Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Shelob's lair [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.030
Shelob is een personage uit het verhaal van J.R.R. Tolkien, In de ban van de Ring.

In de Ban van de Ring is een episch fantasy-werk geschreven door de theoloog en universitair professor J.R.R. Tolkien. Het verhaal begon als een vervolg voor Tolkiens eerdere, minder complexe kinderboek De Hobbit (1937), maar groeide uit tot een veel groter werk. Het werd in stadia geschreven tussen 1937 en 1949, waarvan veel tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Hoewel de lezers van tegenwoordig de serie kennen als een trilogie werd het verhaal oorspronkelijk als één geheel beschouwd door Tolkien en was het zijn bedoeling het samen met De Silmarillion uit te geven. Maar vanwege economische redenen (papier was in die tijd schaars en duur, en dat maakte een integrale editie tot een groot risico voor de uitgever) ging Tolkien akkoord met het voorstel van zijn uitgever om The Lord of the Rings in drie delen te splitsen. In 1954-55 werden alle drie de boeken uitgegeven.
De drie delen werden opeenvolgend als volgt getiteld: De Reisgenoten (The Fellowship of the Ring), De Twee Torens (The Two Towers) en De Terugkeer van de Koning (The Return of the King). Structureel gezien is het werk in zes 'boeken' verdeeld, twee per deel; samen met verschillende appendices en achtergrondinformatie die zijn opgenomen op het einde van het derde deel. The Lord of the Rings werd sinds de jaren '50 verschillende keren herdrukt en vertaald in meerdere talen, zodat het al spoedig een van de meest populaire en invloedrijkste werken van de 20ste eeuw wat betreft fantastische literatuur werd.
De titel van het werk verwijst naar de Zwarte Heerser Sauron, die in een vroegere era de Ene Ring creëerde om op die manier de andere Ringen van Macht te regeren. Het verhaal doorkruist vanaf de Gouw heel Midden-aarde tot aan het land Mordor. De boeken worden verteld uit het perspectief van de hobbits Frodo Balings, Sam Gewissies, Meriadoc Brandebok en Peregrijn Toek, maar ook door dat van Aragorn (een Doler), Gimli (een dwerg), Legolas (een elf) en Gandalf (een tovenaar).
Tolkiens werk werd al vele keren gebruikt als onderwerp voor analyses over welke bronnen er aan de basis van lagen en de thema's die erin gebruikt worden. Hoewel het werk op zichzelf staat is het verhaal slechts het laatste stuk van een nog groter werk waar Tolkien aan werkte sinds 1917 en die hij tijdens zijn leven omschreef als een mythopoeia. Eigenlijk was hij steeds bezig met het vormgeven van Midden-Aarde, waar al zijn verhalen zich afspeelden. Invloed voor The Lord of the Rings kwam onder andere van theologie en mythologie, maar ook van religie en de afkeer van de schrijver van de modernisering en industrialisatie van de wereld; ook zijn ervaringen tijdens de Eerste Wereldoorlog, waarin hij o.a. meevocht in de Slag om de Somme en veel van zijn vrienden van voor die oorlog sneuvelden, hebben een rol gespeeld. The Lord of the Rings heeft een groot effect gehad op de moderne fantastische literatuur; de impact van Tolkiens werk heeft woorden als Tolkienian en Tolkienesque doen opnemen in de Oxford English Dictionary.
De voortdurende populariteit van The Lord of the Rings heeft geleid tot diverse verwijzingen in de cultuur van sommige landen, de oprichting van verenigingen voor fans van Tolkiens werk, en de publicatie van boeken over Tolkien en zijn schrijfsels. The Lord of the Rings heeft zowel kunst, muziek, films als televisie en video-games geïnspireerd, maar bovenal literatuur. In 2001-2003 werd de trilogie verfilmd door Peter Jackson, waarmee het één van de meest winstgevende franchiseketens aller tijden werd.

De eerste verfilming van In de Ban van de Ring werd in 1978 gemaakt door Ralph Bakshi. De film was een mengeling van een tekenfilm met bewerkte gefilmde beelden ingevoegd. De film was het eerste van twee delen, en zou oorspronkelijk The Lord of the Rings, Part I heten. De filmmaatschappij United Artists liet echter het Part I weg, en als gevolg daarvan kreeg de film veel kritiek omdat de titel de inhoud niet dekte. De film was desondanks een succes, maar United Artists reageerde alleen op de kritiek en stond Bakshi niet toe het verhaal af te maken met Part II. In plaats daarvan werd in 1980 door Rankin/Bass de tv-film The Return of the King min of meer als het vervolg gemaakt. In tegenstelling tot deel 1 was dit echter een pure tekenfilm.


Dit is het personage die ik ga maken:

main.php


Wellicht komen er nog twee of drie personages bij, namelijk de drie hoofdrolspelers uit het verhaal.
Dit zijn dan: Frodo Baggins (Frodo Balings), Samwise (Sam Gewissies) en Gollum
Ik weet nog niet juist welk moment uit het verhaal ik juist wil uitbeelden, dus hier is nog geen definitieve beslissing over gevallen...
 
Laatst bewerkt:
veel succes met de wedstrijd.
En een geluk ben ik niet bang van spinnen.
 
Beyond man wat een verhaal zeg,wist zelfs niet dat dit zo allemaal is gelopen.Lord of he rings is mijn favoriete film en ga dit volgen vanaf je ermee start.
Veel succes ermee zou ik zeggen ;)
 
Laatst bewerkt:
Beyond, knap van wat je gaat doen, maar ik heb jammer genoeg wel een verschrikkelijke bang van spinnen,(als ik eentje zie overdag krijg ik nachtmerrie's) dus deze ga ik niet volgen...:(:(:(:(
maar ben er van overtuigd dat het een juweeltje ga worden...en dat er vele met veel plezier en bewondering zullen volgen...

groetjes
Petra
 
Aaah een zeer mooie man !! hier kun je flink in uitleven .
 
Wat een introductie Beyond en hier bij wens ik je veel succes met deze wedstrijd...;)
 
Veel plezier met het maken van dit model en succes met de wedstrijd.

Fred
 
Veel succes en plezier met dit project, ik ben benieuwd hoe je dat gaat aanpakken.
 
wordt een mooie,beyond

op welke schaal gaat het gemaakt worden
 
Beyond,
Dit word een monsterproject ;) wel een heel mooi project (heb alle boeken hier in de kast staan ook de Hobbit) ben wel heel benieuwd hoe je dit gaat realliseren.


Gr
Mind-9
 
Bedankt allen voor de gelukwensen en de interesse.

Om even duidelijkheid te scheppen, ik ga deze niet scratchen :8
Ik heb hier nog een doos liggen van Mithril, met Shelob, Frodo, Sam en Gollem ;)

Ziehier de doos:

main.php


De inhoud:

main.php


De drie hoofdrolspelers:

main.php


En Shelob:

main.php
 
Beyond wat een mooie onderdeeltjes zeg.Worden deze aan elkaar gesoldeerd??
 
Mooie kit moet vast zeldzaam zijn veel succes

Gr
Mind-9
 
Inderdaad, Mind-9, in deze contreien een moeilijk te vinden doos, heb deze al enkele jaren in mijn stash liggen en ik weet niet of deze nog op de markt te vinden is??
Hier is deze nog te bestellen, maar wel een tiental € duurder dan toen ik deze kocht: http://www.mithril.ie/Boxed Sets/index.html

En ik weet nog niet of ik deze zal solderen, Doomwad, of met twee componenten ga lijmen??
We zien wel als we er aan beginnen ;)
 
indien het witmetaal is, zou ik deze niet solderen, anders heb je gewoon een plasje tin over... Zien er wel mooie figuren uit...
 
Beyond jongen een spin ! Ik moet daar al mijn ganse leven niet van hebben, echt niet en nu gaat ge uitgerekend dat maken....... Wees eerlijk, er lopen toch veel mooiere creaturen rond in het verhaal zoals bv Liv Tyler of Cate Blanchett (echte elfen , niet ;) )

En die tin solderen zou ik ook niet doen zoals Silenoz zegt of ge kunt direct een elf gaan kopen om bij je verhaal te blijven......
 
Ik zal inderdaad een twee componenten lijm gebruiken zeker geen secondenlijm want dat laat te snel los op dat white metal.

Leuk onderwerp en ik heb toentertijd die film nog in de bioscoop gezien ik was nog vrijgezel in die tijd :)
 
Bedankt voor jullie input makkers :)

Mijn voorkeur gaat ook uit naar de twee componenten lijm.
Hoewel ik denk dat het materiaal te solderen is (ben niet zo zeker of het zuiver Wit metaal is of een andere legering??)
Echter ben ik niet van plan om deze modellen daar op te testen...
Het zou ook niet zo makkelijk zijn om te solderen, de poten moeten in gaatjes bevestigd worden, dus daar is moeilijk aan te geraken met de soldeerbout...

@Famo, komaan zeg, je gaat me nu toch niet vertellen dat jij schrik hebt zeker :D

@Ron, ben elk deel van de film verschillende keren gaan zien in de cinema, en ben zelfs eens naar een heuse "marathon" geweest, de drie films na elkaar in de cinema ... (wel met een pauze tussen de films hé :8 )
 
Aha nog zo'n die hard LOTR fan ! Succes Beyond, deze heeft al mijn aandacht !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan