Hoofdsponsor

1/24 Mustang Deathrace [WIP]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
lasnaden zou ik maken met een soldeerbout

groetjes Rik
 
Sprue uitrekken.
Vastlijmen en dan met een borsteltje lijm aanbrengen, mag veel zijn, plastiek word zacht en bewerken met een plat voorwerp.
Bot mesje, een kleine schroevendraaier of zo.
Lijm verdampd en plastiek word terug hard.
Dus snel maar toch verzorgd werken.
 
Ik ben op mijn E-100 als volgt te werk gegaan:

http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=23020

om de brandsporen op de zijkanten van de plaat te maken: gewoon met een mesje kerven, niet echt netjes werken, de platen voor deze zijn toch autogeen gesneden

om de lasnaden te maken: zoals modelbouwerke zegt: streched sprue (een stukje gietraam verhitten aan een warmtebron tot je ziet dat het begint te zwellen. Even wachten tot het mat komt en dan trekken), dunne lijm van tamiya (of ander merk) en de lastructuur erin kerven
 
Tof project zeg, veel succes :) en een geweldig idee, zou goed zijn voor de nieuwe wedstrijd die is aangekondigd :)
 
Tof project zeg, veel succes :) en een geweldig idee, zou goed zijn voor de nieuwe wedstrijd die is aangekondigd :)

Dat is inderdaad een mooi project maar helaas te ver gevorderd om mee te doen aan de wedstrijd:(

Fred
 
Mensen bedankt voor de vele tips over hoe een lasnaad te maken ga kijken welke voor mij het beste past.
Nogmaals bedankt voor de tips.

Gr
Dirk
 
Hoi mind-9,dit word een zeer leerrijk en boeiend project,de lasnaden zou ik persoonlijk ook doen met plamuur.
 
Doomwad dat lijkt mij op het ogenblik ook de beste manier ga zo even expirimenteren.
Gr
Dirk
 
Hoi hoi,

Zo gisteren nog wat geknutseld aan de Ford,

nose4.jpg
Eerst de bepantsering van de neus afgemaakt.
nose3.jpg
Let wel alles moet nog met lasnaden worden afgewerkt.
Ook de motorkap ben ik aan begonnen er zal hier een lucht inlaat voor worden gemaakt.
motorkap3.jpg
Eerst de platen gemonteerd de luchtinlaat licht er tussen niet erop (was zowat fout gegaan :) ) .
motorkap4.jpg
Nu de staanders van de inlaat. (zie pijl)
motorkap5.jpg
De middelste staander is iets te lang dat regel ik tijdens de afwerking.
motorkap6.jpg
En hier zijn ze alle drie nog wel iets te hoog dat wel moet even kijken op de referentie wat precies de maat is.
De rechter staander (op de foto links) is tot de helft ingekort dit van wegen de plaatsing van de machine geweren.

Nou dit is het weer voorlopig.

Gr
Dirk

P.s druk opzoek naar een model voor de wedstrijd.
 
Daar komt al een beetje vorm in Dirk maar nog een lange weg te gaan met deze Mustang :wacko:

Ik heb een hulpje voor je gevonden :)
imgscale.php
 
Ron bedankt voor het hulpje ik heb hem al even aan het werk gezet haha.
Kijk maar.

De lucht inlaat op de motor kap geplaatst.
motorkap9.jpg
motorkap8.jpg
motorkap7.jpg
De kap kan gewoon open heb daar rekening mee gehouden.
Nu nog de zij schermen,grill en machine geweren dan moet de neus af zijn.

Gr
Dirk
 
Dit gaat goed he man,word echt machtig mooi project.
 
gaat goed voorruit en ziet er goed uit ook.
 
Zo mensen de kerst weer voorbij (en verjaardagen) dus weer wat kunnen bouwen aan de Ford,
De linker deur ook verwijderd.
door3.jpg
En de rechterdeur van pantserplaat voorzien.
door4.jpg
door6.jpg
Ook het rechterscherm af gemaakt, de wielkast was nog vervelend zat een rare ronding in kon dit ongezien verwijderen daar er een bescherm lijst zit (zie pijl).
nose7.jpg
Hier samen met de deur.
door7.jpg
Gaat nog steeds lekker moet het geheel nog wel afwerken met lasnaden etc ben daar al een beetje mee aan het oefenen maar heb nog niet het goede resultaat berijkt.
Ik zag op de referentie foto's ook dat de hele achter bumper eraf moet en ben ook al aan het kijken hoe ik de machinegeweren ga maken nog genoeg te doen dus.

Tot de volgende update

Gr
Dirk
 
Hoi maatje,dit ziet er al heel goed uit.Er is idd veel werk aan zulk scratch werk he.Ben al benieuwd wat het word als ik begin aan de porsche.
 
Al met al valt het mij nog mee doomwad (kan hier maar niet aan wennen :) ) styreen laat zich makkelijk bewerken het meeste werk zit hem in het opmeten van de pantserplaat.


Gr
Dirk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan