Hoofdsponsor

1/24 Revell '69 Camaro SC 427 Coupe [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

B-art

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 jun 2008
Berichten
202
Deze doos heb ik ook alvast van de stapel getrokken.
Aangezien ik de laklaag van de Porsche voldoende moest laten uitharden alvorens te polijsten kon ik het niet laten om alvast een begin te maken met deze kit.

IMG_2969.png

IMG_2970.png

Geïnspireerd door het TV programma Overhaulin' wil ik van dit model een mild custom maken.
Black on black zoals ze zeggen: zwart interieur; zwarte carrosserie.

Om te beginnen heb ik de portiergrepen, de logo's en de chromen sierstrip op de zijkanten weg geschuurd.
Weinig werk en je krijgt al meteen een strakker resultaat.
De body is gespoten met Tamiya TS-14 zwart, en staat te drogen.

IMG_2717-2.png

IMG_2716-2.png

IMG_2715-2.png

Ook de motor is reeds zo goed als af. Nu blinkt ie nog wat te hard maar een behandeling met Tamiya smoke zal de bling bling wel nog wat afzwakken, al wil ik zeker niet gaan voor een vuile motor.

Voor de bekabeling heb ik gebruik gemaakt van zeer dun "ignition wire" van Mr. Model, dat ik 2 jaar geleden eens op een beurs heb aangeschaft. Verkrijgbaar in verschillende kleuren maar hier heb ik gekozen voor rood.

3-3.png

IMG_2977.png

2-3.png

Ik twijfel nog of ik zal kiezen voor de originele velgen. Ze passen mooi onder dit model maar ze zijn wat aan de kleine kant.
Voorlopig heb ik ze alvast ontdaan van alle chroom, net als al de gechromeerde onderdelen, en opnieuw gespoten met Alclad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als Camaro liefhebber ga ik deze zeker volgen.
Motor ziet er al netjes uit.
Wat bedoel je met de originele velgen?
Die van op de doos zijn al custom velgen.
En staan zeker mooi op dit model.
 
Wat bedoel je met de originele velgen?
Die van op de doos zijn al custom velgen.
En staan zeker mooi op dit model.

Met de originele bedoel ik de velgen die in de doos zitten en je hebt gelijk: die staan zeer mooi onder dit model.
Ik twijfel toch nog om een setje Pegasus velgen te bestellen voor deze kit, al gaan die misschien weer net iets te zijn...
 
Deze is ondertussen af.
Niet mijn beste prestatie maar op naar de volgende...
Toch nog even de eindfoto's:

IMG_3078.png

IMG_3077.png

IMG_3074.png

IMG_3073.png

IMG_3071.png

IMG_3083.png
 
Mooi eindresultaat.
Heb je de bumpers bewust weggelaten.
 
Ja, de bumpers, deurklinken, emblemen en onderlip heb ik bewust weggelaten of verwijderd om het geheel strakker te maken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan