Hoofdsponsor

1/24 `49 Mercury [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag het interieur afgemaakt en de motor geplaatst.

DSC_7504.jpg

DSC_7502.jpg

DSC_7501.jpg

En toen kregen dit weer
Gelukkig wat het mijn schuld, Ik had de body hier op de radiator gelegen met een doek eronder omdat ik de kristal clear wat sneller wilde laten drogen zodat de body erop gezet kon worden.
Toen ik de body op pakte zaten er drie ribben van de radiator erin gebrand dit nog geprobeerd te redden door extra te polijsten wat ook aardig hielp voor 90% maar er bleven helaas een paar kleine putjes zitten en op een dak blijven die putjes je storen en dus het dak overgespoten en gelijk nog een enkel plekje waar een pigment vlekje zat.
Dus een toch nog een beetje geluk bij een ongeluk.
DSC_7500.jpg
 
Ron mijn complimenten man de motor ziet er schitterend uit,je interieur is prachtig gewoon,steeds leuk om te komen kijken bij je ;)
 
Ron, Ron, Ron man, ik bewonder je niet alleen om je bouwkunsten maar tevens om je doorzettingsvermogen. Je bent een duw in de rug voor menig bouwer onder ons vermoed ik. Wat jij de laatste tijd al hebt moeten verwerken aan tegenslagen en toch telkens blijf je doorgaan en pareltjes leveren.

Zoals Patje (Doomwad) al zei, je interieur en motor zien er subliem uit.
 
Ron man ik ben zodanig verwonderd van de mooie werken die je levert hier dat ik je drie eerste foto's heb opgeslagen als referentie.Ik hoop dat ja dat goed vind.
 
Zeer netjes. (zoals gewoonlijk.)
Heb je de bandjes een beetje opgeschuurd? (kan het niet zo goed zien op de foto);)
 
Mannen bedankt voor de complimenten.

Doomwad je slaat de foto`s maar op hoor geen probleem hier.

Tom soms zit het tegen en soms mee en nu zat het heel erg tegen en dan is het even op je tanden bijten en doorzetten, en helaas dat het op het laatste moment door mijn eigen stomme toedoen alsnog weer fout ging met de body, welke knuppel lig er dan ook een model op een warme radiator :8
Van de week weer een paar laagjes vernis erop en dan ben ik wel gereed als er niets tussen komt.

Camaro goed dat je het zeg van die banden die was ik glad vergeten om te schuren :O
 
Ik ben (te) laat maar evengoed onmiddellijk een fan van dit monster ! Die gele kleur had je niet beter kunnen kiezen Ron, en die versiering achterop is ook al zo'n hit !
 
Hmmmmm lijkt nu wel of de Mercury mij de oorlog heeft verklaart :huh:
Ik ging vandaag de eerste lagen vernis erop spuiten wat op zich prima ging en toen zag ik dit op het dak verschijnen
DSC_7507.jpg

Als je goed kijkt zie je een mooie oranje ring in het dak zitten :O
Vreemde zaken dus omdat het maar op een plek zit terwijl ik drie plekken op het dak had geschuurd om de schade van de radiator te herstellen.
Het dak was egaal overgespoten dus dat kan het niet zijn, misschien een reactie dat er precies bij die plek nog wat vernis is blijven zitten?
Afijn de boel maar laten drogen en dan het dak grondig kaal schuren primeren en de rest maar weer eens herhalen :laugh:

Dus de Mercury wil orlog nou dan hij het krijgen
DSC_7484.jpg
:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:
 
Murphy, is dat familie van u?
Anders zou ik hem toch eens flink de deur wijzen.;)
 
Murphy, is dat familie van u?
Volgens mij loopt hij er hand in hand mee.:)

Maarre......, ik heb je topic eens helemaal doorgelezen (sorry, nog geen tijd voor gehad:$) je hebt anders al heel wat ongein voor je kiezen gehad.
Knap dat je dit nog steeds volhoud!! En gelukkig maar, want het resultaat van de rest is zo mooi, dat het afgemaakt moet worden.
Erg netjes, Ron!!:)
 
Je zou er toch helemaal
smiley3561.gif
van worden..... wat een pech kan een mens hebben zeg
Het siert je wel hoor Ron, dat uithoudingsvermogen.

Fred
 
Het wordt hoog tijd dat het je meer voor de wind gaat Ron, je hebt je portie pech zo langzamerhand wel gehad !
 
Dat is jammer Ron ,, dit model is echt een pain in the .... meschien kun je dit modelnog een sixty race blok dak geven , zou um niet lelijk staan met geel ? dan ben je de plek ook kwijt
 
Thnx mannen en ja je zal er wel zo langzamer hand gillend gek van worden maar ik ben al gek dus dat scheelt alweer :-)

Bubblegum nee niets geen geblokte vlag op deze custom ga je schamen :-) maar nu kan ik wel weer een extra toe voegen op dak om Murphy uit te dagen
 
Dominiek de kleur is panzer yellow van tamiya en ik heb de naden met een pinwash ingelijnd en heb daarvoor oliverf van van dijk brown gebruikt, dus een bruine kleur. Na het inlijnen heb ik met een platten kwast iets vochtig gemaakt met white spirit voorzichtig over de ingelijnde gebieden gehaald en dan krijg je dit effect dat die gebieden een anderen tint krijgen.

Ondertussen is de Merc weer eens van zijn verf ontdaan omdat er enkelen plekjes gingen opwerken door de vernis :angry:
 
Of ik al niet genoeg tegenslag met dit model heb kreeg ik nog wat extra`s toegedeeld :angry:
Nadat de Merc wat zwemlessen had gehad in de Mr Muscle en wat schuurwerk achteraf voor die hardnekkige Valejo primer te verwijderen zag op diversen plaatsen nog gele verf zitten.
Dat kan dus niet en even de optivisor opgezet om dit eens nader te bekijken :laugh: en wat was het geval er zaten kleine gaatjes in het plastic gevreten :O
Was dit nu op stukken waar putty zat dan zeg ik okee dat kan maar midden op dak, motorkap en een enkele andere plaats waar geen putty zat zaten deze gaatjes dus ook.
Ook dit was weer wat nieuws voor mij en er zat niets anders op dan de putty er weer bij te pakken.

DSC_7531.jpg
 
Das weer tegenslag Ron.
Het kan ook zijn dat er miniscule luchtbelletjes in de grondverf zaten
en dat deze met het schuren open geschuurd zijn.

(je hebt wel steeds langer plezier van een model dan een ander;))
 
Was niet in de grondverf Camaro want hij is helemaal tot aan het plastic kaal gemaakt en de gaten zitten echt in het plastic maarja daar hebben we putty voor
 
(je hebt wel steeds langer plezier van een model dan een ander;))
Daar zat ik ook al aan te denken, maar het zal wel niet de bedoeling van jou zijn om er lekker lang mee te doen!!;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan