Hoofdsponsor

1/12 Starwars Snowspeeder uit The empire strikes back [wip]

Ziet er goed uit Dirk, ook al is het geen auto:D.
 
Mooie start Dirk! Veel plezier en succes verder.

Fred
 
Wow, ziet er geweldig uit..

Inderdaad geheel met je eens Star Wars staat geheel op zich in de sci-fi wereld.. Vooral de originele serie..
De Snowspeeder is samen met de X-Wing mijn favoriete toestel uit de films..

Ik ben benieuwd naar je verdere vooruitgang.
 
Jawadde, gij moet bij die mannen van Lucas gaan solliciteren...
 
Ik ben al jaren verzamelaar van Star Wars items en heb diverse Snowspeeders. Heb ooit, op de Belgische Ebay een RC-Snowspeeder gezien. Ook een joekel. Ziet er perfect uit. Goed bezig en als het wat tegen zit:
Use the Force
 
En de volgende update,

Ik heb ook de andere zijde van de speeder gemaakt en de voorkant.
Ook ben ik bezig met de cockpit kap.
Wat Foto's

body2-1.jpg

Valt eigenlijk weinig over te zeggen zelfde als de andere zijde enkel gespiegeld (ik maak van elk onderdeel eerst een papieren mal).

body1-1.jpg

Hier een dryfit van de drie delen wacht nog met montage daar ik de hoeken juist wil hebben en nu al monteren kan later problemen geven ;)

body-1.jpg

En hier nog even met zijn kleinere broer :)

Zoals ik al zei ben ik ook alvast aan de cockpit kap begonnen.

canopy3.jpg

Het dak van de kap.

canopy2.jpg

Zijkant die moet twee maal (heerlijk als je alles kunt spiegelen scheelt een hoop rekenwerk).

canopy.jpg

En hier alle delen uitgesneden nu alleen nog samen voegen dit komt de volgende keer.


Gr
Dirk
 
Mooi scratchwerk Dirk ^^

Gaat ge de binnekant nog met spanten verstevigen ? Lijkt me nodig met zo'n grote stukken styreen.
 
Ja Sellery,

Het hele schip zal met spanten worden opgebouwd totaal zal het styreen een dikte krijgen van 2,5 mm maar dan toch op deze lengte voelt het wat slapjes aan vandaar dat de delen, Zij en voorkant nog niet zijn bevestigd.

Gr
Dirk
 
Wow zeg je gaat goed Mind,wat een project zeg,veel succes maatje.;)
 
Yep hij gaat lekker een genot om te zien dit .. als je zo de grote basic contouren ziet met neus , denk ik gelijk aan de Alien Attacker uit Independence Day
 
Mooie kick off van dit model
 
Knap werk hier. De ramen zijn heel zuiver uitgesneden. Hoe dik is de polystyreen waar je mee werkt?
 
Nou nou weer wat kunnen doen (de baas laat me niet met rust haha :) ).

Ben begonnen aan een van de motoren of wat het ook mag zijn wie het weet mag het zeggen. (links en rechts achteraan).

lengine7.jpg

Eerst de voor en achterkanten gemaakt.

lengine6.jpg

Er moest een soort rooster gemaakt worden ik heb hier staafjes styreen van 1mm breed en 2mm diep gebruikt.
Ook heb ik een staafje (2mm) gebruikt om als afstand te gebruiken zodat ze allemaal de zelfde ruimte overhouden.(zie pijl)

lengine5.jpg

lengine4.jpg

Dit is dan het resultaat nu alleen de restjes er nog vanaf (onder witte pijl met en boven Rode pijl zonder).

lengine3.jpg

Het resultaat van 2 uurtjes snijden en plakken.

lengine1.jpg

Een van de zijkanten uitgemeten en getekend op styreen plaat.

lengine2.jpg

Na het snijden en de groeven (dit heb ik met een panel scriber gedaan) gemaakt te hebben even een dryfit of alles past.

lengine.jpg

Ben er te vrede mee nu de rest van de beplating en dan de andere zijde maar dat is voor later.

Gr
Dirk
 
Ziet er prima uit. Bewaar je ook je tekeningen voor eventuele liefhebbers? Heb eventueel wel interesse.
 
Ziet er superstrak uit. Zeer mooi. Per update wordt ik meer fan.

Grtz,
Joost
 
Zeer mooie vorderingen, ik denk Christophe hier goed naar kijkt, want met zijn frees machine zou hij mooie details kunnen maken denk ik :)
Blijf ik volgen.
 
zo zo ik zie hier toch alweer een styreen verslinder . mooie zelfbouw , ik ben benieuwd verder ...
 
je hebt er een fan bij,dirk

mooi om te volgen en hoe je het opbouwt
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan