Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Bouwen van mijn modelbaan op zolder [wip] - Pagina 6
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456
Weergegeven resultaten: 76 t/m 83 van 83

Discussie: Bouwen van mijn modelbaan op zolder [wip]

Standaard

Ik moet iedereen bedanken voor de leuke reacties, maar spijtig genoeg moet ik jullie melden dat momenteel de ontworpen baan terug is afgebroken.
    Ik hoor jullie al denken waarom, reden is ben op bezoek geweest bij een mede modelbaan bouwer, waar ik bij het zien van zijn baan tot de konklusie ben gekomen
    dat mijn oude baan te weinig speel mogelijkheden had.
    Dus terug achter de tekentafel gekropen, ander plan getekend en dus heel het zaakje terug afgebroken, beter nu in het beginstadium.
    De nieuwe baan heeft maar liefst 5 verschillende trajecten, dit zonder de enkevoudige goederenlijn die nog moet getekend worden.(oude baan had maar 1 traject)
    Ook vertrekken de treinen nu vanuit een kopstation, blijft wel een dubbel spoor.
    Groetjes JP

Standaard

Hier het nieuwe baanplan.

Banned

Standaard

Ja JP, zo gaat dat soms, een project, een idee... het is niet zomaar op 1-2-3 uitgewerkt... ik heb hier ook al jaren diverse modelbouwprojecten in grote lijnen op papier staan en telkens ik die bekijk verander ik wel iets.
    Ik zou zeggen: neem je tijd, werk alles uit, desnoods 10 keer tot het helemaal naar je zin is, de voorbereiding van zo'n project kan ook plezant zijn en ja, soms doe je links en rechts weer andere ideeën op... en zo blijf je bezig!

Standaard

Ik ken dat, beginnen en opnieuw beginnen...
    Bij mij was het hoofdzakelijk telkens door een verhuis, maar ik herken wel het feit dat de eindwerken meestal totaal anders kunnen uitdraaien op het einde...
    En gelukkig is zoiets van lange adem, zodat je op tijd nog kan ingrijpen vóór de eindwerken...
    Ik kijk al uit naar je volgende update

Goede topic beantwoorder marc w's schermafbeelding

Standaard

dit ziet er inderdaad heel wat indrukwekkender uit als je vorige ontwerp.

alvast succes met je nieuwe start

sommigen hebben veel tijd andere dan weer minder.
    soms gaat het vlot en dan weer wat minder.
    maar belangrijkste is , dat het bouw plezier groots is.

Standaard

hoikes

ik heb 35 jaar geleden mijn baan getekend en ik blijf nog steeds bij het originele ontwerp
    natuurlijk gebruik ik wel nieuwe technieken die 35 jaar geleden niet bestonden .
    dit ga je niet zien op de baan als deze eens klaar is maar het zit meer onder dan op de baan.
    signalen en dergelijke worden zelf gemaakt alsook de sofware daar voor.
    de signalen zitten met een stekker in de baan geprikt zodat ik de filigrane signalen kan weg halen als ik aan de baan aan het werken ben.
    gr raf

Goede topic beantwoorder

Standaard

Ik kan begrijpen dat je liever meer speelmogelijkheden hebt. Naar ik zie en hoor zijn er twee soorten modelspoorders: degene die een uitgebreide baan hebben met vele speelmogelijkheden en dan degene die een enkele, simpele baan hebben en zich meer focussen op het landschap. Ikzelf behoor meer tot de tweede soort qua eigen bouw (nog te bouwen eigenlijk) maar ik kan wel genieten van een uitgebreide baan bij iemand anders.
    Je hebt groot gelijk dat je nu de boel afbreekt omdat het niet goed aanvoelt, beter dan alles af te werken en er niet gelukkig mee zijn.

Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten