Hoofdsponsor

1/24 Mustang Deathrace [WIP]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

mind-9

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 apr 2011
Berichten
917
Na een week of twee totaal geen zin meer in modelbouw te hebben (alles ging mis wat er mis kon gaan:tongue:) ben ik nu toch weer begonnen noem het inspiratie of gewoon geluk hebben.
Een kennis die modellen spaart van alles wat met films heeft te maken vroeg mij of het mogenlijk was om de Mustang van de film Deathrace na te bouwen Daar deze als model niet te koop is.

Ja dit wil ik proberen en ook nog betaald ^^ een droom die uit komt.


Dus de Monza enzo even de kast in en vol goede moed aan de Mustang werken.



Om deze gaat het.
b_6119.jpg
Dit is het model het is een Shelby dus weer een hoop verbouw werk.
death-race_49587.jpg
death-race_49595.jpg
death-race_49605.jpg
Zo moet ie worden hoop pantser spul dus en dat betekend een hoop scratch werk.

De onderdelen.
onderdelen.jpg
onderdelen1.jpg

En het begin de motorkap, in de film is de kap in twee gedeelten het model is een geheel.
Aftekenen en snijden.
motorkap.jpg
motorkap1.jpg

Volgende probleem, daar het een Shelby is is de kap nogal bol in de film is ie vrij plat.
Ik heb dit opgelost met de strijkbout (laagste stand en stoom gebruiken).
Zet de kap op een vlakke ondergrond en druk de bout er met tussen posen op om hem vlak te maken.
motorkap2.jpg
Zie het verschil, de kap is na genoeg vlak het voorste stuk is nog origineel.

Na de kap te hebben gedaan ben ik aan de voorbumper begonnen.

De originele is vrij rond.
bumper.jpg
Die uit de film is hoekig (pantser) dus ook datmoet ik zelf maken.
bumper1.jpg
Het arecerde gedeelte moet worden verwijderd :8 .
En de grill randen (zie witte pijlen) moeten worden verplaatst (zie blauwe pijlen).
bumper3.jpg
Hier zijn de grill randen verplaatst (zie witte pijlen) en heb ook alvast een gedeelte van de bepantsering gedaan (schuine rand aan bumper).
bumper4.jpg
bumper5.jpg
Kijken of alles past ,hier en daar nog wat snij en schuurwerk maar begin is er.

Tot de volgende update.

Ik heb er gelukkig weer zin in.

Gr
Dirk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze ga ik zeker volgen Dirk. Een mooie uitdaging om dit zo helemaal om te bouwen.
 
Interessant project Dirk
 
Dat ziet er weer veelbelovend uit Dirk.
Succes met dit "betaalde" project.

Fred
 
Dit wordt een scratch om U tegen te zeggen ;)
Ben benieuwd hoe je het allemaal gaat oplossen
 
Ik zit op deeerste rij.
1 voordeel,
je hoeft geen perfecte laklaag te hebben.:P
 
Hmmmmmmmm intressant , ga je de gun zelf ook maken ?
 
Mensen bedankt voor de nu al leuke reactie's, geeft me weer moed.
Beyond: inderdaad veel scratch werk heb de nodige platen styreen enzo al binnen :)
Camaro: haha de lak laag is nu niet belangrijk het vervuilen enzo pfff dat word nog een werkje.
Bubblegum: ja de gun ga ik ook scratchen.

Ok mensen nu vlug verder.

Gr
Dirk
 
Zo nog even wat aan de voorbumper gewerkt ook de film nog eens bekeken.
bumper6.jpg
bumper7.jpg
De rest van de beplating gemonteerd.
bumper8.jpg
Nog even een dryfit gedaan om te kijken dat het allemaal nog uitkomt.
bumper9.jpg
bumper10.jpg
Ook alvast een gedeelte van de voorlip gemaakt.
bumper11.jpg
Eerst flink ruim genomen.
bumper12.jpg
En op maat gemaakt, morgen de rest.
Het begint nu form te krijgen en ik moet zeggen "het valt allemaal nog wel mee " ik had meer problemen verwacht maar ja dit is pas het begin.


Gr
Dirk
 
Het lastigste krijg je nog Dirk maar dit is wel leuk als opwarmertje voor het grotere werk
 
Niet bepaald mijn "cup of tea", maar alvast veel suc6 gewenst.
 
Veel plezier met dit scratchwerk. Het lijkt me veel moeilijker dan jij het laat uischijnen ;)
 
Hoi maatje,amai zeg wat een uitdaging hier.Ik weet zeker dat dit tot een schitterend einde komt.
 
Jelle bedankt voor de link ik heb er nog meer gevonden ben niet de enige met dit project.

Gr
Dirk
 
Dank jullie allen.
Volgende update.

De deuren, zoals je weet zijn dit zo geheten "suicide door" (zelfmoorddeur) uitleg in de late jaren 50 hielden jongeren wedstrijden om zolang mogenlijk in je auto te blijven terwijl je op een afgrond af reed degene die het laatste sprong was de winnaar met de deuren die in deze Mustang zitten gaat dat niet lukken, als deze geopend worden en je zou er uit springen word je mee genomen door de deur :) :P vandaar suicide door een deur die dus van voren opend.

Ok nu eerst de deuren eruit.
door.jpg
Een bijzondere klus dit ik heb nog nooit zo'n vervelende deur mee gemaakt ;) vooral opassen voor de raamstijl (zie pijl) ga de volgende deur volgende week doen.
door2.jpg
Enfin de eerste deur is eruit nu nog verzinnen hoe ik dit precies ga doen dus laat de deuren even voor wat ze zijn.

De neus dan maar.
bumper13.jpg
Voorbumper is klaar.
bumper14.jpg
Alleen nog het gedeelte van de grill verwijderen (zie pijl).
nose.jpg
ook al begonnen met het bepantseren van de voorkant.
nose1.jpg
Foto erbij van de originele moest een hoop wegvijlen van de originele voorscherm om het styreen passend te krijgen.
nose2.jpg
En het resultaat zover de bumper is gemonteerd en de grill is ook verwijderd (zie zwarte pijl).
Moet nu iets verzinnen om lasnaden te maken (iemand misschien een tip ?) zoals aan geduid met de rode pijlen (het gaan er een hoop worden ;) ).

Volgende keer meer.

Gr
Dirk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan