Hoofdsponsor

1/35 StuG III Ausf.G Early production "Georg Bose" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.267
Daar ik al mijn lopende projecten aan de kant heb gezet vanwege weinig inspiratie interesse in het onderwerp heb ik maar beloten voor mezelf alleen nog die dingen te bouwen die echt mijn interesse dragen zoals de StuG`s Panzer III en de JS-2, maar het zwaarte punt zal toch wel de Recovery verhicles worden :8 en uiteraard wat glimmens op tijd in de vorm van een wagen of motorfiets.

Afijn eerst maar de StuG aanpakken waar ik al maanden mee bezig ben op de clubavonden (1x per maand :laugh:)

Na wat speurwerk op het net naar dit voertuig kwam ik een PDF bestand tegen met de aanpassingen voor dit specifieke voertuig en dat zijn er paar, van kleine dingen tot grote maar dat komt wel tijdens de bouw.

De kit is op zich netjes uitgevoerd met wat PE en een gedeelte interieur.

DSC_7369.jpg

DSC_7370.jpg

DSC_7368.jpg

Dit is de stand van zaken op dit moment.

En ja hij krijg een winter camo ;)
 
Een stug III komt me bekend voor :)
Deze ga ik uiteraard volgen.
 
Mmm een Stug, daar ben ik fan van! Dat ziet er precies een degelijke Dragon kit uit als ik zo goed kan zien.

Erwin.
 
Jaja "t kan niet op, twee stugs in aanbouw nu. We worden hier nogal verwent he gastjes (en vrouwkes)
 
Mannen bedankt voor de reacties zover en een StuG blijft een van de mooiste voertuigen uit die periode om te zien vind ik persoonlijk.

Het gevechts compartiment is gereed.

DSC_7373.jpg

DSC_7372.jpg

Hier zijn enkelen kleine veranderingen aangebracht om er een echte "George" mobiel van te maken.

1; Handel op het luik aangebracht, de reden hiervoor was dat ze het luik makkelijker konden openen vanaf buiten.
2; Dragon had hier gelaste extra bepantsering platen voor geplant, maar dit horen dus de losse met de bouten te zijn en gelukkig zaten deze ook gewoon in de kit bijgeleverd.
3; Deflector aangebracht dit bleek een veld modificatie te zijn blijkbaar, gemaakt uit koperplaat en bol gemaakt
4; Rubber dop verwijderd, het blijkt uit foto`s aan de stand van het luik dat er geen rubber stop op kom te zitten oftewel het luik lag veel platter als hij open stond.
Pantserplaat voor de MG in de juiste stand als de luiken dicht zijn.
 
Ron ,kunt ge even verduidelijken wat een " echt George mobiel " is ? was dat een type Stug of één of andere duits, ik weet het niet.
Of was dat een Johnny-mobiel avant la lettre ...... :laugh:

Trouwens je hebt overschot van gelijk dat ge juist de modellen maakt die je eigen interesse wekken.
 
Ok het is "Georg" mobiel Famo een E teveel :tongue:
Ach ik kwam zomaar op die naam door de aanpassingen die op deze StuG zitten die je niet snel bij een andere StuG tegen zal komen vandaar dus de naam en een rare kronkel in mijn kop dan krijg je dat he ;)

En Geog Bose was de commander van deze StuG
 
Ook hier nog wat progressie.
De spatborden met hun gereedschappen enz. zijn bijna gereed.

DSC_7382.jpg

1; Een S haak is verplaatst naar het andere spatbord, normaal zitten de S haken bij dit model op elkaar op een spatbord gemonteerd.
2; Hier moet een ander achterlicht komen, Dus wie kan mij aan de maten helpen van zo`n rond achterlicht dus zo`n buisvormige geval ?
De sleepkabel is een bijgeleverd stukje staalkabel deze kan je beter gelijk vervangen door een koperen zefgedraaide kabel of een dun touwtje want de stalen versie is gewoon te stug om lekker te verwerken.

DSC_7383.jpg

Ook de onderzijde staat gereed om de tracks te ontvangen,
DSC_7384.jpg

DSC_7385.jpg

De wielen zijn een beetje vast gezet met wat houtlijm precies op de aansluiting wiel en draagarm en nu kunnen de tracks erop gezet worden en nadien de complete constructie wielen tracks in een keer verwijderd worden.
 
Achterlicht: diameter 1,5mm en juist 6mm lang ;)
 
H0128.jpg

sorry Churchill voor het gebruik van de foto

Bedoel je het blauwige geval langs achter op de hetzer?
 
Michel bedankt maar ik moet dus de maatjes hebben van het achterlicht van de Hetzer het blauwe geval dus.
Silenoz bedankt voor speurwerk was vergeten erbij te vermelden dat ze onder andere ook op de Hetzer zaten, dus als iemand daar de maatjes van heb of wil nemen dan ben ik weer een gelukkig mens :-)
 
hoi,

Michel was 100% juist.

Indien iets meer details gewenst:

Nagemeten op het stuk dat bij een panzer IV zat:

Overmeten breedte: 6mm

lampgedeelte: twee buitendelen :ø1.5 en maximaal 1mm breed (in kunststof zijn ze 1mm, in pe gewoon een dubbelgepooid vel), de rest ø1.25mm.

De dikste delen zijn met elkaar verbonden met een stukje plat van 0.9/1mm. In het midden van de achterkant komt een ander stukje plat van 1.6mm breed en 2mm hoog dat met twee bouten vastgezet wordt op een beugel op de tank.

stugiiig_32_of_39.jpg

Ik heb ook nog een tweede variant gevonden:

CZ35037.jpg


Hier op een hetzer

jagdpanzer-hetzer-1655.jpg

en hier op een stug

http://blog.net-maquettes.com/en/photos-2/walk-around/stug-iii-walkaround/

'k zou zeggen, check de referenties...
 
Sorry Michel ik dacht even dat je verkeerd zat met die 1,5 en dus uitging van een gewoon konvooi licht :unsure: dus uiteraard nogmaals bedankt.

Silenoz bedankt voor de moeite die je genomen heeft en ik zal zeker even verder Googlen maar ik heb nu tenminste wat maten waar ik wat mee kan :)
 
graag gedaan Ron, ik had het nagemeten op m'n tamiya stug

mooie referentiefoto's Silenoz!
 
Snelle progres Ron, gaat lekker zie ik, mooie afwerking tot nu.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan