Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw HMS Victory - Corel schaal 1:98 door Fred [!]

F

Fred

Guest
Na veel wikken en wegen ga ik binnenkort met een nieuw project beginnen, het wordt HMS Victory.
Ik heb zojuist via internet de aanvraag papieren ingevuld.
Na ongeveer 4 weken krijg ik mijn eerste pakket binnen.

Ik ben momenteel nog bezig met m'n kotter "BOU 319".
Dit project zal ik binnenkort afsluiten.

Het laatste project voor de kotter "BOU 319" was HMS Bounty waar ik met plezier aan gewerkt heb.

Het is alleen jammer dat ik voorlopig nog niet met de romp kan beginnen maar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
veel suc6 fred het gaat hier behoorlijk druk worden als jullie alemaal in de gang gaan schieten
 
veel suc6 fred het gaat hier behoorlijk druk worden als jullie alemaal in de gang gaan schieten

Ik vind het wel leuk dat er nog meer zijn die z'n schip gaan bouwen. Nu kunnen we ervaringen en evt. problemen uitwisselen.
 
Ha Fred, veel succes met de Victory gewenst.
Als het net zo goed gaat als met de Kotter Bou gaat het helemaal goedkomen :).
 
Ha Fred, veel succes met de Victory gewenst.
Als het net zo goed gaat als met de Kotter Bou gaat het helemaal goedkomen :).

Wim, ik heb er de volste vertrouwen in. Je moet er geen haast klus van maken.
 
Succes in de Victory vloot Fred.

Fred
 
Prachtig schip om te volgen, daar ben je wel een hele tijd mee zoet, suces.
 
Welkom Fred bij de club van de H.m.s Victory.
Het is de moeite waard vind ik om aan zo mooie boot te werken.
Ik wens je heel veel succes, en ik hoop dat we hier veel van elkaar kunnen leren.

Groetjes steurtjes
 
Welkom Fred bij de club van de H.m.s Victory.
Het is de moeite waard vind ik om aan zo mooie boot te werken.
Ik wens je heel veel succes, en ik hoop dat we hier veel van elkaar kunnen leren.

Groetjes steurtjes

Ik wens jou ook veel succes. Ik ben als laatste bij de club gekomen. De andere bouwers hebben inmiddels al meerdere delen bij elkaar dus zullen zij misschien wel verder zijn met bouwen. Ik zal zonder twijfel veel van hun kunnen leren.
 
Ik wens jou ook veel succes. Ik ben als laatste bij de club gekomen. De andere bouwers hebben inmiddels al meerdere delen bij elkaar dus zullen zij misschien wel verder zijn met bouwen. Ik zal zonder twijfel veel van hun kunnen leren.

Fred, het is niet omdat we reeds aan deel 15 zitten dat we meer gebouwd hebben.
Als je de bouwhandleiding volgt kan er al een kanon of een sloep gebouwd zijn.
Maar voor de romp kan je best wachten tot je ongeveer 18 delen bezit.
Dan kan je pas deftig starten.
Maw, je loopt nog niet zo veel achter hoor.
 
Fred, het is niet omdat we reeds aan deel 15 zitten dat we meer gebouwd hebben.
Als je de bouwhandleiding volgt kan er al een kanon of een sloep gebouwd zijn.
Maar voor de romp kan je best wachten tot je ongeveer 18 delen bezit.
Dan kan je pas deftig starten.
Maw, je loopt nog niet zo veel achter hoor.

Ik ga er ook geen wedstrijd van maken wie het eerste het schip af heeft. Want dan kan je er net zo goed niet mee beginnen omdat het dan een rotzooi word. Je moet op je gemak gaan bouwen en goed kijken wat je doet.
 
Kan iemand mij vertellen of er complete verfset bestaat met de juiste kleuren. Want als terzijnetijd het sloepje komt en af is dan wil ik het wel in de juiste kleuren hebben.
 
DeAgostini bied wel een verfset aan.
Maar weet niet of het alle kleuren bevat die je nodig hebt.
 
voor verf set,
kijk even mij onze noorder beuren,
hebben er een bouwverslag over,
niet verschieten van de prijs bij sommige
groetjes,ronny
 
Ik heb voor mijn Victory model van Artesania Latina deze verfset gekocht: http://krickshop.de/Farbenset-Victory-Admiralty-Colours
Het is de verfset van Caldercraft die hoort bij hun Victory-versie. Is wel de duurste en volgens velen ook de meest authentieke.
He setje lijkt duur maar ik heb gemerkt dat je maar heel weinig nodig hebt, maw de kwaliteit is goed.
Ook de levering was snel, binnen een week na een gewone bankoverschrijving (IBAN).
 
Ik heb voor mijn Victory model van Artesania Latina deze verfset gekocht: http://krickshop.de/Farbenset-Victory-Admiralty-Colours
Het is de verfset van Caldercraft die hoort bij hun Victory-versie. Is wel de duurste en volgens velen ook de meest authentieke.
He setje lijkt duur maar ik heb gemerkt dat je maar heel weinig nodig hebt, maw de kwaliteit is goed.
Ook de levering was snel, binnen een week na een gewone bankoverschrijving (IBAN).

Bedankt voor de link.
 
Nou het begin is er. 2 weken na mijn in schrijving heb ik de 1e 4 delen binnen gekregen. Op het eerste gezicht ziet het er goed uit. De onderdelen zitten goed verpakt. Ik denk dat ik de onderdelen allemaal in de verpakking laat zitten tot dat ik alle onderdelen van romp binnen heb. Het is wel verleidelijk om het anker en de 2 kanonnen in elkaar te zetten maar de kans dat er iets af breek is groot hoe je het ook verpakt. Geduld is een schone zaak. Ik heb de DVD bekeken maar het is erg klunnelig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wens iedere lezer en bouwer van HMS Victory prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar met veel bouw plezier toegewenst.
 
Beste bouwers,
Ik heb net een bericht verstuurd naar de leverancier van HMS Victory met de mededeling dat ik stop met het project.
De reden is dat ik het te duur vind. Voordat ik met de romp kan beginnen moet ik 4 a 5 maanden wachten.
Ik ga wel de HMS Victory bouwen maar dan vanuit een compleet bouwdoos. Ik moet nog wel even sparen maar dan kan ik met eigen tempo het schip bouwen. Ik denk dat ik het schip in het voorjaar kan kopen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan