Hoofdsponsor

1/35 StuG III Ausf.G Early production "Georg Bose" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probeer eens daglichtfoto's te maken Ron, ik vind je model er wel netjes uitzien, alhoewel de laatste drie foto's telkens andere kleurtonen laten zien.
 
De laatste foto is het best wat de kleuren betreft en het slechts wat scherpte betreft :-) .GUnit maar dat komt doordat ik met de diversen instellingen van mijn camera liep te spelen.
Buitenfoto`s zaten er niet in gisteren omdat het hier regende en dat is niet zo best voor het spuitwerk geloof ik :-)
Dus voor volgend jaar staat er op het lijstje een foto studio bouwen
 
zier er goed uit Ron , nog nooit gedaan een tank .
 
Nieuwe ploatjes

Bedankt Bubblegum.

Vandaag de decals erop gezet en de rest een basiskleurtje gegeven zodat hij straks nog een laagje vernis kan krijgen en dan gaat de pret beginnen met de winter camouflage.

Oja het was redelijk weet dus moch Stuggie buiten spelen voor de foto`s

DSC_7432.jpg

DSC_7433.jpg

DSC_7434.jpg

DSC_7438.jpg
 
Zeer netjes Ron en mooie foto's!
De rubber van de loopwielen hebben al wat afgezien.
 
Mooi resultaat Ron ! Strak gespoten, je modulatietechniek komt goed uit.

Groeten Rik
 
Sterke foto's Ron, deze doen je werk eer aan. Ziet er prima spuitwerk uit !
 
mooie afgeborstelde Stug Ron :laugh:
De reden waarom ik geen voorstander ben van op voorhand tracks te monteren op de wielen kan je zien op de laatste fotoos. Als je de wielen bekijkt vanuit een bepaalde hoek zie je de plaatsen waar je met de verfspuit niet aankon. Deze blijven dan gewoon ( hier in jou geval) gewoon grijs-blauw. en dat vind ik een beetje jammer want ge kunt er eigenlijk niet meer aan ,terwijl je ze wel ziet.
Met dit gezegd zijnde wil ik echter geen afbreuk doen op je model hoor, zeker niet.... :nowink:
 
Thnx heren.

GUnit het was gelukkig redelijk weer zodat ik naar buiten kon met het model wat de foto`s zeker ten goede komen gelukkig

Famo, de banden moeten nog een dun laagje zwart hebben en dan zie geen je grijs blauwe kleur meer van het doorschijnen ;-) hooguit dat je nu nog wat plastiek zie door de tracks heen bij het aandrijfwiel, maar als de tracks zijn behandeld met modder dan is dat ook verdwenen dus ook gelijk de reden dat ik weinig Fruils koopt.

Ik had er ook niet aan gedacht om de binnenkanten van de wielen voor het monteren in het zwart te spuiten
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de wintercamo aangepakt.

Werkwijze was, twee dunne laagjes haarlak aangebracht door middel met de airbrush, toen Tamiya wit verdund met water in een wolken patroon erop gespoten.
Nadat de boel droog was de witte verf verwijderd met water en een stugge kwast.

Het resultaat was verre dan wat ik voor ogen had maar ik doe het ermee wat ik nu heb, ik denk dat de oorzaak is dat de gele basiskleur te licht was voor deze techniek?

DSC_7444.jpg

DSC_7445.jpg

Ik loop- nu te denken om straks een klein beetje geel door de vernis te gooien in de hoop dat ik de basiskleur nog iets kan ophalen, werkt dit niet dan verzinnen we wel iets anders.
 
Mooi Ron.

Het ligt waarschijnlijk aan je camera, maar je WW komt nogal grijs over. Ik vind tevens je gele basiskleur wat donker, zelfde oorzaak ?
Ik heb gisteren ook voor de eerste keer geëxperimenteerd met de haarlaktechniek, het vergt wat oefening om het in de vingers te krijgen. Zelf heb ik wat te lang gewacht om de verf er af te halen. Ik heb wat hulp nodig gehad van mijn glasvezelpotlood.

Het wordt een mooie Stug. We blijven volgen.

Groeten Rik
 
Bedankt Rik,

Bij mij is hij dus gewoon wit op de monitor :laugh: dus kan een combinatie van bijde zijn Rik camera en de monitor instelling aan jouw kant.
Maar de basis kleur geel is in mijn ogen te licht en dat het nu wat donkerder toont komt misschien door de winter camo?
Na de haarlak vanmorgen had ik er wit over gespoten en dat even laten drogen en toen aan de slag gegaan dus te lang drogen was er niet bij :) en sommigen gedeeltes kreeg ik de witte verf er bijna niet meer af dus zal wel iets te weinig haarlak hebben gezeten denk ik.

Afijn weer een ervaring rijker en misschien als ik straks bezig ben met inlijnen en de rest komt er wel wat meer leven in en ziet alles er weer een stuk beter uit denk ik.
 
Ik vind de winter camo best mooi. Hier komt het wit ook wat grijzig over maar dat zal de foto ofzo zijn. Het geel ziet er bij mij ook donker uit zoals bij Rik, het is zelfs meer beige dan geel.

Misschien kan je met een naald hier en daar wat wit wegkrassen ofzo? Dat kan dan het schuren tegen voorwerpen weergeven.
 
Zeer mooie winter camo menige bouwers gaan de haarlak techniek niet meer uit de weg een geslaagd model...
 
Vandaag de eerste ronde afgesloten in het verweer proces.

Ik heb het model ingelijnd met van Dijk brown oliverf, deze kan nu even een dagje drogen voor we verder gaan.
Gelukkig was het droog en met een risico van een stevige verkoudheid heb ik voor jullie een paar buiten foto`s genomen :)

DSC_7454.jpg

DSC_7455.jpg

DSC_7456.jpg
 
is mooie gedaan, ron

maar volgens mij heeft je stug een verkoudheid, ziet wat bleekjes;)
 
Ik volg deze in stilte, maar nu heb ik toch een vraagje:

Ik ben altijd een beetje bang geweest om de haarlak methode toe te passen, maar als ik zie welke mooie resultaten je er mee kunt neerzetten, wil ik er me toch eens aanwagen.
Moet ik de haarlak dun aanbrengen en lang laten drogen?

Grtz Bart.
 
Prachtig beestje, Ron. Je whitewash is zeer goed geslaagd. 't Is wel speciaal, een whitewash op een geel voertuig, precies of het sneeuwt in de woestijn.
Maar het kan è ! Wit op een geel voertuig bedoel ik, vanaf '43 was geel standaard kleur, en in de winter een whitewash...

Heel mooi voertuig, we blijven dit volgen.

Groeten Rik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan