Hoofdsponsor

1/32 MG Magnette 1933 - schaal 1:32 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Christophe

Guest
Ik kon het niet laten en ben maar eens begonnen aan een classic car van 1933. De MG Magnette die in de Mille Miglia reed.
Dit doosje heb ik nog gekocht op de beurs in Mol voor 5 euro. Maar toen ik het open deed zag ik tot mijn verbazing dat er geen plannetje bij zat.
Dat maakt het natuurlijk een beete interessanter want nu moet ik uitzoeken waar elk onderdeeltje moet komen en vooral de juiste volgorde.
De bedoeling is om deze gewoon OOTB te bouwen omdat ik hier vooral het verven wil op uitproberen.
Dus niet teveel uitleg over het bouwproces, maar wel over het verven.

De boxart.

attachment.jpg

En de eerste vorderingen.

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Christophe ik vond een plan van een MG Magnette airfix 1933 op 1/32.Kan ik ze je doorgeven? of zet ik het hier,ik hoop dat je er iets me bent.
Patje.
 
Mooie auto Christophe, succes met de bouw.

Fred
 
Christophe, bouwen zonder plan dan is dryfitten en nog eens dryfitten het plan volgens mij :) succes ermee.
 
Dankzij onze beste vriend Patje, die een plan had gevonden op het internet, heb ik het autootje kunnen afmaken zonder fouten. Zonder plan was dit heel moeilijk geweest. (Dus wreed bedankt hé Patje).

Hier het resultaat. Eerst alle losse onderdelen klaar om te ontvetten en primeren en dan even een dryfit.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik moet zeggen dat ik het een super schattig autootje vind.
Als de schilderwerken goed verlopen en het resultaat goed is dan ga ik het in een dio verwerken. Een stuke uit de Mille Miglia race.
Maar dat is voor later.
 
een mooie,christophe

ben al benieuwd naar de dio
 
Christophe maatje je bent er tevreden over merk ik,een goede raad dat ik je geef is dat plan goed te bewaren voor latere referentie.Indien je het nog zou kwijt raken ,geen nood het staat op mijn externe schijf op geslagen.

Nu weer ontopic.Prachtige wagen man,ik merk dat het plastiek van heller op dit model erg strak en glad is.Ik hou erg veel van zulke mooie oldies.
Benieuwd naar je verf werkjes maatje.En graag gedaan he ;)
Patje.
 
Het model is van Airfix Patje. En het is vrij goed gedetailleerd. Alls paste ook redelijk goed in elkaar.
 
Eerst een laagje alles-ontvetter. Even laten trekken. En dan goed afspoelen met water.

attachment.jpg

Dan alles mooi laten drogen op de radiator.

attachment.jpg
 
En toen alles goed droog was heb ik een eerste lichtgrijze primerlaag gezet met spuitbus.
Ik ga nog een tweede witte primerlaag zetten na deze, zodat de uiteindelijke kleuren mooi uitkomen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik dacht om de body te spuiten in een helder blauw. Rood kan ook, of geel? Wat denken jullie?

Ook ben ik al aan het denken over het diorama.
Dus als er mensen zijn die soms een mooie foto hebben van de Mille Miglia van rond de jaren '30, zoals hieronder, mag je hem hier altijd posten.

attachment.jpg
 
Hier een foto van de MG tijdens de MM

mg%201933%20mille_miglia.jpg

ik weet allen niet of het hetzelfde model is?

groet

Ton
 
En de schilderwerken gaan verder.
Na een tweede primerlaag in wit ben ik begonnen aan de chroom onderdelen en de banden.

De chroom heb ik gespoten met spuitbus van Motip, het rubber van de banden is een mix van Vallejo zwart, donkergrijs en een tikkeltje gunmetal blue.

Hier de foto's

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik heb wel gemerkt dat als ik afplaktape gebruik dat op sommige plaatsen de primer loskomt. Niet goed dus. Dat wordt nog moeilijk als ik de body ga spuiten.
De rest kan ik met de borstel doen.
 
Schitterende update man,ik denk dat de foto dezelfde wagen zou kunnen zijn,wil ik wel eens natrekken voor je hoor ;)
Patje.
 
mooi begin, christophe

spijtig van de primer ,maar dat los je wel op
 
Speciaal model, kom je niet elke dag tegen op een forum :P

Je bent er goed ingevlogen met de bouw, jammer van de primer, blijkbaar niet zo'n goede keuze voor modellen...
Je figuur ziet er trouwens een beetje dik opgelegd uit (met primer hé :D )

Ben wel benieuwd naar het vervolg ;)
 
Ik zal bijna iets zeggen over goedkoop is duurkoop maar doe het niet ;-)

Wat je eventueel kan gebruiken om te maskeren op een zwakke ondergrond is Parafilm (even opzoeken in Google) ideaal spul, ik gebruik het meestal om Aclad verf mee te beschermen.
 
Heb je het model licht opgeschuurd ? Ik draag na het reinigen ook altijd latex handschoenen om vette vingers op het gereinigde gedeelte te voorkomen.
 
Mooi start van de schilderwerken. Succes met de rest ( en dan vooral met de tape ;-) )

Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan