Hoofdsponsor

1/35 'Vive la liberté' [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi pe werk Erwin, dat gaat een heel verschil maken.
 
Mooi werk Erwin ! vooral die gevel is een lust voor het oog:O:wow:

Veel bouwplezier :D

Vrolijke groet:)
Peter
 
Merci gasten! Volgende update zal terug over het dio zelf zijn. De gevel staat op zijn plaats en de trottoir is bijna af. Ik heb alleen op dit moment héél weinig tijd (werken, werken,werken :( ) .

Tot gauw, Erwin.
 
Je PE ziet er geslaagd en netjes uit moet ik zeggen . Knap werk !!!!!
Op foto 3 : kan het zijn dat je daar nog schuurpapier-sporen zie op je PVC ? misschien eens met een fijne korrel overgaan want ze zouden kunne afsteken bij de schilderwerken. Misschien ook de lijmresten naast de jerrycanhouder gelijk wegdoen.
 
Famo: ja, dat klopt. Maar die zal ik allemaal op het laatst wel wegwerken. Moet wel toegeven dat dit een lastige PE is, naar mijn mening soms moeilijker dan bij tanks.

Grtz, Erwin.
 
Eindelijk nog wat tijd gevonden om aan het dio verder te werken. Het dak is gemonteerd en na een pre-shade werd in verschillende fijne laagjes de kleur erop gezet. Daarna werd het verder afgewerkt met verschillende kleuren, ships, washes.....
De kasseien zijn geschilderd in verschillende grijstinten en later verweerd met washes.
Dan de weg zelf is gemaakt met een mengsel van zéér fijn zagemeel en plaaster (filler). Direct na deze fase zijn de sporen aangebracht met de wielen van de Willy. Nadat alles droog was is alles gespoten met verschillende bruine tinten. De ingedrukte sporen zijn bv donkerder en hebben ook een satijnglans gekregen.
Als laatste heeft alles nog afwerking gekregen met groen pigment om groenafzetting na te bootsen.

Blijkbaar kunnen er geen foto's gepost worden, dus die volgen straks of morgen.

Erwin.
 
Hier kijk ik met veel ongeduld naar uit Erwin ben hier echt benieuwd naar...
 
En wij zijn zeer blij dat het gelukt is met de foto's wand ze mogen er zijn;),zeer knap werk Erwin mooi staaltje van modelbouw zet je hier neer het geveltje kan zo in AOM...
 
Thanks Danny! ;) Het enige dat me blijft storen zijn die barsten, maar als'k daar aan begin te veranderen maak ik het nog erger denk ik. Wat ik nog wel zou willen bijvoegen is naast de gevel wat afgebrokkeld puin van bezetsel of stenen. Zodat het nog iets realistischer wordt.

Erwin.
 
Zijn het de barsten op de laatste foto' Erwin anders kan je die een beetje camoufleren met enkele balken tegen de muur te zetten...
 
Je zet een mooi stukje werk neer, petje af.

Nog een idee voor de scheuren misschien, in het midden kun je de donkere kleur wellicht iets temperen, waardoor het niet meer zo opvalt.
 
Yep ik denk dat Wim wel eens gelijk zou hebben. Eens proberen te temperen met een ( lichte kleur )pigment zoals lichtgrijs en daarna een beetje donkerder want barsten bevatten stof en de kleur hangt af als het droog weer of nat weer is. Staat die gevel aan de zonnekant (veel droger = bleker stof) of staat die aan de zijde waar nooit zon aan kan (natter = donkerder).
Kunt misschien ook een beetje groenaanslag aanbrengen in/rond de barst vooral als ie aan de niet zonnekant staat, is een klein detailtje dat toch een ander beeld geeft
 
Danny: het zijn er teveel, het gaat eigenlijk over de ivoorkleur rond de barsten die te overvloedig is aangebracht. En ook het feit dat niet alle barsten op een barst lijken. Soms zijn ze te rond en niet hoekig genoeg, en dat wit versterkt dat effect nog eens.

Erwin.
 
erwin , knap schilderwerken aan je huisje
die barsten zijn niet zo storend vind ik, meschien in de witte rand rond de barst nog een diepere lijn van donkere grijs of zo
doen



tom
 
Famo-Tom-Wim: ik ga proberen met wat pigment of misschien een lichte dry-brush van dezelfde kleur als de gevel?
Misschien nog iemand ideeën om wat afvallend steengruis na te bootsen?

Thx guys, Erwin.
 
Yo Erwin,

Knap! Mooie diepgang in de muur.

Mss zijn het de foto's, maar het dak ziet er wel wat fel van kleur uit.

Mss wat afzwakken met enkele washes in verschillende donkere tinten.

Voor het steengruis na te bootsen kun je mss gebruik maken van zeer fijn gemalen gips, van een restje of zo...

Keep, up!

Greetz Nico
 
Nico: hoe bedoel je, gewoon fijne gips op een hoopje strooien en wat bevochtigen tot het hard is? Of heb ik het mis?
Thx, Erwin.
 
hij bedoelt waarschijnlijk van gips platen voor muren in kleine brokjes doen
voor als steen restjes ofzo

tom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan