Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Memoirs of a Geisha , 1/5 garden diorama .[DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
we zijn in blijde verwachting om te zien wat je er gaat van maken,bubble
 
Dat is nog best een grote schaal zeg:O

Fred
 
ja het vervelende van deze echte bonsai schalen zo duur zijn , maar in het buitenland scheelt dat toch een 40 % , en dat vind ik het wachten wel even waard .
 
Vandaag met het bonsai boompje begonnen , eerst het fake plantje met bloesem bloempjes ontdaan van de bloemen.
Toen in het aquarium drijfhout in de vorm van een bonsai stam via de zijkant in een natuurlijk geultje de fake takken eerst gehecht met lang nietjes .
Daarna de nietjes vervangen door groen binddraad , als alle takken er zitten gemonteerd kan ik de boel gaan besmueren putty gemeng met hout poeder en daarna overlappen met bruin rijstpapier .

001~38.jpg 002~32.jpg 003~35.jpg 005~30.jpg 006~34.jpg 007~35.jpg 008~30.jpg 009~31.jpg 010~21.jpg

tot zover ..
 
Nou het boompje is al een stuk verder op weg , de fake takken zijn weg gewerkt en is een geheel geworden , nu verder met de groen plant pluimpjes .
heb deze eerst afgeknipt aan onderijde voorzien met dun groen wikkeldraad , ik moet telkens een trio hebben en die worden weer bij elkaar geknoopt , en dan langs een tak opgebonden weer met dun groen ijzerdraad .
Daar komt later en een dun laag bruin rijst papier en smeersel paverpol overheen alsof het een samengemolten tak wordt .
op deze manier heb ik er 100 nodig en dan de bloemen apart , dus ik kan nog even vooruit

001~39.jpg 002~33.jpg 003~36.jpg 004~38.jpg 005~31.jpg 006~35.jpg 007~36.jpg 008~31.jpg

tot zover ..
 
Prachtig wat je hier toont bubble. Dat wordt mooier dan een echte bonsai.
 
Dankje kerel ,, het is nogal een armzalig boompje tot nu toe, maar hij zal voller worden , kost alleen veel tijd , dit monik werk ..
 
Monnikenwerk dat wel erg mooi wordt dan!

Fred
 
Nu ben ik toch echt benieuwd Bubble naar het resultaat, op het puntje van mn stoel hoe jij een bonsai gaat creëren.
 
dankje luitjes , maar je krijg er kapper armpjes van ,

Nou het groene werkje gaat door , ik heb er nu al 100 stuks in verwerkt , maar vind um nog te kaal , ik zal er nog eens 100 doen en dan de bloemen .
Om waar het ijzerdraad is gevlochten smee ik de prut erop en daarna paverpol en dan die stukjes opnieuw voorzien van verf en dan zie je niets meer van het vlecht werk .

001~40.jpg

002~34.jpg

003~37.jpg

004~39.jpg

005~32.jpg

006~36.jpg

Tot zover ...
 
neemt best wat tijt in beslag maar het ziet er wel erg mooi uit hoor 8)
 
Mooi Bubbel, maar wat is de "prut" die je erop smeert?
 
Heel mooi Bubble en dezelfde vraag als Tom: wat is die prut voor iets?
 
Paverpol wordt bij ons in de stad gebruikt om bv carnavals wagens te bouwen.
Je kan er allerlei stoffen keihard mee maken.

Paverpol is de Nr.1 decoratie- en textielverharder, en is onschadelijk voor mensen, dieren en milieu. Het is een veilig product dat zeer populair is bij kunstenaars en hobbyisten.
Door de vele toepassingsmogelijkheden hebben vele winkeliers wereldwijd besloten om Paverpol op te nemen in hun assortiment. Paverpol is op waterbasis. Het is onwikkeld door een Nederlandse groep kunstenaars die er grote en kleine objecten mee maken.
Men kan er allerhande materialen keihard mee maken zoals: textiel, papier, zeemleer, glasvezelmat, zelfhardende klei en allerhande natuurlijke materialen. Het laat zich hechten op: hout, keramiek, gips, beton, steen en piepschuim, (isomo) etc. Met Paverpol maak je prachtige kunst zoals beelden, tuinbeelden, figuren, poppen, sculpturen en vele denkbare decoraties.
Bron:http://www.paverpol.com/

Fred
 
yep dat klopt fred , handig spul is het ,, ,maar voor de paverpol smeer ik eerst bison contruktie lijm erop die blijf rubber dikker en daarna de paverpol ivm met het schilderen dat gaat beter op de paverpol .

Ik heb 200 extra bosjes groen gemaakt , verder een piepschuim plaat in de bonsai schaal verwerkt .
deze piepschuimplaat die nog te dik is bewerk ik met de boormachine en Thinner om de diepte en contouren te halen .

007~37.jpg

006~37.jpg
 
Nou hij gaat als een trein , het riviertje qua contour en diepte is er uit het piepschuim gehaald en waar de book komt te staan .
Toen een zand laagje alvast aangebracht dit moet uitharden voor een tweede laag , maar het zand is op dus dat komt van de week .
Toen verder met de bloemen , eerst setjes duo's en trio,s gemaakt en die daanrna aan de uiteinden bewerkt met paverpol en primer en verf .
Dit wordt later nog beweerkt met het aan de boom door te laten lopen als een geheel .
Ik heb nog niet alle groen delen gelijk erin verwerkt eerst wat bloemen en dat geleidelijk opbouwen om en om voor een volle boom .
Met de eerste bloemen erin ben ik tevreden met de kleurencombo .

006~38.jpg 008~32.jpg 009~33.jpg 011~22.jpg 012~21.jpg 015~17.jpg 016~19.jpg 017~20.jpg 018~20.jpg

020~12.jpg

Tot zover .
 
Het is inderdaad een echt monnikenwerk, maar het ziet er wel prachtig uit. Heel knap werk Bubble.
 
Heel mooi.

Agressieve lijm gebruikt op je piepschuim? Lijkt een beetje gesmolten op plaatsen....
 
Mooi boompje hoor. Mijn vrouw wil er ook wel zo een.......

Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan