Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/76 M16 halftrack Matchbox/revell [DONE]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 22

Discussie: M16 halftrack Matchbox/revell [DONE]

Lightbulb M16 halftrack Matchbox/revell [DONE]

Ik ben deze al begonnen voor ik op het Forum lid werd.
    maar aan deze is nog altijd heel wat werk aan.
    alle onderdelen zijn al gemonteerd en er is een grond laag gezet.

Vooraan zicht van het model:

boven aanzicht:

Onder aanzicht

turret:

Wheels:
    Banden moeten nog geverfd worden dubbelzijdige tape is handig hierbij

bijgeleverd Diorama :
    ruwe grond laag , waarschijnlijk ga ik nog extra details zoals steentjes krater gruis en planten begroeing toevoegen

detail diorama :

tracks:
    Deze zijn het grootste nadeel aan deze kit weinig detail en ruwe hechting

Standaard

Kan het zijn dat ik nog restjes sprue zie aan de loopwielen? Mocht je deze in het vervolg een beetje weg vijlen, zal je mooier resultaat hebben, en ook op de turret zie je nog de naad van het samenvoegen, deze opvullen met wat putty en dan schuren zal je model enkel een meerwaarde geven

Verder mooi gewerkt hoor, heb deze ooit ook nog gemaakt, maar heb nog enkel het ondergrondje over

Standaard

yup die punten ga ik nog bijwerken voordat ik deze deftig ga schilderen met een 2de laag. maar ik ga me straks eerst amuseren met het details toevoegen aan het diorama foto's volgen nog.

Standaard

Mooie start neem je hier we blijven zekers volgen...

Standaard

Klein maar fijn zeggen we dan

If you want to save a few horses, drive a Famo

Standaard

Allemaal goed en wel dat je een diorama meegeleverd krijgt,Maar ze zijn speelgoed achtig in hun originele vorm.
    Maar ze vormen perfecte basis voor je creativiteit op los te laten, en zo wat meer levendige landschapjes te maken.
    Dus een spoor weg waar denk je aan? steentjes tussen de sporen en begroeide bermen.

dus zocht ik wat lavazand en wat kruiden voor de barbeque en een potje oregano kruiden (niet op foto)

Eerst heb ik wat textuur aangebracht met opvul gips en daarna met lijm de ruimtes tussen en naast de sporen ingesmeerd met lijm.
    Waarna ik het zand erover heb gestrooid,daarna heb ik de bermen met fijn gemalen oregano bestrooid.

Uit de kruiden voor de barbeque zocht ik wat geschikte stukjes die konden gebruikt worden als plantjes.

Nu is het tijd voor de borstel weer boven te halen.hierbij gebruik ik verschillende groen en bruin tinten voor de bermen en asfalt zwart voor de steentjes.
    En dit is het resultaat.

Dit ga ik eerst nog goed laten drogen en daarna ga ik nog wat tonen toevoegen door het geheel met wat olie verf te weatheren.
    wat denken jullie ervan tot nu toe?

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Ziet er mooi uit hoor en zal ook wel lekker ruiken met de kruiden

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Standaard

Ja inderdaad een potpourri van oregano en revell verf

Standaard

ziet er mooi uit , zeer goed .
    http://www.modelbrouwers.nl/albums/coppermine/albums/userpics/11717/mo.jpg

Standaard

Lol wat je toch niet allemaal kunt gebruiken voor de modelbouw, je hebt me wel op een idee gebracht voor mn eigen diorama met je kruiden

Als je ziet met wat je start (oorspronkelijk dio van matchbox) en tot wat je het momenteel hebt gebracht, dag en nacht verschil.

Goede topic beantwoorder Michel's schermafbeelding

Standaard

Mooi mooi! Blijven die kruiden lange tijd mooi of vergaan ze snel?
    Groeten,

Michel.

Standaard

Zeer knap idee hier met die kruiden. Dat is weer zo iets van...waarom heb ik daar niet eerder aan gedacht.
    Ik denk dat die kruiden wel een hele tijd goed blijven hoor. Misschien even fixeren met mat vernis of haarlak.

Dit ziet er heel mooi uit Thorstein.

Standaard

Het is inderdaad een mooie opwaardering van het plastic ondergrondje. Mooi en inventief gedaan

Standaard

Dank u allemaal, ik denk dat gedroogde kruiden die met een laagje verf en vernis bedekt zijn wel lang mooi blijven.
    En bovendien is het niet duur .

Standaard

Prachtig diorama doe zo verder.
    Mooi contrast en schaalecht
    Is het eetbaar? :-)

Scalemarc
    Laatst gewijzigd door scalemarc; 13-12-11 om 19:33

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten