Hoofdsponsor

1/32 MG Magnette 1933 - schaal 1:32 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey da's een schoon modelleke!
Ziet er heel goed uit.
Wat de primer van de Brico betreft: ik heb deze ook al gebruikt en heb er nog geen problemen mee gehad.
Normaal gezien zou je het model wel licht moeten opschuren voor het beste resultaat...
 
Idd een licht geschuurd oppervlak geeft wat meer grip aan de verflagen,dus ook primer.
 
Christophe, nu dacht ik even grote gietnaden te ontwaren over de wielkasten maar gelukkig hoort dit zo. Ik ben een fan van dergelijke auto's (zonder er zoals velen hier veel verstand van te hebben). Een allerleukste kit is dit wel !
 
Bedankt voor de leuke reacties mensen.

@Beyond: Of het aan de primer ligt weet ik niet, maar ik denk het wel. Het is moeilijk te zien op de foto, maar het ligt er toch niet echt dik op hoor. Ik heb het zo dun mogelijk gespoten. Volgende keer eens een andere primer gebruiken.

@Ron: Parafilm heb ik liggen. Ik heb dat ooit eens besteld bij Micro-Mark. Dus dat ga ik zeker gebruiken.

@Peperbus: Het model schuren heb ik niet gedaan omdat ik dan de mooie details wegschuur. Ik denk echt wel dat het de verf is die verkeerd gekozen is.

@B-art: De primer van de Brico gebruik ik normaal gezien nooit als primer omdat die niet echt goed is. Meestal gebruik ik die van Motip (maar dan niet de lange bussen, maar de Spray Putty).
 
@Peperbus: Het model schuren heb ik niet gedaan omdat ik dan de mooie details wegschuur. Ik denk echt wel dat het de verf is die verkeerd gekozen is.

Ik heb mij niet goed uitgedrukt :-) Ik bedoel heel licht met een schuurpapiertje over de verflaag heen gaan zodat deze "gekrast" raakt. Door dit hele lichte opruwen ontstaat er een beter hechtlaag. Ik ben het met je eens dat je op een 1:32 model niet al te veel moet schuren.

groet

Ton
 
Volgens mij is de motip primer niet geschikt om af te plakken. Hij wordt vaak gebruikt om metalen onderdelen te spuiten, waar daarna een laklaag overheen komt. Op plastic heb ik altijd heel goede resultaten met de primer van de Action.

Wielen en banden zien er heel mooi uit Christophe.
 
Ik gebruik altijd Motip primer op mijn modellen en plak ook altijd af zonder problemen dus zal de oorzaak toch ergens anders liggen denk ik?
 
Wat die slechte hechting van de primerlaag betreft, begin ik te denken dat het toch te maken heeft met het weer. En ik denk te vochtig. Want ik heb eveneens twee maquetteprojecten waar ik nu mee bezig ben en waar ik problemen heb met de hechting van de primer. En normaal heb ik daar geen enkel probleem mee. Ik ga het toch nog eens verder onderzoeken. Want ten eerste vind ik het zonde dat je veel tijd besteed aan een model om dan problemen te krijgen met de hechting van de verf. En ten tweede, is het voor mij serieus tijdverlies als dit gebeurd bij mijn maquettes. Dus ga ik binnenkort eens een paar testen uitvoeren onder verschillende omstandigheden. En als het resultaat interessant is zal ik het hier posten.

Maar ondankt de hechtingsproblemen toch nog verder gedaan. Ik heb op dit modelletje enkele verschillende maskeermaterialen toegepast.

Eerst eens geprobeerd met parafilm, en ik moet zeggen dat dit heel goed en fijn werkt. En geen last van loskomende verf. (Goede tip Ron)

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook gewone bruine afplaktape gebruikt, maar hiermee kwam de verf wel los. Gelukkig op plaatsen die niet zichtbaar zijn of gemakkelijk bij te werken zijn.

attachment.jpg

attachment.jpg

En dan heb ik ook eens maskol gebruikt (het paarse spul op de lampen), en dit is ook heel handig vind ik. Alleen mag je de verf niet volledig laten drogen.

attachment.jpg

Al bij al toch nog wel een goed resultaat.

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu nog het interieur en enkele details afwerken en het ventje. En dan kan ik beginnen aan het dio. Het is mijn bedoeling om het wagentje toch een beetje te verweren omdat het natuurlijk op modderwegen rijdt tijdens de race.
 
Leuk kleurtje en weer eens wat anders dan het standaard rood of Brittisch racing green.
Maar waarom mag je de Maskol niet laten drogen? ik doe nooit anders als ik het gebruikt.
 
Origineel blauw ;)
Ziet er goed uit zo.

Ik denk dat Christophe bedoeld dat je de verf niet mag laten uitharden voor je de maskol verwijderd...??
Indien je het te lang op je model laat, dan heb je veel kans dat je verf die er rond hangt afspringt (soort chipping).
 
Nog een nieuwe update. Het is nu een diorama aan het worden, dus misschien dat het hier verkeerd staat.

Met mdf heb ik de basis gemaakt voor het diorama. Afmetingen: 30 x 30 x 30 cm.
Het wordt een steile weg in kasseiën. (In AOM van nov-dec stond een interessant artikel over hoe je dit kan maken)
Vooraan wordt de weg afgebakend door een verweerd muurtje en daarvoor groen en struiken. Het muurtje ga ik proberen te maken uit isolatieplaat.
Achteraan is er een rotspartij, met een klein watervalletje dat onder de weg doorgaat en vooraan uitkomt. Ook de rotsen en de ondergrond maak ik met isolatieplaat.

attachment.jpg

En ook nog een beetje verder gewerkt aan de afwerking van het interieur van de wagen.

attachment.jpg
 
Ja Christophe dit wordt interessant, mn fantasie slaat op hol momenteel naar hoe het eindresultaat er zal uitzien.
 
Origineel blauw ;)
Ziet er goed uit zo.

Ik denk dat Christophe bedoeld dat je de verf niet mag laten uitharden voor je de maskol verwijderd...??
Indien je het te lang op je model laat, dan heb je veel kans dat je verf die er rond hangt afspringt (soort chipping).

Ja, dat bedoel ik.
 
En al een volgende update.

De isolatieplaat is aangebracht in een ruwe vorm.

attachment.jpg

Vervolgens heb ik het een beetje vorm gegeven met een mes, rasp. Met de warmeluchtblazer erover om een hard bovenlaagje te maken, en dan nog een beetje bijwerken met het soldeerijzer. Er komt nog een eindlaag van tegellijm over, dus de vorm gaat nog wel veranderen.
De weg heb ik er ook al opgeplakt. Een stuk maquettekarton (katapack) waarvan de bovenste papierlaag is weggenomen.

attachment.jpg

En voor het maken van het kasseipatroon heb ik een paar stempels gefreesd uit polystyreen.
Nu even het saaie werk om heel de weg te voorzien van kasseien.

attachment.jpg
 
Ja man dit ga ik weer volgen zenne,steken we veel van op maatje.
 
ben benieuwd , christophe
ziet er al goed uit
 
Begint mooi vorm te krijgen, maar wordt het niet te zwaar met die mdf?
 
De weg en het muurtje staan er ook op. Het muurtje is ook gemaakt uit maquettekarton.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu het terrein met tegellijm.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan