Hoofdsponsor

1/24 `49 Mercury [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Kleur valt toch echt wel mee Ron.
opvallende auto met een opvallende kleur.
 
Mooie auto, deze zomer heb ik er eentje live gezien op een oldtimer bijeenkomst.
 
Ik vind de kleur hem niet misstaan.
Ik heb al andere dingen gezien.
Maar in ieder geval strak gespoten.
 
:laugh::laugh:

Bedankt mannen maar hij lig al lekker te baden in een emmer water met sop om straks een ander kleurtje erop te zetten.

Ik ben een echte lastpak als het om kleuren gaat en in dit geval....... het is een prachtige kleur vooral als er een paar lagen glans opzitten maar ik vind hem waardeloos voor de Merc,. helaas niet wat ik voor ogen had toen ik hem spoot :(
 
Geweldig mooi en strak spuitwerk Ron,persoonlijk super mooie kleur...
 
De Merc staat weer in zijn nieuwe kleurtje.

De kleur is deze reis Candy Aple red over een gouden basis in plaats van aluminium omdat ik ervoor had gekozen om niet die heldere kleur rood te krijgen die je krijg op een aluminium basislaag.

DSC_7404.jpg

DSC_7410.jpg

DSC_7411.jpg

En nu meerderen lagen vernis om de kleur tot zijn recht te laten komen.
 
Inderdaad Beyond dit is een iets betere kleur voor dit slagschip dan dat Kermit de kikker groen :laugh:
 
Je ziet het goud niet en toch vind ik er een schijn van terug,schitterend zo Ron.
 
Inderdaad Doomwad het is echt van je ziet het wel en je ziet het niet die gouden basiskleur en dat is zo aantrekkelijk van die Candy lakken dat je dit zelf kan bepalen tot hoever je wil gaan.
Had ik er nu nog een laagje of vier opgezet dan was het goud effect een stuk minder en de kleur weer een stuk roder (ook erg mooi hoor) maar dat wilde ik deze keer dus niet bereiken want anders word het zo rood in de vitrine met al die rode modellen.
Morgen weer twee lagen clear erop en dan de BMF aanbrengen en weer aan de clear :-)
 
Volgens mij is Murphy bij me in komen wonen want het is weer finaal de fout in gegaan met het spuitwerk :O

DSC_7412.jpg

DSC_7413.jpg

De eerste gedachte is vocht
Dan de afstand te groot tussen AB en model
Of te koud

Helaas niets van dit alles want,
Waar ik spuit is het constant 15 graden
Afstand correct want dan waren de witte plekken iets grof van structuur, gecheckt met vinger en optimizer
Vocht is is niet mogelijk door de constante temperatuur van 15 graden die in mijn werkruimte dag en nacht het hele jaar door constant is (zomers warmer uiteraard)

Ik loop zelf te denken aan de vernieuwde formule van de Candy lak die niet goed reageer met de tamiya clear alhoewel dit geen problemen mag opleveren volgens de leverancier.

Dus de enigste optie is weer in een badje met water en vrolijk opnieuw starten..... nou ja vrolijk :(
 
jammer om te lezen, mr. M achtervolgt je blijkbaar... kan het te maken hebben met de luchtvochtigheid? Met het "mooie" weer van de laatste tijd zou dit toch wel kunnen. Een constante temperatuur heeft daar geen invloed op, het bepaalt enkel hoeveel vocht er maximaal in de lucht kan opgenomen worden, niet hoeveel er effectief aanwezig is.
 
Dat is inderdaad het eerste waar je aan zal denken maar bij een constante temperatuur van 15 graden dag en nacht lijkt dit me haast niet mogelijk en ook nooit eerder meegemaakt, afijn bij de volgende poging ook maar een nieuw potje clear gebruiken om echt alles uit te sluiten.
 
Vandaag even stevig aan de slag gegaan na een tijdje niets doen aan de Merc wegens de tegenslagen die ik heb gehad

Dus heb ik het chassis in zijn basis gespoten, het interieur heeft zijn basis kleur gehad en de motor grotendeels in elkaar gezet.
Nu kunnen we beginnen met de details schilderen.

Sommige plekken glimmen nog een beetje omdat ze niet helemaal droog waren toen de foto`s werden genomen.

DSC_7486.jpg

Tapijtje op de hoedenplank
DSC_7487.jpg

DSC_7488.jpg

DSC_7489.jpg

DSC_7491.jpg

De body ik hoop dat iedereen stevig op zijn stoel zit
Deze moet nog een keer licht opgeschuurd worden omdat hij nog niet strak/glad genoeg is naar mijn zin.

DSC_7493.jpg

DSC_7494.jpg

DSC_7495.jpg
 
Mooi kleurtje.
En die pine-striping, schitterend.
Zijn dat decals, ja aub.
 
Haal die uit de zon.
Ben bijn a blind.8)
Ziet er goed uit Ron.
 
Zijn dat decals, ja aub.

Inderdaad dat zijn decals die in de kit bijgeleverd zaten, normaal gesproken heb ik het niet zo op decals maar deze kanariepiet kon wel iets hebben want anders is tie zo geel he :laugh: maar het zijn mooie strakke decals.

Camaro Ik heb nog wel een zonnebrilletje hoor :laugh: maar als er nog een laag vernis overheen zit glimt hij nog wat meer en als hij daarna gepolijst is 8)
 
Dat is inderdaad wat ze noemen kanarie geel8)
De Mercury zal in ieder geval opvallen op de wedstrijd tafels:D

Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan