Hoofdsponsor

1/25 Papiermodel Willy's Jeep (Modelik)

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaperShaper

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 nov 2011
Berichten
554
Goedemiddag,

Zoals beloofd hier de foto's van de Willy's Jeep in schaal 1:25 uitgegeven door Modelik.

attachment.jpg

Hier een voorbeeld van de onderdelen.
attachment.jpg

Hier enkele foto's van de bouw:

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu het afgewerkt model, enkel geschilderd met Vallejo Acryl, geen verwering aangebracht. Grootte: 14 cm lang, 7cm breed en 8.5cm hoog (antenne).

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ziezo, dit is het.

Grtz,
Joost
 
Joost sdfkkjskng.....

Hoe krijg jij zo"n mooi profiel in die banden?

Fred
 
ongelofelijk dat dit een papiermodel is. ben wel eens benieuwd hoe de banden juist opgebouwd zijn
 
zeer mooi! Mijn complimenten.
 
Ja inderdaad de wielen zeg ons is hoe en wat de beste manier is . Of is dat een geheimpje ;-) . Ik zit momenteel een beetje gewrongen met men yamahawielen . Ja maakt er echt juweeltjes van .
 
Het is echt opvallend dat de aandacht steeds weer naar de wielen/banden gaat. Dat was ook zo op de Artevelde Challenge vorige week in Deinze.

Het is geen geheim en eigenlijk is het ook niet zo moeilijk. Veel geduld is wel noodzakelijk.
Hier wat foto's van een wiel dat waar alle stappen zichtbaar zijn.

De eerste foto toont 2 ringen in 1mm karton met afstandshouders ingebouwd en de topzijde dichtgeplakt met een papierstrip. Je kan ook al de bolle zijkanten zien. Daar steek ik een dun draadje tussen om zeker te zijn dat de bolle zijkant niet kan worden ingedrukt.
attachment.jpg

Nadien plak ik een sjabloon van het bandenprofiel rondom en dan kan het echte "bandwerk" beginnen: alle profielonderdeeltjes snijden en plakken.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo dit was het. Jullie zullen wel opgemerkt hebben dat dit een band is voor de ZIS-3 en niet voor de Willy's Jeep. Maar het principe blijft gelijk.

@Hooy: De banden van een Yamaha zijn ronder en dus zullen de zijkanten waarschijnlijk anders moeten worden aangepakt. Ik zal voor de fun, en ook uit interesse, volgende week eens een yamaha MT-01 band in elkaar proberen te prutsen. Ik hou je op de hoogte via jouw MT-01 topic.

Groeten,
Joost
 
Mooie how-to en wat een geduld :8
 
Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad veel werk maar zeer zeker de moeite waard.
Mooie how-to Joost, bedankt daarvoor.

Fred
 
bedankt voor de info, kan voor de tankbouwers oner ons ook wel eens handig zijn...
 
Amai, als je zo een 18 wieler wil maken...

Mooi hoor, bedankt voor de uitleg.

Nu zijn we zeker benieuwt naar een volledig bouwverslag, he jongens?
 
Dit is goed uitgelegd . En elke tip kunnen we gebruiken . Bedankt ervoor al
 
Zeer mooi en leerzaam :)
Hoe zorg je ervoor dat er een ronding blijft bestaan in je papier? Ik bedoel daarmee de motorkap van de Willy's, daar zie ik geen versterkingen, en toch heb je op de zijkanten mooie rondingen...
 
Bedankt allemaal voor de (weeral) positieve reacties en de interesse.

@Beyond: De motorkap bestaat uit 2 papierlagen. Die 2 lagen worden elk apart aan de zijkanten in vorm gebracht. Dit gebeurt bij mij op een muismatje en met een staafvormig voorwerp. Dit kan een ronde potlood zijn, of een breinaald (of nog iets anders, maakt eigenlijk niet uit). Hoe kleiner de bocht dat het papier moet maken, hoe kleiner de diameter van dat staafje moet zijn. De 2 lagen moeten bij de dry-fit perfect in elkaar passen. Als dat het geval is kan je beide lagen in elkaar plakken.
Op dat moment houdt de binnenste laag de buitenste in vorm en omgekeerd. En wees gerust, dat is sterker dan je zou denken. Ik sta d'er nog steeds versteld van hoe sterk papier in combinatie met lijm wel kan zijn.

Groeten,
Joost
 
Laatst bewerkt:
Mooie uitleg van die banden. Zéér nuttig!
Ik ben er zeker van nog veel goede tips te lezen in je bouwverslagen, als ik de kwaliteiten betreffende de afwerking van je bouwstukken zie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan