Hoofdsponsor

1/7 Christoph Waltz buste 1/7

Hans, met manipulatieve lach ( uitdaging) en eventueel met pijp.
Het leuke van deze rol, verschijning is zijn geliktheid, strakheid kapsel, uniform en dan dat ludieke gezicht met de, op je lachspieren werkende gelaatstrekken.
De pijp of het verre de lait kan maar is niet hoofdzaak.

René
 
thanks Peter. ga ff het aquarium kuisen hier en weer verder doen

GUY! ga eens ook zulks aanvangen man, ik VOEL dat je het wilt.
( en willen is genoeg...)

;-)
 
Je bent ongelooflijk bezig René, ik zou mezelf op dit moment het liefst in twee splitsen om zoiets weer eens op te nemen.

De voertuigen dragen nu mijn voorkeur weg, alsook het experimenteren met weathering.

Maar ik blijf dit zeer consistent volgen want je bent er een kei in geworden !

Je praat er ook over zoals enkel een diep gepassioneerd mens dat kan, een kunstenaar dus.
 
grappig...als je de film ziet zoals ik hem bekijk, dwz...beeldje voor beeldje...zie je dat alles wat Hans Landa doet van grootmeesterschap getuigt.
Hij is erg beweeglijk in zijn mimieken, vooral als hij iets gedaan wil hebben van iemand. Dat is iets wat je moeilijk in éen beeld kan vastleggen.

Nou ja, is ook niet voor niks dat Tarentino 10 jaar voor de film al bezig was met de biografering van de karakters in de film.
Ik merk dat ik los aan het geraken ben van zaken te zeer in een WO II kader te willen persen. Expressies schijn ik belangrijker te vinden dan de context nu.

Ik denk nog weleens aan het sprayen van een Tiger dat ook heel leuk kan zijn maar beleef meer passie in de sculpt inderdaad.

het is voor mij de combinatie tussen het tekenen wat ik graag doe en modelbouw.

René
 
dscf0002d.jpg


dscf0003by.jpg


dscf0005sd.jpg


dscf0006sb.jpg


dscf0007pb.jpg


dscf0018e.jpg


dscf0020g.jpg


dscf0025g.jpg


dscf0026x.jpg
 
Rene, ben geen kenner in sculpturen, maar kvind hem er in deze fase precies minder op lijken?
 
rene, is weer een meesterwerkje aan het worden
 
Tom,

als je dit een aantal keer geprobeerd hebt weet je je valkuilen.
Mijne is dat ik snel op zoek ga naar lijnen, net alsof je tekent.
Dat is niet slecht maar beter te bewaren voor als contour en volume klopt.

een gezonde vraag is bijvoorbeeld, hoe komen die specifieke lijnen op een bepaalde plek? Als je een paar dagen verder bent in het schetsen ga je bepaalde lijnen pas snappen.


Voor mij is dit concept een goede basis om verder te doen. Ik hoef geen al te grote secties meer toe te voegen en dat was wat er scheelde in de eerste plaatjes.
Hoe leuk ze ook waren of karikaturaal gelijkend.

Rene
 
hij liep uit de klauwen, werd te groot en miste fatsoenlijke aanknopingspunten.
ik zag het niet helder meer ( heb al hele week de nachtdienst en werkte eraan als ik thuis kwam) en begin dan liever opnieuw.

vond het ook leuk mijn stapjes tussendoor te schieten en te tonen in een reeks.
 
Blij dat jij iemand bent die zo bereid is de werkwijze met iedereen te delen, deze foto's tonen weer erg duidelijk je opbouw. Ik ken er die niet in hun trukendoos laten kijken...

Bedankt daarvoor René !
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan