Hoofdsponsor

1/35 'Vive la liberté' [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
In je directe omgeving kan je eigenlijk vanalles vinden hoor van grof zand tot fijn zand, een stukje snelbouwer gewoon fijn kloppen met een hamer zodanig dat er nog zeer kleine stukjes blijven inzitten, betonboorstof dat bevat ook zeer kleine stukjes (splinters) rolsteen, enz....
 
Hoi Erwin, mooie vorderingen hoor. Misschien die barsten uitlijnen met Raw Umber verdund met terpentijn en dan een loper van maken, die kan onstaan zijn door de regen?

Grtz Bart
 
Yo Erwin,

Nico: hoe bedoel je, gewoon fijne gips op een hoopje strooien en wat bevochtigen tot het hard is? Of heb ik het mis?


...mss heb je ergens een stuk gips liggen van eerdere werkjes. Dit gewoon verkruimelen in zo klein mogelijk "steengruis"...en met wat houtlijm op de gewenste plaats lijmen en schilderen natuurlijk;-)

Greetz Nico
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Na een lange periode van hard werken toch nog tijd gevonden om verder te werken. Ben ineens begonnen aan de figuren, en dit is het resultaat van de eerste:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het enige me nog stoort is dat de kledij nog te hard blinkt, ik zou meer het effect van stof moeten hebben.
De andere hand is natuurlijk die van de andere figuur, op het laatste wordt alles aan elkaar gezet.

Erwin.
 
Zeer mooi schilderwerk Erwin,als je met Acryl schilderd kan je een beetje Flat Base X-21 aan je verf toevoegen dan is alles mooi matt...
 
Mooi figuur Erwin. Een fijn laagje matte vernis over je figuur spuiten, hiermee bescherm je het figuur tevens tegen het verder behandelen.

Groeten Rik
 
Yo Erwin,

Mooie figuurtjes! Wat pigmenten lichtje optoefen op het einde.

Greetz Nico
 
Mooi figuurtje, prachtig geschilderd.

Grtz Bart.
 
Merci mannen. Dus een fijn laagje vernis kan geen kwaad?

Erwin.
 
Dus, ik mag 'mat varnish' in de AB-cup doen en volle gas blazen over de ganse figuur?
Ik vraag het nog maar eens voor alle zekerheid, ik zou niet willen dat alles naar de kl....n gaat ;)

Erwin.
 
Het beste is met dunne laagjes werken en hou er wel rekening mee dat je het op brengen van pigmenten beter er na aanbrengt wand anders heb je de kans dat ze wit uitslaan
 
Inderdaad, zoals Danny komt te zeggen, dunne laagjes. Anders kan je plots met "lekers" zitten, en dat wil je echt niet op je model :nowink:
 
Zoals hier reeds gezegd, Erwin, enkele dunne laagjes over je model spuiten. Enne, volle gas blazen... 1 à 1.5 bar !

Mijn modellen spuit ik meestal, in de tussenstadia, met gewone houtvernis bvb Levis Satin. Voor de AB 1:1 verdund met thinner. Dit geeft een glanzend oppervlak, maar het is dan ook maar een tussenstadium. Soms zelfs een voordeel, zoals voor het bevestigen van decals.
Voor de laatste laag vernis gebruik ik Humbrol Matt Cote, eveneens 1:1 verdund met thinner, deze geeft een matte schijn.

Groeten Rik
 
Merci gasten, ik ga de AB-cup vullen! Tot weldra...

Erwin.
 
Zo, de matte vernis zit erover. Er bleef toch nog een satijnglans zitten maar het ziet er al wel matter uit. Hier een update van de boer met sigaret en de infanterist met zijn geweer:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Erwin.
 
Ziet er knap uit, die wapen riem, hoe heb je die gemaakt?

Grtz Bart.
 
Bart: met PE materiaal uit het setje van de Willy Jeep, bestaande uit 'een riem' en een gesp ;)

Erwin.
 
Bedankt Erwin, ik heb hier ook z'on riempjes liggen. Hoe heb je die zo mooi er op gekregen? Ik zie er eigenlijk beginnen aan.

Grtz Bart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan