Hoofdsponsor

1/12 Starwars Snowspeeder uit The empire strikes back [wip]

Allemaal bedankt voor de leuke reacties, en op de vraag of hier een bouwtekening van komt JA ik maak van elk onderdeel de grote vlakken dus een mal van papier deze bewaar ik zorgvuldig als alles dan gedaan is maak ik er een bouw tekening van ik hou jullie hier van op de hoogte.

Gr
Dirk
 
Zeer mooie vorderingen, ik denk Christophe hier goed naar kijkt, want met zijn frees machine zou hij mooie details kunnen maken denk ik :)
Blijf ik volgen.

Ik vind dat er zo al, zonder freesmachine, mooie detail worden aangebracht. Zeer mooi werk hier.
 
hey dirk....

ik geloof dat de scratchmeister terug aan het werk is :) knap hoor als je dit zelf kan.... veel succes in het vervolg van deze wedstrijd....

cheers Jonas...
 
Hier weer even een update (de Mustang wil ook maar niet wachten op styreen platen :) ).

Ben nu aan de binnenkant begonnen van een van de motoren het gedeelte waar de stuurklep zit (deze wil ik electrisch laten openen).
Eerst opstande randjes gemaakt.

lengine8.jpg

Gedaan van stripjes styreen geeft een wat stevigere verbinding. (zie pijlen) de rode pijl geeft aan hoe ik de ronding heb gemaakt dit deed ik door een styreen buisje te gebruiken.

lengine111.jpg

Het resultaat styreen laat zich makkelijk buigen even in warm/heet water en het buigt alle kanten op ;)

lengine9.jpg

Alle platen (behalve de achterste moet nog even open blijven voor de servo) gemonteerd.
Ook het gat gemaakt waar de bevestiging van de stuurklep arm komt.

lengine10.jpg

en het voorlopige resultaat volgende keer meer.

Gr
Dirk

Ps ik heb alle maten genoteerd en ben bezig met de bouwtekening deze zal 1:1 zijn dus als ie klaar is zorg ik dat jullie hem kunnen downloaden.
 
Amai Mind,
Hoe meer ik naar dit kunstwerkje kijk, hoe meer het begint te kriebelen om zelf het mes eens ter hand te nemen...
(Moet ik wel voorzichtig zijn voor mijn vingers...:D)
Ik blijf hem nu wel volgen.

Mark
 
Mooie uitleg Dirk én een tekening 1:1 daar zal je wel vrienden mee maken!!

Fred
 
Wow maatje ik ben wat gewent van je maar dit slaat alles toch hoor.Net als alle anderen ja ik ook zie dit wel zitten maar dan op kleinere schaal dus.
Met geduld wacht ik af op het plan,ik zou zeggen doe gewoon zo verder want het is echt de moeite om deze te volgen he.
 
Heel mooi Dirk, zal hier zeker regelmatig een kijkje komen nemen !
 
Ja Maatje,
Alle maten zullen erbij staan op de tekening dus een kleinere schaal zal dan geen probleem zijn kwestie van om rekenen.
 
Ben er zeker van dat dit ook weer een pareltje gaat worden.
 
Ha Dirk,
Maak je een stand-alone of moet hij echt vliegen?
De snowspeeder is 1 van mijn favorieten. Heb er verschillende exemplaren van. Af en toe doe ik wat paper-art. De snowspeeder (2cm groot) en AT-AT horen bij de battle op de ijsplaneet Hoth.
attachment.jpg
Durf het niet te vragen maar ga je ook de AT-AT bouwen?
Bij deze schaal wordt hij dan wel erg groot.
Ben zeker benieuwd naar je tekeningen. Volg je schitterende verrichtingen met spanning. Jammer dat je tussendoor nog moet werken.
 
Hola die is machtig mooi gebouwd ! Nostalgie, heb de film twee keer na mekaar gezien in de cinema.
 
Lightning strikes : dit word een stand alone maar wil de stuurkleppen en cockpit kap automatisch laten open gaan , en ja een ATAT 1:12 word wel heel groot ik heb wel plannen voor de ATAT en de FALCON om deze 1:32 te maken.
Mooie modellen van de ATAT en SNOWSPEEDER.

De update,
Ben er wel mensen en ook druk aan het bouwen het is alleen veel intensiever dan een bouwmodel, alles moet opgemeten worden en terug gebracht worden naar 1:12.

Wel is het heel leuk om te doen en dit is zeker niet het enige project.

Ok de update,

Ben bezig geweest met de stuurklep

stuurklep10.jpg

Eerst de arm die de klep bediend,
Deze is gemaakt van 2 mm dik styreen alles eerst uitgetekend op papier en daarna op het styreen uitgewerkt.

stuurklep13.jpg

Resultaat na wat snijwerk.
Dit moet 4x 2 per kant.

stuurklep11.jpg

Gaatjes geboord (alle maten staan op de bouwtekening aan gegeven).

stuurklep12.jpg

Alle onderdelen bij elkaar.

stuurklep3.jpg

De arm gemonteerd aan de klep.

stuurklep4.jpg

Hier is goed te zien hoe de arm wegzakt.

stuurklep8.jpg

En het resultaat.

stuurklep6.jpg

stuurklep5.jpg

En nog even in dichte positie.

Ook ben ik bezig met het binnen werk onder de stuurklep.

stuurklep1.jpg

Deze onderdelen heb ik gemaakt van verschillende profielen styreen ik ga ze kopieren want ik heb ze ook nodig voor de andere zijde.

Nou dat was het weer het gaat lekker zoals het nu gaat, nu nog even bedenkenhoe ik de servo,s ga plaatsen.

Gr
Dirk
 
Ha Dirk,
Het ziet er steeds mooier uit. Vakmanschap is meesterschap.Heb nog nooit met styreen gewerkt. Koop je dat bij een hobbyshop of modelbouwwinkel?
BTW ik heb de blue-prints nog van de AT-AT dus bij interesse PM me even met je e-mail. Wil ze wel op het forum plaatsen maar weet niet echt hoe.
Hoor het wel.
 
Dat ziet er al indrukwekkend uit zeg.
Je schrijft dat je de stuurkleppen wil laten werken op een servo, ga je dit dan ook RC maken?

Fred
 
Hoi Fred,

De stuurkleppen zullen via een chip bediend worden hoe moet ik nog even bekijken maar heb nog alle tijd.

Gr
Dirk
 
Ha Dirk,
Het ziet er steeds mooier uit. Vakmanschap is meesterschap.Heb nog nooit met styreen gewerkt. Koop je dat bij een hobbyshop of modelbouwwinkel?
BTW ik heb de blue-prints nog van de AT-AT dus bij interesse PM me even met je e-mail. Wil ze wel op het forum plaatsen maar weet niet echt hoe.
Hoor het wel.
Ik bestel de styreen platen bij Modelbrouwers.nl

Gr
Dirk
 
Ha Dirk,
Thnxs. Ga eens kijken. Heb nog de handen vol aan de Yamato maar wie weet voor de toekomst.
BTW is dit iets voor jou?
attachment.jpg
Van styropor?
attachment.jpg
attachment.jpg
Is ook een zelfbouw dingetje!
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan