Hoofdsponsor

1/87 scheepsbouw werf 17 eeuw [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik gebruik ook regelmatig zand en houtlijm, maar ik smeer de ondergrond in met de lijm en strooi er het zand overheen.
Half uurtje laten drogen en het overtollige zand eraf schudden.

Maar misschien wil je een heel ander resultaat, ik ben benieuwd.
 
ben ook benieuwt maar deze morgen was het nog niet hart hoor dus ga ik het nog een weekje laten staan en als het dan nog niet uitgehard is gaat er iets anders op

heb ook nog een 100 figuurtjes bij bestelt .
ik had degene die ik had op de ondergrond gezet en dan staat er presies niets op allee tog veel te wijnig naar mijn mening
 
de ondergrond begint mooi uit te harden dus dat schijnt dus wel goed te lukken :D

straks eerst een paar pakjes behanglijm gaan halen
 
heb om te beginnen 3 ondergronden gemaakt deze kunnen nu harden en dan kan ik aan de eerste 3 beginnen dan komen hopelijk ook deze week de figuren nog aan
 
ik ben nu bezig met ladders te maken

001%7E45.jpg

002%7E34.jpg

003%7E30.jpg
 
Zien er mooi uit. Mag ik eens informeren hoe je deze gemaakt hebt?
 
thx ze maken is redelijk simpel

2 stukjes fineer van 1,5 x2mm en daar om de 5 mm een gat inboren en dan de staafjes erdoor steken en vast lijmen.

je kan ze waarschijnlijk ook in evergreen plastic maken daar hebben ze ook wel dunne latjes van die voor de zijkant kunnen dienen maar ik heb tog genoeg hout liggen daarom in hout. de sporten vond ik niets dat ik kon maken van hout want 0,8 mm dik krijg ik niet gedraait daarom messing, maar het word tog nog geschilderd
 
hoewel witsen niets over deze stelling zegt word ze wel op alle tekeningen getekent bij een vlakbouw en is daarom ook onmisbaar eenmaal als men aan het vlak begint. daarna word ze wel afgebroken want is dan niet meer van doen.

001%7E46.jpg

003%7E31.jpg

004%7E22.jpg
 
Flink lange ladders Dirk. Zie ik het goed dat je messing gebruikt hebt voor de spijlen?
 
je wim dat zie je goed .

het lijkt wel of iedereen daar problemen mee heeft :)
maar heb nog geen alternatief gehoort ook niet, en zelf weet ik ook niet hoe het anders kan.
volgens mij ziet de ladder er tog goed uit ;)
 
Dirk, ik heb er absoluut geen moeite mee dat je messing voor de trappen gebruikt.
Het is voor mij zelfs een idee om te onthouden :), die trappen zien er gewoon prima uit!
 
Even over die ladders wat verder muggeziften ;), waren de spijlen vroeger geen vierkante latten?
 
als jullie het weten dan weet ik het ook :)
ik weet het dus niet. heb naar heel veel foto s gaan kijken en kan niets bevestigings vinden dat het ronde of rechte sporten waren.
het zal een beetje van de streek afhangen denk ik soms zie je ronde sporten dan weer rechthoekige die er tussen verwerkt zijn en soms liggen ze er boven op dus gewoon op de lange genagelt of half er ingewerkt.

de romeinen maakten ronde sporten in hun ladders .

100 verschilende manieren om een ladder te maken en waarschijnlijk ook alle 100 goed, maakt niet uit in welke eeuw of welk land het is

als iemand 3 goede foto s vind dat ze rechthoekig of vierkant waren in de 17 eeuw in holland kan ik mischien overwegen om het te veranderen :)
 
Hé Amazone, ik ben je gewoon op je paard aan het zetten hoor, ik vind je ladders mooi gemaakt, en op het einde zal er niemand op letten... ;)
 
Knap werk Dirk. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
weet ik wel beyond ;)

morgen hoop ik een hoop figuren thuis te krijgen en daar moet ik er eerst nog een paar van schilderen die ik zeker nodig ga hebben op het eerste dio
 
een foto reeks van ik zal het maar het storm huisje noemen

006%7E11.jpg

001%7E47.jpg

002%7E35.jpg

003%7E32.jpg

009%7E4.jpg

010%7E4.jpg

011%7E2.jpg

012%7E2.jpg

016.jpg

017.jpg

018.jpg
 
en het vervolg

019.jpg

020.jpg

022.jpg

023.jpg

024.jpg

en mijn dag is weeral om
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan