Hoofdsponsor

1/35 'Vive la liberté' [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwindejongh

Well-known member
Registered
Lid geworden
16 jun 2010
Berichten
283
Hallo iedereen,
Hoogtijd om nog eens aan iets nieuws te beginnen! Na de AOM magazines te lezen ben ik zowat verliefd geworden op de oude franse gevels, dus heb ik me maar eens gewaagd aan zulk geveltje + nog met iets extra erbij. Het materiaal van de gevel bestaat uit schuimkarton met hier en daar wat zelfgemaakte onderdelen, de dakgoot is van Miniart evenals het dak (staat nog niet op de foto). De Tamiya Willy Jeep met de PE van Voyager Model en de Verlinde figuren.Als extra's nog een melkkan en een kruiwagen. Hier al wat pics:
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Erwin ;)
 
Die gevel ziet er mooi uit, ook dat dichtgemetseld raam, Prachtig,

Ik heb dit ook eens geprobeerd om een gevel te maken uit schuimkarton maar de polyfilla bleef niet op mijn geveltje, waar ben ik dan ergens fout?

Grtz Bart
 
Je moet eerst één van de twee zijden ontdoen van de buitenlaag met behulp van een liniaal. Delicaat gebeuren, maar eens daar voorbij is het eenvoudig om te bewerken en om er iets op te smeren. Ik heb sneldrogende plamuur gebruikt uit een tupe, dat ging perfect.

Erwin.
 
Je kan het architectenkarton verstevigen na het modelleren door er een acryllaag overheen te zetten. Geen agressieve thinners gebruiken want dat bijt in je muren.
 
Danny: knappe link, de foto's zijn van AOM denk ik
Gunit: Ik heb al vanalles gelezen, als primer gebruiken ze meestal enamel verf, dat zal wel kunnen zeker?

Erwin.
 
Vliegende start !

Mooie gevel Erwin, net als Emmanuel ken je er iets van ! Dit wordt een prachtig dio.
Iets om zeker te volgen.

Succes !
Groeten, Rik
 
Zeer mooie items die je samen gesprokkeld hebt, dit zijn ingrediënten om er iets moois van te maken ;)

Ik heb al vanalles gelezen, als primer gebruiken ze meestal enamel verf, dat zal wel kunnen zeker?

Enamels zijn waarschijnlijk niet zo goed als primer, denk dat je beter acryl (watergedragen verf) kan gebruiken. De verdunners die je nodig hebt voor enamel kunnen wel eens te agressief zijn...
 
Enamels zijn waarschijnlijk niet zo goed als primer, denk dat je beter acryl (watergedragen verf) kan gebruiken. De verdunners die je nodig hebt voor enamel kunnen wel eens te agressief zijn...

Erwin, ik denk wel dat je met enamels als primer kunt starten. Ik heb al heel veel artikels van de hand van E. Nouailler gelezen, vroeger in ModelSpoorMagazine, nu in AOM en hij spreekt steeds over Humbrol enamels als grondlaag.

Als je wilt op zeker spelen, kun je eerst eens testen op een restje architectenkarton.

Groeten Rik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je wilt op zeker spelen, kun je eerst eens testen op een restje architectenkarton.
Ik denk dat dit de beste oplossing is, eerst testen! Het zou zonde zijn van al het werk :wacko:

Thx, Erwin.
 
mooie facade erwin kroonlijst en afvoerbuis zijn al zeer realistic
 
veel succes met deze, het begin ziet er al heel goed uit...
 
Zo, tijd om nog eens een update te doen. Heb de gevel een primer-kleur basis gegeven met daarover al de wash. De stenen zijn geschilderd en reeds behandeld met pigment. Ik wou percé gevelreclame en voilà dat is'm dan: de Martini-look. Deze is volledig uit de losse hand geschilderd zonder afplakken, en omdat dat vroeger ook nooit 100% wou ik dit zo doen. Nu is dit natuurlijk veel te clean maar het moet allemaal nog verouderd worden evenals de gevel zelf. Nog véél werk dus!
Dan ben ik ook al begonnen met de stoeprand met de kleine en soms grotere kasseien en hier en daar wat verzakte boordstenen.

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Erwin.
 
Dat ziet er zeer overtuigend uit, ik ben benieuwd naar de veroudering.
 
Die muurreclame is mangifiek geschilderd, en dat zonder af te plakken. Hoedje af hoor.
Ook de straatstenen en de borduurstenen zijn heel mooi.

Grtz Bart.
 
Merci al voor de commentaren, maar' it's a long way to go'.... ;)

Erwin.
 
Machtig ! De muurreclame is kunst !
 
Heel mooie gevel Erwin. Als ie klaar is kan het ook in AOM komen :)
 
Hey Erwin top man!!! Ben ook heel benieuwd naar je verwering. Als je wil misschien met een extra woordje uitleg hoe je het hebt gedaan achteraf?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan