Hoofdsponsor

1/24 `49 Mercury [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.267
Na een slechte start met mijn 1/18 Die-cast cabrio ga ik maar weer snel aan de slag met mijn eigen vertrouwde medium plastic :8

Het slachtoffer is de Mercury van Rehell U.S. als ik me niet vergist dus niet de Duitse Rehell.
Leuk kitje waar ik niets aan hoef te slopen voor de verandering ook al is de Top chop niet goed uitgevoerd door Rehell :nowink:
Afijn dat mag de pret niet drukken en we gaan vrolijk van start met wat plaatjes

DSC_7354.jpg

DSC_7355.jpg

Er zitten aardig wat leuke extra`s in de doos zoals drie grill`s, twee soorten bumpers waar van een soort van mij de kliko in mag :lol: en twee soorten wielen en de keuze voor lake side pipes en niet te vergeten een extra motorkap met Louvres.

Maar eerst maar even een start met de body gemaakt, het opzoeken van de gietnaden die erin zitten.
Dit doe ik door middel van met een zacht potlood over de body heen te gaan en waar er een gietnaad loopt dan word deze zwart, simpel maar effectief om die nare dingen op te sporen.

DSC_7356.jpg

DSC_7361.jpg

Weer even wat te doen tussendoor.


Oja eindelijk eens een nette sluitende motorkap zonder gigantische naden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtige wagen is dit.
Deze is indrdaad van rehell amerika.
Zie je aan het model van doos.
Compacte vierkantachtige dozen zijn van Amerika
en de grotere platte dozen zijn van rehell Germany.
 
Kijk eens aan zo leren we nog wat bij Camaro.
 
Ron ik ben hopelijk geen domme belg maar ik lees hier Rehell en de doos is revell..........
Euhmmmmmm.......ja waarom Rehell??
 
Domme Belg :laugh: nee hoor dat hoor je mij nooit zeggen Patje.
Rehell is de bijnaam voor Revell en die naam is tot leven gekomen omdat Revell kitjes vaak een zeer slechte pasvorm hebben dus een hel om te bouwen soms vandaar de verbastering naar Rehell ;)
Maar afgaande van de verhalen die ik heb gehoord is de pasvorm van dit kitje wel goed en ach we zullen het wel zien of het zo is.
 
Ooooooo ik dacht het gewoon om een typ foutje ging he Ron,nou veel plezier met een van mijn favoriete merken die je nu bouwt.
Mercury zegt je dat wat hahahaha
Patje.
 
Ik had vandaag de body aangepakt zoals de panel lines wat dieper gemaakt en drie plekjes in de putty gezet.
Ook is het motorblok gelijmd zodat deze lekker kan drogen en dan wat plamuurwerk eraan verrichten en hetzelfde gold voor de voorbank.
Toen maar naar boven gekropen om wat onderdeeltjes te draaien om hier ook weer wat feeling voor terug te krijgen.
Dus heb ik een een stuurstang, Pulley`s en oliefilter gedraaid.

DSC_7364.jpg

DSC_7365.jpg

DSC_7366.jpg

Nu nog de onderdelen afwerken zoals wat overtollig aluminium verwijderen omdat mijn beitel niet goed gecenterd was :roll: en in het oliefilter een paspen maken en een richtingaanwijzer op de stuurstang aanbrengen.
 
ron, wordt weer een beauty

en wat wordt er nog gescrathd?
 
ron, wordt weer een beauty

en wat wordt er nog gescrathd?

Thnx Peter, nou er zal waarschijnlijk niets meer erbij gemaakt worden denk ik...... alhoewel :)

Bubblegum de Stalone mobiel vrij standaard zo te zien, alleen een luchthapper op de motorkap, moondisks (wieldoppen) en de bumpers, lichte topchop en dan de rest wat er onderhuids is veranderd 8)
 
Hey Ron,mooie onderdeeltjes zeg en netjes gedraaid ook.dit word een kunstwerkje zie ik zo.
 
Machtig dat gedraaide spul, daar kan niks tegenop !
 
Ga je dan plastic onderdelen vervangen door aluminium gedraaide onderdelen Ron.
Dat is wel mooi zeg!


Fred
 
Heren bedankt voor de reacties.

Fred ik ga niet alle plastic onderdelen vervangen hoor alleen wat ik nu heb gedaan denk ik alhoewel dat in nu ik ook nog loop na te denken om een stuurtje te maken :huh:

G. inderdaad niets kan tegen metaal op als het erop aan komt, maar ik doe dit soort gekke werkjes nu alleen maar om te oefenen om mijn draaiwerk te verbeteren want dat er word te weinig gedraaid de laatste tijd hier in huize Ron.

Patje we doen ons best om er iets leuks van te maken.
 
Vandaag het laatste onderdeeltje gemaakt voor de Merc, het stuurtje :mrgreen:
Een zes spaaks stuur, de spaken zijn van 0,5mm koper staaf gemaakt, het midden gedeelte is gedraaid aluminium waar ik de zes gaatjes heb geboord voor de spaken in te zetten en de buitenste ring is ook gemaakt van koperstaaf die ik persoonlijk iets te dik vind.
En als toetje was de spaken aan de koperen ring solderen, en de Dikke van Dale heeft weer een berg nieuwe woorden voor hun 2012 versie :lol:

Was op zich allemaal wel een leuk werkje en weer wat dingen van opgestoken wat ik een anderen keer anders zal aanpakken.

Nu loop ik denken om de spaken in chroom of aluminium te spuiten en de ring in een houtkleur te zetten?

DSC_7367.jpg
 
mooi stuur, ron

kan me voorstellen om dat het niet makkelijk was
 
Prachtig zeg,Dit zal een meerwaarde geven aan het model.
 
Ja Ron, ge zijt op weg om integraal metalen modellen te maken !
 
Thnx mannen en GUnit ik wou dat ik het gereedschap ervoor had om nog beter met metalen te werken want dan wist ik het wel.

Vandaag de body in een kleurtje gezet en voor de verandering was ik hier weer niet helemaal mee eens want het moet wel overeen komen met het type wagen,dus veel te schreeuwerig voor deze wagen dus dat word weer over spuiten voor de verandering.

Het kleurtje op zich is best mooi moor maar dan wel voor zo`n Tupperware gebakje.

DSC_7374.jpg

DSC_7377.jpg

DSC_7378.jpg

DSC_7375.jpg
 
Mooi Gespoten Ron , deze is echt mooi gif groen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan