Hoofdsponsor

1/12 Starwars Snowspeeder uit The empire strikes back [wip]

mind-9

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 apr 2011
Berichten
917
Rebspeeder_swenc.jpg

Ik hoef over deze film denk ik niet veel uit te leggen,

De film stamt uit 1980 ik zelf heb hem zo'n 5 keer in de bios gezien :) de hele serie blijft voor mij een van de betere sf films.

Het verhaal is van George Lucas,
Geproduceerd door Gary Kurtz en George Lucas
En gedirigeerd door Irvin Kershner

Dit model is geen bestaand model ik ga deze van de grond af maken van styreen , messing en nog wat ander materiaal.
Zoals ik al zij dit word een model van 1/12 verlichting (dashboard) zal ook worden geplaatst.
De figuren worden van een bestaand figuurtje uit resin gegoten .
Ik wens iedereen veel succes met deze wedstrijd.
Eerste update zal zo rond 2 Januari verschijnen.

Gr
Dirk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Veel succes met de wedstrijd.
Ben benieuwd naar al het scratchwerk.
 
Scratchen, man wat een werk.
Veel succes met deze bouw.
 
Ik ben benieuwd en kijk er naar uit.
Alvast veel plezier.

Mark
 
veel plezier met de bouw en succes in de wedstrijd.

Fred
 
Dirk, succes met de bouw.
 
Heel interessant project. Hebt ge tekeningen en dwarsdoorsnedes op schaal ? Of gaat ge het model bouwen met enkel foto's als referentie ?
 
Een scratcher als inzending, dat beloofd ;)
Ben benieuwd hoor!
 
Het wordt tijd om de film nog eens opnieuw te bekijken... Succes met de bouw

groetjes
 
Vraagje aan de mods.
Kunnen jullie 1/24 veranderen in 1/12 heb hier een foutje mee gemaakt het origineel waar ik de maten van ga nemen is 1/24 nogmaals sorry en bedankt.

Gr
Dirk
 
Heel interessant project. Hebt ge tekeningen en dwarsdoorsnedes op schaal ? Of gaat ge het model bouwen met enkel foto's als referentie ?
Ik heb hier een model en ik heb de bleuprints en foto's als referentie natuurlijk.

Gr
Dirk
 
Veel succes en plezier met dit project.
 
Ook van mij succes met de bouw ook al vond ik de films niet zoveel aan maar dat doed er niet aan toe.
 
He Joost,

Bedankt voor de tip, ik heb deze ook gedownload en ga hem zeker als reverentie gebruiken.

Nu nog wachten op 1 Januari :( ;)

Gr
Dirk
 
Jaja eindelijk ik ben dan toch ook begonnen,

het eerste begin is altijd moeilijk rekenen rekenen en nog eens rekenen ik had hier nog een snaptite kitje staan dus dat kwam goed uit.
Het kitje heeft een schaal van 1/27 maar is vooral makkelijk voor het berekenen van de hoeken (want die heeft ie genoeg) want dat is niet altijd goed te zien op de bleuprint.
snowspeeder.gif
Enfin hier een update de linkervleugel,

P1070967.jpg

Dit is de achterzijde, moest de vleugel in twee delen maken is nogal een groot model 44cm lang bij 37cm breed.

Hier zie je ook de bevestiging doormiddel van een stukje styreen (het hele model word gemaakt uit styreen van 1,5 mm dik).

P1070968.jpg

Hier de voor en achterkant aan elkaar bevestigd.

P1070969.jpg

Leek mij ook beter om een versteveging te plaatsen ook beter om later de onderdelen samen te voegen.

P1070971.jpg

Hier hetzelfde gedaan bij de neus zo krijg je een goede montage en de hoek klopt ook meteen (staafjes zijn aan het eind onder de berekende hoek afgesneden)

P1070972.jpg

Hier de montage van de neus.

P1070975.jpg

En de eerste vleugel in ruw bouw later komen de details

P1070977.jpg

Hier nog een met zijn kleinere broer ;) .

Nou het begin is er.

Tot de verdere update

Gr
Dirk
 
inderdaad het begin is er en ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan