Hoofdsponsor

1/87 Bouwen van mijn modelbaan op zolder [wip]

  • Onderwerp starter amergio bouwer
  • Startdatum
Ik heb hier ook een aardige verzameling van materiaal staan, maar ik moet in mijn hobbyruimte :8 eerst nog een vochtige muur behandelen, en dan nog tijd vinden om er aan te beginnen....

ik weet wat je bedoeld, was bij mij het zelfde, kom er nog bij dat ik met de twee procecten bezig ben, trein & schip plus vind ik dat je er ook met volle goesting moet aan werken aanders ben je niet goed bezig en is het resultaat niet altijd wat het moet zijn
 
hallo hier enkele fotos na veel zweten, zwoegen en zeker nadenken hoe het zou moeten zijn

attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg
 
attachment.jpg

attachment.jpg

Zo laat maar eens horen wat jullie hiervan vinden Groetjes JP
 
Amaai, dat is pas een serieuze baan in wording.
Hoeveel meter baan heb je daar liggen?

Fred
 
vree mooi, gaat groot traindio worden denk ik.
Daar droom ik ooit nog van :-)

Alleen heb ik vragen bij de steile helling die ik zie op foto 3; zeker zien dat je locs niet doorslippen.
 
vree mooi, gaat groot traindio worden denk ik.
Daar droom ik ooit nog van :-)

Alleen heb ik vragen bij de steile helling die ik zie op foto 3; zeker zien dat je locs niet doorslippen.
moet je geen vragen stellen heb de 3% norm gehandteerd
en bedankt voor te reageren
 
Amaai, dat is pas een serieuze baan in wording.
Hoeveel meter baan heb je daar liggen?

Fred
Hallo Fred
zonder het rangeer gedeeldte dat nog moet aangelegd worden ongeveer een 40 meter spoor ( 20 enkel x 2)
groetjes jp
 
ziet er goed uit, deze winter bij familie weer gaan helpen aan de baan, maar die is wel volledig analoog, dit is allemaal digitaal niet?
 
Alleen heb ik vragen bij de steile helling die ik zie op foto 3; zeker zien dat je locs niet doorslippen.

Davy die stijle helling die je ziet komt door de hoek van de foto en de bocht op die plaast, als je de blokjes die er onder staan vergelijkt dan zie je dat het niet zo steil is .
 
mooi stukje spoorbaan heb je daar liggen... welke vervraaiing ga je doen?(welke periode bedoel ik dan)
 
ziet er goed uit, deze winter bij familie weer gaan helpen aan de baan, maar die is wel volledig analoog, dit is allemaal digitaal niet?
digitaal en analoog te rijden
is wel de bedoeling

mooi stukje spoorbaan heb je daar liggen... welke vervraaiing ga je doen?(welke periode bedoel ik dan)
Bedoeling is station met stad te bouwen het linkse gedeeld kant velux kom spoordijk dat over kanaal en weg gaat eindigend in een tunnel, rechterkant word een groot viaduct dat op 25 cm boven de maaihoogte rijd daar onder kom een rangeerplaats, aan de andere ken (schouwen kom een schaduw station met daar boven op ongeveer 15 cm een rageerplaats + haven met ondermeer conteiners enz.
Wat de periode betref zou ik graag in de huidige tijd rijden maar is geen must, kan ook met stoom en dieseltreinen rijden.

Davy die stijle helling die je ziet komt door de hoek van de foto en de bocht op die plaast, als je de blokjes die er onder staan vergelijkt dan zie je dat het niet zo steil is .

dat heb je goed gezien heb mij binnen de normen gehouden van maximaal 3 cm per meter
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Davy die stijle helling die je ziet komt door de hoek van de foto en de bocht op die plaast, als je de blokjes die er onder staan vergelijkt dan zie je dat het niet zo steil is .

Inderdaad je hebt gelijk, is een bocht.

Ok dan :-)
 
Dat ziet er mooi uit.
Heb je een banenplan? Ben eens benieuwd om die te zien anders ;)
 
Dat ziet er mooi uit.
Heb je een banenplan? Ben eens benieuwd om die te zien anders ;)

Bedankt, en nee heb geen banenplan, is allemaal ontstaan met ideeen op 3 dagen tijd, maar ben wel van plan om er eentje te maken.
heb wel het plan in mijn hoofd zeker niet over een nacht gegaan om dit uit mijn mouw te schudden.
 
dit zal een mooi project worden waar je een tijdje zoet mee gaat zijn :) btw doet me er aan denken dat ik voor mijn sinterklaas ne zolder moet vragen :))
 
ben er maar zeker van is een project voor een lang tijd, en wat de zolder betref daar moethet afgelopen jaar wel heel braaf geweest zijnander krijg je de roe.
heb ook heel lang moeten wachten op deze zolderruimte was in beslag genomen door beide dochters.
 
Hallo allemaal, na veel rekenen en tekenen en veel proef opstellingen eindelijk mijn ding gevonden;
Heb traject uitgezaagd op hoogte gebracht, dan sporen er los opgelegd en trein met wagons eraan proefrit gemaakt.
Ziet er voor mij goed uit en is dit de hoofdlijn van mijn treinbaan geworden, heb voor jullie een plan gemaakt en hier gepost.
Na diet ga ik de sporen er terug afdoen de rails verweren en de draadjes solderen voor de rijspanning. dus nog veel werk.
Heb ook ondertussen bezig geweest met het schuren en terug schilderen van de Amergio, beh dit nu al tweemaal gedaan,
ben nog niet tevreden met het resultaat dus zal het nog enkele malen overdoen, ga jullie niet elke keer het resultaat laten zien.
Wel het eind resultaat van de romp als die volledig naar mijnn goesting is.
Hier het plan van mijn treinbaan zonder het rangeer station dat is voor later.
groetjes

attachment.jpg
 
Dat ziet er behoorlijk groot uit, maar werk je niet met schaduwstations om de mogelijkheden nog te vergroten ?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan