Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Memoirs of a Geisha , 1/5 garden diorama .[DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
NO NO Dan wordt het een heel andere soort Hollywood boulevard met al die zwarte balkjes he ... zo is het laat ik zeggen netjes bloot
 
Dit word weer eentje van de bovenste plank bubblegum ;)
 
Dankje Kerel ,,

Naast de andere modellen was ik ook met de dame bezig , in eerste instantie met haar haar , na de eerst de boel geschuurt te hebben al die dunne haarlijnen kwam er laagje primer op en toen viel me toch iets op wat ik niet verwacht had ,, na eens goed te kijken naar het verdere lichaam delen zag ik dat er plekken resin vliesjes op zaten , of het komt door de mal ?? weet het niet maar het lijkt op een visschubben laagje ( sommige plekken ) .
dus alles extra nakijken en dat met de primer want dan komt het mooi naar boven , en zolang dat glad is ..

004~28.jpg 005~21.jpg 006~26.jpg 1499787-xs.jpg 007~26.jpg 008~23.jpg

Tot zover ..
 
Na een paar dagen schuuren en primen ivm ( pinholes in het resin en welvingen ) en als laatste met de juiste graffiti spray cap kon de laatste primer laag erop , Ik heb het lichaam naar mijn zin qua huid structuur af , laat het nu goed drogen en dan kan later de kleur erop , het wordt een combi als op de laatste foto met staaltjes .
Het haar achter en voor de ponny is klaar , maar dat komt er als laatste erop .
de paverpol smeurie heb ik binnen en kan nu ook met de boom verder ..

lo.jpg l~2.jpg n~0.jpg s~0.jpg t~3.jpg w.jpg y~3.jpg 016~16.jpg 018~16.jpg e~2.jpg

Tot zover ...
 
dat poepje heb je mooi opgeslist buble knap werk
 
Die plekjes extra resin komen door dat het model aan de mal is blijven plakken, dus de mal was niet goed ingespoten met een goedje (ik kan even niet op de naam komen) wat het verwijderen van de model uit de mal makkelijker maakt en luchtbelletjes daar weet ik ook alles van dat heb ik ook bij mijn model helaas :-(
 
dankje voor de info Ron , maar luitjes vandaag me bezig gehouden met de oogjes eb de wenkbrauwen , had van de week niet veel gedaan eerst lichte griep en daarna wou ik zware doos verplaatsen maar daar zat niks in , je kunt wel raden hoe dat voelde zo,n lege doos :( zo,n lekker inschieter .
de dame in kwestie heeft haar vlees kleurtje en nu ga ik verder het het kledings gewaad , zit nog te wachten op mijn schaal om mijn diorama te gaan opbouwen .

Het haar/kapsel wordt als laatste aangebracht ivm kwetsbaarheid , die jurk is ook al een flink schuur en pas werkje voor ie in de primer kan .

001a.jpg

b~1.jpg

c~0.jpg

j~3.jpg

Tot zover .
 
Laatst bewerkt:
Deze topic heb ik gemist, met een woord WOW, mooi werk hoor.

Grtz Bart.
 
Het is niet fijn een volle doos op te tillen die leeg blijkt te zijn, is niet goed voor je rug i.i.g.....:angry:

Het wordt al een hele dame zeg.
Je wacht nog op een schaal?? Wat ga je daar mee doen? ( heb ik dat gemist.....:ph34r: )

Fred
 
dankje luitjes , uuh fred dit soort schaal

Bonsai.jpg


maar dan 50 bij 40 cm
 
Zeer mooi resultaat hoor Bubble, de ogen zijn treffend!!!
 
mooi gedaan ,bubble

de ogen zijn prachtig
 
Nou guy,s and girls ,, nog een weekje en dan kan ik weer spuiten zo te zien aan de oplopende temperatuur buiten , begin al ontwennings trekjes te vertonen,

heb me in de tussen tussentijd even aan naald en draad vergrepen ^^ ik maak ook wel een apollo maan astronaut diorama,s schaal 1/6 die van dragon ,

maar deze uitvoering heeft maar een specifiek aansluiten onder de noemer A7L die werden gebruikt de apollo missies 11 12 13 en 14 de vluchten apollo 15 16 en 17 stappten men over naar de aansluiting A7LB .

maar meer is te zien hier : http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=2381&page=18&p=147432#post147432
 
Bubble die ogen zijn gewoon schitterend. Onze dochter is net begonnen met een wedstrijd in manga tekenen.
 
ahh dat doe ik ook wel eens , zeer leuk om te doen ,, ik ben benieuwd wat ze ervan heeft gemaakt , succes !!!
 
Nou luitjes , na lang wachten eindelijk mijn bonsai schaal / bodem binnen gekregen . :wink:

ik kan nu met de opbouw en indeling beginnen .

P1010001.jpg P1010002.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan