Hoofdsponsor

1/7 Christoph Waltz buste 1/7

Tomas je haalt me de woorden uit de mond...
Sprakeloos ben ik er van René. PRACHTIG en alle andere superlatieven die je kan bedenken...
Schitterend gewoon.

Mark
 
Ah René, het kraagje staat erop en lekker strak ook. Ik vind het geheel zeer geslaagd, je beste werk tot hier toe. Persoonlijk had ik de oren nog een ietsje verder van zijn hoofd gezet, maar het stoort niet echt. Dus blijf er nou af en probeer het bij de volgende:)
 
Bedankt mensen!

oren blijft lastig, onderbelichte materie voor me. Bij deze wel rekening gehouden met holte in schedel zelf, ipv 'we plakken het er later wel tegenaan'.
Ik hoop dat je bedoelt dat het oortje van voren bezien meer mocht 'flappen' , heb ook moeite met positionering, centrering. Misschien dat het euvel toch nog opgelost kan met een randje extra erop over contour schelp Jimmy?

Het is zo, maak bewust de torso netjes eerst af opdat zaken in het totaalbeeld sneller opvallen. De haren bijvoorbeeld bakte ik nog niet.
Persoonlijk ben ik al blij dat de buste minder star is dan eerst. Schouders gaan toch meer hangen.
Nu nog een fraaie lerenplooi twist per arm...

de volgende wordt toch Tony Soprano, die wil ik echt afmaken voor mijn chef :-)
 
bedankt!
even puzzelen met de plooien, ben op zoek naar iets. Moet platter en strakker.
 
Het begint nu meer te leven, de kanteling van het gezicht vind ik beter dan een recht gezicht, dit geeft het figuur meer karakter en is voor een schilder ook mooi omdat je zo met veel meer schaduwen kunt werken en een ander licht inval.

Wat de plooien, wellicht dat ik met je mee kan denken, de meeste plooien in kleding zitten horizontaal en lopen in de armen door, boven de borst bolt kleding verticaal en zijn de diepere plooien meer horizontaal. Een stevige leren jas plooit veel minder dan bijvoorbeeld een katoenen jas en katoen plooit weer anders dan linnen en zo is er soms zoveel variatie dat een gulden middenweg een betere keuze is, alleen wat is de gulden middenweg ... je bent op de goede weg, ik vind het tot nu toe zeer geslaagd.
Grt Johanna
 
Hallo Johanna,

ik moet zeggen dat ik de plooi in de mouw vooral aanbreng om het inderdaad wat levendiger te maken.
Wat ik zelf belangrijk vind is het waarom achter een plooi. Om dat een beetje plastisch en deftig uit te kunnen laten komen is niet zo makkelijk ( voor mij thans).
Wanneer je op de foto de mouw links beziet, zonder plooi, vind ik dat ook niet kwaad. Een dergelijk type plooi als rechts valt in een aantal van mijn captures uit de film te bespeuren maar daar is deze functioneel.

beh. ik kijk het gewoon een tijdje aan en kies mogelijk voor een rustiger plooitype.
De jas van Kolonel Landa is overigens niet van het soort dat rechtop blijft staan. Beetje dunner leer en toch best veel plooien te zien. Mits functioneel.
Ik suggereer toch wel dat hij zijn armen rustig heeft hangen en plooien met geheugen draagt.

bedankt,

Rene
 
Zijn zo van die plooien die er altijd aanwezig zijn ;)heb ook een lederen jas en of die nu aan de kapstok hangt of heb hem aan, plooien blijven :) ...nogmaals top Rene
 
thanks Swa.
Het is dat de kolonel een deftige leren jas draagt, anders zou ik nog overwegen om met de haarspraytechniek zo'n afgebladderd effect te krijgen.
Moet me er tzt in verdiepen, hoe ging het ook weer, zwart leer schilderen?
Mag ook niet té mat zijn.
 
thanks Swa.
Het is dat de kolonel een deftige leren jas draagt, anders zou ik nog overwegen om met de haarspraytechniek zo'n afgebladderd effect te krijgen.
Moet me er tzt in verdiepen, hoe ging het ook weer, zwart leer schilderen?
Mag ook niet té mat zijn.
Afgebladert zou ik ook niet doen,daar is zijn status wel te hoog voor zoals je zelf zegt :) maar bestaat er geen verf die lederlook is ????...........
 
neen Swa, beter met kleureffecten naar de lederlook toewerken.
Dat is bij een bruine leren jas weer anders dan een zwarte. Een heel klein glossy effect is welkom maar kan ook met goede highlights.

heej, scratchbuilding mannen!

DSCF0007-29_zps7e5c6431.jpg
 
Man ,man man ....rene prachtig man hoe mooi en fijn afgewerkt .
De epauletten (juist geschreven?) zijn mooi en de naden van de jas zo fijn afgerand ....de jas blinkt al zo of het is echt leder ,heb je hem zo gepolijst met de verfborstel zoals je gezegt had....dit is echt klasse man ....
 
ziet er fantastisch uit, vindt het zeker een geslaagd figuur. je moet het maar kunnen van niets zoiets prachtigs te creëren.blijf dit zeker volgen!!
 
Dit is je beste, omdat hij de perfectie benadert ! Sterk werk René !
 
Swa,
deze manier gebruik ik om mijn spul af te werken: voorzichtig naschuren met staalwol, zag in het gezicht nog wat kleine streepjes ( met blote oog bijna niet te zien maar je siliconen zien ze wel). Ook hier mijn werkblad erna goed stofzuigen, kleine staalsplinters zitten zó in je duim. Met een zachte polijstmop op de proxxon doe ik napolijsten vwb grotere delen, een jas. Trimmen plooien, samen met van te voren aangebrachte putjes een soort leereffect maken. Naden zo recht trekken, wordt het strakker.

een tweede, Guy, en dat moét je interessant vinden...:-)...ik was gisteren bezig de schouderepaulet te bezien op een foto.
kolonel- administratief- ss. prachtige plaatjes van de ingewikkelde gordiaanse 5 platte lussen tellende knoop.
hoe doe je dat? werd er knettergek van :-(

je kan natuurlijk met vier dunne slierten naast elkaar dat effect bekomen, maar toch, op 1 cm.

ik bedacht zo dat het handig was het patroon te bekijken en het met een bolle punt in een fimoplaatje te tékenen, zeg een negatief te maken van het patroon.
dit is makkelijker dan het positief te creëren. Mijn gedachte was het malletje zo precies en scherp mogelijk af te snijden zodat ik convexe afdruk van het patroon krijg, precies op voorbereid bedje op de schouder.

beetje talkpoeder, en het werkte :-)
Natuurlijk moest ik rondingen van lussen wat bijwerken maar had in elk geval goed aanknopingspunt in die brei van lussen.

de klei stimuleert de creatieve geest...
 
Schitterend gedaan René.
Zoveel detail op zo'n kleine oppervlakte.

Mark
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan