Hoofdsponsor

1/35 StuG III Ausf.G Early production "Georg Bose" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mannen bedankt voor de reacties.

D-Day het is voor mij pas de tweede keer dat ik deze techniek doe, de eerste keer had ik het direct uit de bus op het model gespoten dus dan heb een dikke laag en daar vlogen de stukken verf om je oren bij wijze van spreken, en bij deze had ik de haarlak met de airbrush aangebracht dus dan is de laag alweer dunner en had ik meer moeite om de verf te verwijderen.
Dus qua dikte kan ik je geen sluitend antwoord op geven.
Wat de droogtijd betreft, zodra de haarlak droog is( even voorzichtig voelen na een paar minuten) kan je de verf eroverheen spuiten.

Rik het is inderdaad een vreemd gezicht zo`n gele rakker meteen witte jas aan :laugh: en ik heb er eerlijk niet opgelet of dit al vaak is toegepast in de modelbouw ik heb wel diversen groene grijze voertuigen met een winterjas gezien en dan spreek zo`n white wash meer aan.
Maar nu eerst het probleem van het lichte geel op lossen want dat wil ik wel wat donkerder hebben want dat is nog steeds niet naar mijn zin :nowink:
 
goe bezig gij !! prachtig resultaat Ron
Weeral een kus van de juffrouw en een bank vooruit. Ge zijt al zoveel banken vooruit geschoven dat ge nu al bijna op de juffrouw haar schoot zit zeker :8 ;)
 
Thanks Ron, ik zal het eens uitproberen op een oud model dat ik hier nog staan heb.

Grtz Bart.
 
dat ge nu al bijna op de juffrouw haar schoot zit zeker :8 ;)

En daar is niets mis mee hoor Famo 8)

Bart graag gedaan en zeker eerst uitproberen op een oud model.

Iedereen nog een goed 2012
 
Machtig Ron, ik vind'em prima jongen ! Als je wil, kan je met verschillende wash mengsels de kleuren nog wat terughalen. Strak werk ! H/S 11/10 !
 
Thnx GUnit maar ik vind hem in deze staat nog steeds niet interessant helaas :( dus ben ik gisteren in 2011 aan de slag gegaan om het geel wat meer op te halen oftewel donkerder te maken en nu gaat het wat lijken wat ik ongeveer in gedachte had maar het is is nog steeds niet echt naar mijn zin maar hij is nog niet af gelukkig ;)
 
Ik wed dat ie straks helemaal naar je zin is ! Je kan er nog vele trukendozen op loslaten.
 
Vandaag de laatste hand gelegen aan het ophalen van de gele kleur.
Ik heb hier Valejo panzer geel (niet de Valejo Air) voor gebruikt met een beetje retarder, dit vertraagd de droging aanzienlijk, dit heb ik aangebracht op de randen van de panelen en op dezelfde wijze verwerkt zoals je met oliverf zal werken dus een beetje verf aanbrengen en dan de randen blenden.
Toen nog even snel nog een keer ingelijnd en nu heb ik een leuke basis om verder mee te werken al zeg ik dat zelf ;)

DSC_7461.jpg

DSC_7462.jpg

DSC_7463.jpg
 
Dag Ron,

Het geel is sterk verbeterd ! Maar is je WW nu niet een beetje te veel afgezwakt ? Zo lijkt het alsof hij er al lang opzit, en dus al danig verweerd is. Of misschien is dit je bedoeling ?

Het wordt in ieder geval een pracht van een voertuig.

Groeten Rik
 
Inderdaad , je geel komt er duidelijker uit maar ge hebt hem tegelijkertijd een gewheaterde look gegeven en ik moet zeggen dat het voor mij een speciaal uitzicht geeft. En dat is zeer geslaagd.
 
Thnx mannen.

Rik het is de bedoeling dat ik na wat filters hier en daar het wit weer wat gaat oplichten.............. geel donkerder maken wit lichter moet niet gekker worden :wacko:........................... dus ik heb nog wel wat werk voor de boeg denk ik ;)

Erwin, Het is toch ongelooflijk hoe die kleuren goed bewaard blijven in de modder, ik verbaas me er steeds over als er weer een tank daar uit de modder word getrokken.

Ik moet nu wel toegeven dat het afwerken een leuk karwei word ook al kruip er veel tijd in 8)
 
En we strompelen maar verder met deze StuG :(
Ondertussen is de bovenste helft bijna gereed op wat vuilstrepen na en wat roest en wat krassen en ........:laugh:
Voor het grootste gedeelte ben ik wel tevreden zover en het is zeker geen prijzen winnaar (ook al die ik nooit aan wedstrijden mee) alleen het gedeelte boven de bestuurder vind ik absoluut helemaal niets.
Nu loop ik er over te denken om dat gedeelte met geel te drybrusen totdat het meeste wit en die zwarte vlekjes zo goed al weg zijn en dan weer wat wit terug te brengen, of ik spuit dat gedeelte weer overnieuw?
Tot nu toe is alles gedaan met Valejo op het inlijn werk na.

DSC_7464.jpg

DSC_7465.jpg

DSC_7466.jpg

DSC_7467.jpg

DSC_7468.jpg
 
Dag Ron, je voertuig is toch zeer goed geslaagd !

Misschien heb je gelijk wat die gele plek betreft boven de bestuurder. Deze contrasteert wat met de rest.

Eventueel kun je hier wat extra slijtage sporen maken, bvb van de crew of grenadiers die meereden.
Of anders een hakenkruisvlag erover spreiden ?

Het gevaar bij het herschilderen is dat je achteraf nog steeds verschillen zult zien. Of je moet wat drybrushen met wit over deze vlek...

Het wordt in ieder geval een pracht van een Stug.

Groeten Rik
 
Je bent te kritisch over je werk Ron, ik zie hier wel een winner in :)
 
Persoonlijk zou ik de Stug zo laten. Het is een uitzicht dat je eigenlijk nog niet tegengekomen bent en daar zit misschien het probleem een beetje denk ik . Het zijn mooie contrasten en zet er de afgewerkte wielen en tracks op en het zal nog een ander uitzicht geven.
Het is maar eens zeggen é Ron, maar laat iemand met naam en faam dit in zijn boek uitéén doen en het is een nieuwe werkmethode waar zal over gesproken worden :)

houen zo ! (vind ik)
 
Zo te zien heb je het verweren behoorlijk onder de knie Ron een zeer geslaagd voertuig zet je hier neer...
 
Eventueel kun je hier wat extra slijtage sporen maken, bvb van de crew of grenadiers die meereden.
Of anders een hakenkruisvlag erover spreiden ?
Groeten Rik

Mannen bedankt voor d ereacties op Stuggie.

Rik ik liep wel te denken om eerst wat meer slijtage aan te brengen maar ik ben bang (en heb ook niet de kwaliteiten hiervoor) dat het dan nog meer gaat afsteken :(
Ondertussen wel een paar Rondriaanse filters :) erop aangebracht en het trek nu aardig bij maar ik ben er nog niet helemaal.

Michel inderdaad ik ben erg kritisch op mijn werk maar ooit zal er wel een model komen waar ik al de technieken wel goed in de vingers heb zitten.

Famo ik doe er nu verder niets bijzonders meer aan want hij nu wel redelijk goed te noemen en als de tracks en modder aangebracht is ziet alles er inderdaad weer anders uit.

Ondertussen de onderkant in de basiskleur earth gespoten voor het modder feest en het zier er nu al heel anders uit :)
 
Ik kijk uit naar een nieuwe stand van zaken Ron.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan