Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Rijdend Militair Papiermodel Willy's Jeep 1:25 (Modelik)
Weergegeven resultaten: 1 t/m 14 van 14

Discussie: Papiermodel Willy's Jeep 1:25 (Modelik)

Standaard Papiermodel Willy's Jeep 1:25 (Modelik)

Goedemiddag,

Zoals beloofd hier de foto's van de Willy's Jeep in schaal 1:25 uitgegeven door Modelik.

Hier een voorbeeld van de onderdelen.

Hier enkele foto's van de bouw:

Nu het afgewerkt model, enkel geschilderd met Vallejo Acryl, geen verwering aangebracht. Grootte: 14 cm lang, 7cm breed en 8.5cm hoog (antenne).

Ziezo, dit is het.

Grtz,
    Joost
    -------------------------------------------------------------------------
    PAPER BEATS ROCK!!!
    Our patience will achieve more than our force.
    (Edmund Burke)

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Joost .....

Hoe krijg jij zo"n mooi profiel in die banden?

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Standaard

ongelofelijk dat dit een papiermodel is. ben wel eens benieuwd hoe de banden juist opgebouwd zijn

Goede topic beantwoorder Michel's schermafbeelding

Standaard

zeer mooi! Mijn complimenten.
    Groeten,

Michel.

Standaard

Ja inderdaad de wielen zeg ons is hoe en wat de beste manier is . Of is dat een geheimpje ;-) . Ik zit momenteel een beetje gewrongen met men yamahawielen . Ja maakt er echt juweeltjes van .

Standaard

Het is echt opvallend dat de aandacht steeds weer naar de wielen/banden gaat. Dat was ook zo op de Artevelde Challenge vorige week in Deinze.

Het is geen geheim en eigenlijk is het ook niet zo moeilijk. Veel geduld is wel noodzakelijk.
    Hier wat foto's van een wiel dat waar alle stappen zichtbaar zijn.

De eerste foto toont 2 ringen in 1mm karton met afstandshouders ingebouwd en de topzijde dichtgeplakt met een papierstrip. Je kan ook al de bolle zijkanten zien. Daar steek ik een dun draadje tussen om zeker te zijn dat de bolle zijkant niet kan worden ingedrukt.

Nadien plak ik een sjabloon van het bandenprofiel rondom en dan kan het echte "bandwerk" beginnen: alle profielonderdeeltjes snijden en plakken.

Zo dit was het. Jullie zullen wel opgemerkt hebben dat dit een band is voor de ZIS-3 en niet voor de Willy's Jeep. Maar het principe blijft gelijk.

@Hooy: De banden van een Yamaha zijn ronder en dus zullen de zijkanten waarschijnlijk anders moeten worden aangepakt. Ik zal voor de fun, en ook uit interesse, volgende week eens een yamaha MT-01 band in elkaar proberen te prutsen. Ik hou je op de hoogte via jouw MT-01 topic.

Groeten,
    Joost
    PAPER BEATS ROCK!!!
    (Edmund Burke)

Standaard

Mooie how-to en wat een geduld
    Laatst gewijzigd door ISOLA2; 04-12-11 om 20:57
    Groetjes

René

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Dat is inderdaad veel werk maar zeer zeker de moeite waard.
    Mooie how-to Joost, bedankt daarvoor.

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Standaard

bedankt voor de info, kan voor de tankbouwers oner ons ook wel eens handig zijn...

Standaard

Amai, als je zo een 18 wieler wil maken...

Mooi hoor, bedankt voor de uitleg.

Nu zijn we zeker benieuwt naar een volledig bouwverslag, he jongens?
    Zo veel te doen...
    Zo weinig tijd...

Standaard

Dit is goed uitgelegd . En elke tip kunnen we gebruiken . Bedankt ervoor al

Standaard

Zeer mooi en leerzaam
    Hoe zorg je ervoor dat er een ronding blijft bestaan in je papier? Ik bedoel daarmee de motorkap van de Willy's, daar zie ik geen versterkingen, en toch heb je op de zijkanten mooie rondingen...

Standaard

Bedankt allemaal voor de (weeral) positieve reacties en de interesse.

@Beyond: De motorkap bestaat uit 2 papierlagen. Die 2 lagen worden elk apart aan de zijkanten in vorm gebracht. Dit gebeurt bij mij op een muismatje en met een staafvormig voorwerp. Dit kan een ronde potlood zijn, of een breinaald (of nog iets anders, maakt eigenlijk niet uit). Hoe kleiner de bocht dat het papier moet maken, hoe kleiner de diameter van dat staafje moet zijn. De 2 lagen moeten bij de dry-fit perfect in elkaar passen. Als dat het geval is kan je beide lagen in elkaar plakken.
    Op dat moment houdt de binnenste laag de buitenste in vorm en omgekeerd. En wees gerust, dat is sterker dan je zou denken. Ik sta d'er nog steeds versteld van hoe sterk papier in combinatie met lijm wel kan zijn.

Groeten,
    Joost
    Laatst gewijzigd door PaperShaper; 05-12-11 om 17:28
    PAPER BEATS ROCK!!!
    (Edmund Burke)

Standaard

Mooie uitleg van die banden. Zéér nuttig!
    Ik ben er zeker van nog veel goede tips te lezen in je bouwverslagen, als ik de kwaliteiten betreffende de afwerking van je bouwstukken zie.
    Grtz,

Dominiek

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten