Hoofdsponsor

1/87 Bouwen van mijn modelbaan op zolder [wip]

  • Onderwerp starter amergio bouwer
  • Startdatum
Nee JP, ik heb geen spoorbaan helaas.
Was er vroeger zeer in geïnteresseerd en had zelf een Fleschmann spoor.
Nadat de kinderen kwamen was er geen plek meer en heb ik alles verkocht......nu ga ik er niet meer aan beginnen.

Fred

Hallo Fred,
spijtig dat je er niet terug aan begint
bij mijwas het het zelfde, kinderen, verbouwen van ons huis,
al mijn spoor materiaal verkocht
daar het zo duur is en ik nogal een groot project wil maken ben ik enkele jaren geleden
terug sporen en wissels gaan kopen, in Duitsland
elk jaar bij het bezoeken van de kerstmarkt in Duisburg op een modelbaanwinkel gestoten en terug de microbe gekregen
zo is dus alles terug begonnen, zit nu met een 50 meters spoor die nu gaat dienen om mijn kinderwens te vervullen ben nu 55 jaar
en toch maar terug begonnen
groetjes JP
 
attachment.jpg

Voorbeeld van de opstelling schaduwstation

attachment.jpg

Voorbeeld van dubbel spoor van schaduwstation via deze traject naar het hoofdstation
 
attachment.jpg

Voorbeeld van bocht van het schaduwstation via dubbelspoor traject naar hoofdstation

attachment.jpg

Voorbeeld dubbelspoortraject via bocht naar hoofdstation
 
attachment.jpg

Voorbeeld van bocht naar het station

attachment.jpg

Voorbeeld hoofdtraject via bocht naar het stukje station dat je nu ziet
 
Amergio bouwer,
Heb vroeger ook een modelbaan gehad en inderdaad kinderen oftewel het gezinnetje nu kinderen de deur uit begint het toch weer te kriebelen moet nog even wachten tot er ruimte vrij is (doen wat verbouwingen) maar wil dan zeker weer beginnen met een modelbaan.

Succes met deze ziet er nu al geweldig uit blijf hem volgen.

Gr
Mind-9
 
attachment.jpg

Voorbeeld van dubbelspoor traject langs de anderen kant komende van het hoofdstation via de bocht naar het klein station

attachment.jpg

Voorbeeld bocht boven de trap , ook te zien de later komende rangeerplaats

attachment.jpg

voorbeeld van het schaduwstation waarop later het klein station boven op komt
 
Amergio bouwer,
Heb vroeger ook een modelbaan gehad en inderdaad kinderen oftewel het gezinnetje nu kinderen de deur uit begint het toch weer te kriebelen moet nog even wachten tot er ruimte vrij is (doen wat verbouwingen) maar wil dan zeker weer beginnen met een modelbaan.

Succes met deze ziet er nu al geweldig uit blijf hem volgen.

Gr
Mind-9

Hallo mind-9
heb in het zelfde geval gezeten, maar nu is mijn zolder vrij en ben dus ook terug begonnen met mijn vroegere hobby modelbaan;
Moet mijn aandacht verdelen onder de twee dingen die ik aan bouwen ben, mijn modelbaan en ook het zeilschip de amerigo vespucci
die ik gekregen heb van mijn vrouw
groetjes JP
 
Begint al aardig wat spoor op de tafel te komen liggen :)
Maar ik heb een vraagje; Is dit een proefopstelling?
Ik vraag dit omdat ik zie dat je verschillende soorten hout gebruikt, en als ik goed zie, dan zijn ze niet allemaal even dik?
Ook zie ik geen bevestigingen van de planken op je frame? Geen schrik dat het teveel zal trillen??
En je hebt daar ook een wissel die vlak voor een oprit ligt, en deze ligt daardoor niet mooi vlak (zelfs een beetje aan het zweven), en volgens mij zal dit gegarandeerd problemen geven in de toekomst i.v.m. ontsporingen op die plaats...

Wens je werk niet te bekritiseren hoor, het zijn gewoon enkele opmerkingen :8 ;)
 
Begint al aardig wat spoor op de tafel te komen liggen :)
Maar ik heb een vraagje; Is dit een proefopstelling?
Ik vraag dit omdat ik zie dat je verschillende soorten hout gebruikt, en als ik goed zie, dan zijn ze niet allemaal even dik?
Ook zie ik geen bevestigingen van de planken op je frame? Geen schrik dat het teveel zal trillen??
En je hebt daar ook een wissel die vlak voor een oprit ligt, en deze ligt daardoor niet mooi vlak (zelfs een beetje aan het zweven), en volgens mij zal dit gegarandeerd problemen geven in de toekomst i.v.m. ontsporingen op die plaats...

Wens je werk niet te bekritiseren hoor, het zijn gewoon enkele opmerkingen :8 ;)

je heb voledige juist dit is maar een proefopstelling om jullie enig gedacht te geven hoe de modelbaan er zal uitzien
groetjes JP
 
Als oude modelspoorder, volg ik in stilte en......... GENIET!
 
Super project... ooit heb ik de keuze moeten maken tussen modelspoorwegen en RC-schaalheli's (zoek er geen verband tussen hé). Uiteindelijk was het de RC-microbe die het hardst heeft gebeten. Kiezen voor beide was helaas niet mogelijk, wegens in dit leven te weinig tijd en vooral te weinig centen... want beide diciplines zijn euro-slokops!
Niet tegenstaande is de liefde voor modelspoorwegen nog meer dan latent aanwezig. Met grote interesse ga ik bijgevolg dit project in stilte volgen.

Heligroeten en succes ermee,

Nick
 
hallo
even een woordje over de bouw, lig spijtig even stil door het feit dat ik bezig ben met de bouw van de amergio vespucci, heb dat een beetje onderschat
daar ik bezig ben met de romp te plamuren en schuren en schilderen, en dat neem meer tijd in beslag dat eigelijk gedacht had;
maar geen getreur binnenkort begin ik ook terug aan de baan en zal ik terug fotos maken van de werken
P.S het is ok wat koud op de zolder
gr. jp
 
Ja daar zou ik mijn hartje kunnen bij ophalen hé. Van mij zou het vol staan van de elektronica.

groetjes Rik
 
hallo terug weg geweest binnen kort enkele foto van de baan in aanbouw groetjes
 
Ook erg benieuwd, hier zouden er wat meer met treinen mogen verschijnen (jaja Jan (ikke dus), waarom begin je er zelf niet aan?), ik heb namelijk een tiental loc's en een veelvoud van dat in wagons plus ettelijke meters spoor van Marklin al meer dan 30 jaar in grote kartonnen dozen zitten. Deze zijn al verscheidene keren verhuisd, en de laatste keer naar Rusland (dat was het eerste wat ik ingepakt had), ze moeten al een klein fortuin waard zijn, maar ik doe ze toch nie weg!!!
Maar och, ik heb nog zoo veel te doen, 't zal voor volgend jaar zijn.
 
... hier zouden er wat meer met treinen mogen verschijnen (jaja Jan (ikke dus).....

Ik heb hier ook een aardige verzameling van materiaal staan, maar ik moet in mijn hobbyruimte :8 eerst nog een vochtige muur behandelen, en dan nog tijd vinden om er aan te beginnen....
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan