .

toen eens kijken hoe het een beetje staat voor de boom

001~42.jpg

002~37.jpg

004~42.jpg

003~39.jpg

006~41.jpg

.
 
Dat wordt wel wat zo..

Als je nog meer inspiratie wilt dan moet je maar eens google gebruiken Yukimigata en dan foto's.
 
Dankje Caretaker ,, daar staan er veel meer ..
 
Zoals op de eerste foto,s zie je de felle drukke kleuren van de kimono,s ,ze zijn er in ik weet niet veel kleuren en uitvoeringen ,ik heb de kimono gewaaden eerst eens goed geschuurt en daarna in de eerste primer laag daarna nog eens , toen de de bloemen kleuren erop en dan met bloemen en figuren afplakken en dan de uiteindelijke kleur erop .

Kimono-2.jpg

Kimono-1~0.jpg

002~38.jpg

003~40.jpg

004~43.jpg

001~43.jpg

Tot zover .
 
Vandaag me bezig gehouden met het kimono gewaad , ik heb het niet te druk gemaakt qua patroon , het soft gespoten in overlapping qua kleuren .

Morgen verder met wat lichte schaduwen aanbrengen en het haar .

019~15.jpg 001~44.jpg 002~39.jpg 003~42.jpg 004~45.jpg 008~37.jpg 012~22.jpg 015~18.jpg 017~21.jpg

Tot zover .
 
pracht van een kleed bubble zeer mooi gedaan hoor 8)
 
mooi gedaan ,bubble

het kleed is al prachtig, wat gaat de rest worden,wow
 
wouw, subliem, prachtig......
ben zeer benieuwd naar het eindresultaat

vgr
Marc
 
Hoe heb je die bloemen zo mooi gespoten Bubblegum?

Fred
 
Dankje luitjes ,

Fred daar kun je in japan ik weet niet hoeveel masking velletjes voor kopen , met de gekste figuren , maar voor de jurk waren de bloemen en blok figuren genoeg .
je heb ze ook in draken ect .
 
Ongelooflijk knap spuitwerk en oog voor detail bubble.
Dit is toch wel modelbouwen van de hoogste plank hoor.
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan