Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/72 C-27J (Italeri) [!]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 20

Discussie: C-27J (Italeri) [!]

  1. #1

    Standaard C-27J (Italeri) [!]

    Aangezien ik het schuren en plamuren van de Vulcan een beetje beu ben heb ik in de stapel maar eens een nieuwe kit uitgezocht!

    Italeri 1/72 C-27J

    De Alenia C-27J Spartan is een middelgroot transportvliegtuig welke een doorontwikkeling is van de G.222 / C-27A met de motoren en systemen van de C-130J.
    In 1995 zijn Lockheed-Martin en Alenia begonnen met de ontwikkeling ervan onder de naam LMATTS (Lockheed-Martin Alenia Tactical Transport Systems).
    Toen in 2006 het Amerikaanse leger bekend maakte dat het een nieuw type vliegtuig zocht voor de JCA (Joint Cargo Aircraft) stapte Lockheed-Martin uit deze samenwerking omdat het de C-130J hiervoor wilde aanbieden. Alenia ging hierna samenwerken met L-3 Communications en Boeing en in 2007 werd bekend dat de C-27J de winnaar van het programma was geworden.
    De C-27J moest bij de US Army Natinale Garde de C-12, C-23 en C-26 vervangen en bij de Nationale Garde van de Luchtmacht enkele C-130’s.
    De J versie heeft een bereik wat 35% is toegenomen en een kruissnelheid die 15% hoger ligt dan de G.222 / C-27A.
    De C-27J is een toestel wat voor veel verschillende missies inzetbaar is. Het is zeer wendbaar, veelzijdig, heeft een hoog vermogen – gewichtsverhouding en kan opereren in diverse soorten terrein waaronder onverhard terrein.
    Het kan de hoogte van de laadvloer varieren zodat grote ladingen zonder grond support gelost kunnen worden. Hierdoor kunnen ook voertuigen makkelijk het toestel in- en uitgereden worden.
    De C-27J is door de Italiaanse Luchtmacht operationeel ingezet in Afghanistan in 2008 en 2009.

    Het toestel wordt gebruikt door Italië (12x), Griekenland (12x), Bulgarije (3x), Litouwen (3x), Mexico (4x), Marokko (4x), Roemenië (7x) en de Verenigde Staten (38x).
    Verder hebben Australië, Canada, India (16x), Peru, Ghana (4x), Taiwan (6x) en Indonesië interesse in de C-27J getoond.

    Enkele eigenschappen van de C-27J;
    Bemanning; minimaal 2 (piloot en co-piloot) en indien nodig loadmaster
    Capaciteit; 60 militairen, 46 bepakte parachutisten of 36 stretchers inclusief medisch personeel
    Laadvermogen; 11.500 kg
    Lengte 22,7 m
    Spanwijdte; 28,7 m
    Hoogte; 9,64 m
    Vleugeloppervlakte; 82 m2
    Leeggewicht; 17.000 kg
    Maximaal startgewicht; 30.500 kg
    Maximale snelheid; 602 km/u
    Kruissnelheid; 583 km/u
    Bereik met 10.000 kg lading; 1.852 km
    Bereik met 6.000 kg lading; 4.260 km
    Bereik leeg; 5926 km
    Maximale vlieghoogte; 30.000 ft (9.144 m)

    De doos;



    De inhoud ervan;







    Het glaswerk;



    De decals;



    De beschrijving en een boekje met referentiemateriaal;



    Beschrijving in de nieuwe Italeri stijl;



    Referentie boekje;





    En een PE setje en wat masks;



    De PE voor de cockpit;



    Ik heb al een klein begin gemaakt aan de cockpit dus binnenkort volgt er een update!

  2. #2

    Standaard

    veel succes met deze. Wordt een uitgebreide bouw zo te zien...

  3. #3

    Standaard

    Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken.
    Ga ik zeker proberen te volgen.
    Heb al een paar keer een mooie demo gezien van dit toestel.

    Mark

  4. #4

    Standaard

    De cockpit is zo'n beetje klaar om op de laadvloer gebouwd te worden.
    Heb besloten om het in gesloten uitvoering te maken.

    Hier de foto's;






  5. #5

    Standaard

    Gesloten versie ? Wil dat zeggen dat je de laadklep gaat dicht maken ? Of kan het model nog op een andere manier open gemaakt worden ?

    Super dat Italerie zo'n mooi referentie-boekje bij de kit doet, vooral de walkaround gedeeltes lijken me heel handig.

  6. #6

    Standaard

    Ja, ik doe de laadklep en de crew toegangsdeur dicht. Het interieur ziet er in eerste instantie erg goed uit maar er ontbreken nogal wat details.

    Het referentieboekje is een mooie bonus Hoewel Italeri zelf ook niet altijd alle foto's goed bekeken heeft met betrekking op de kleurstellingen!

  7. #7

    Standaard

    cockpit ziet er mooi uit. Hopelijk zie je er nog wat van na het sluiten van de rompdelen...

  8. #8

    Standaard

    wow Super kit Lex!! Dit draadje moet ik natuurlijk volgen!!

  9. #9

    Standaard

    @ Silenoz
    De cockpit heeft flink wat glas dus ik denk wel dat er wat zichtbaar zou moeten zijn!

    @Eric,
    Wat ik tot nu toe gezien heb is het ook een super kit!

  10. #10

    Standaard

    het ziet er een prachtige kit uit, mooi werk aan de cockpit

  11. #11

    Standaard

    Ben een probleem tegen gekomen en jullie hulp nodig!

    De romphelften zijn aan de voorzijde getordeerd. De bovenzijde valt nog wel mee maar aan de onderzijde krijg ik een kier van ongeveer een cm.
    Nu zou ik dit op kunnen lossen met brute kracht maar dat doe ik liever niet.
    Zou liever vooraf al het een en ander wat rechter willen maken maar hoe kan ik dat het beste doen?
    Met een föhn of warm water? Of eventueel een andere manier?????

  12. #12

    Standaard

    Hey,

    Lex, ik vermoed dat de haardroger te hard gaat gaan waardoor de mogelijkheid ontstaat dat er andere onderdelen gaan smelten, vervormen. Ik zou gaan voor warm water zodat je iets meer controle hebt.

  13. #13

    Standaard

    Bedankt voor de tip!
    Ben het een beetje aan het proberen gegaan maar denk dat het water niet warm genoeg wordt!
    Maar zal heb het vastgeplakt zoals het zou moeten zitten en we wachten af!

  14. #14

    Standaard

    Hey,

    Vastplakken en in de klem plaatsen gaat ook, maar pas op dat je niet te veel forceert, zodat er inwendig niets breekt.

  15. #15

    Standaard

    In warm water leggen is denk ik het beste om te doen, eventjes wat warm laten worden en dan met de hand beetje passen en dat voorkomt ook teveel spanning waardoor je later een model hebt wat plots los gaat zitten aan de romp.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •